نقش طراحی وبسایت در هنر برندسازی

در وضعیتی که حجم وسیعی از مشتریان بالقوه هر تجارت از طریق آنلاین به دنبال سرویس های مورد نظر خود میگردند ، داشتن یک وبسایت تعاملی بسیار مهم و ضروری است.از طرفی وبسایت شما به عنوان یک بخش جدا نشدنی از هویت برند، بازاریابی آنلاین ، بازاریابی محتوا و بازاریابی شبکه های اجتماعی نقش مهمی در موفقیت تجارت شما دارد.
اگرشما یک طراح سایت هستید که وظیفه طراحی یک وبسایت از طرف مشتری به شما واگذار شده باید به چند نکته مهم اشراف کامل داشته باشید:
اولین و مهمترین نکته رساندن پیام اصلی سایت به گونه ای قابل درک برای مشتریان هدف است. تمامی المان های یک وبسایت از طراحی ، گرافیک ،نوع وبسایت ، رنگ بندی وبسایت تا محتوا باید در بر گیرنده پیغام اصلی سایت باشد
مورد بعد این است که کمپانی ها و مشتریان معمولا پیش زمینه ای برای اینکه چه چیزی برای آنها بهتر است ندارند. ایده های تکراری و عدم توانایی در ارزش گذاری نیازهای واقعی مصرف کنندگان بسیاری از کمپانی ها را نابود کرده است بنابراین به عنوان یک طراح وبسایت کمک به مشتری برای فهمیدن این موضوع که چه چیزی برای برندینگ آنها و جذب مشتریان بالقوه مناسب تر است جزء وظایف شماست
در ادامه به بررسی نکاتی برای طراحی یک وبسایت بصری و اینکه چگونه ارزش های برندسازی در آن رعایت شود ، می پردازیم.

1. ایجاد یک تاثیر خوب در نگاه اول
این مساله بسیار حائز اهمیت است. چون هر کس توانایی ساخت یک وبسایت رده دوم ، به هم ریخته و بدون قابلیت واکنش گرایی را دارد ، یک جلوه بد در نگاه اول ، هم میتواند تجربه کاربری را از بین ببرد که در این حالت بازدید کننده دیگر به سایت شما نخواهد آمد و هم بر روی رده بندی سایت به خاطر کلیک های بازدیدکنندگان در سایت تاثیر بد بگذارد
تاثیر بصری یک مسئله بسیار مهم است و یک طرح رنگ خوب می تواند تاثیر تجربه کاربری را تا چند برابر افزایش دهد.

Disneyland
رنگ هایی مانند قرمز رنگ های پر انرژی هستند که نشان دهنده شور ، قدرت و سرزندگی می باشند همچنین این باور وجود دارد که رنگ قرمز منجر به واکنش های فیزیولوژیکی مانند افزایش ضربان قلب و نبض ، افزایش فشار خون و ایجاد هیجان می شود. بنابراین جای تعجب نیست که رنگ قرمز رنگ مورد علاقه شرکت های سرگرمی و همچنین برندهای قدرتمندی مانند beats audio باشد.

Beats-Audio
اما اگر شما میخواهید از رنگی آرامش بخش تر استفاده کنید می توانید رنگ های آبی یا آبی سیر را امتحان کنید.

علاوه بر طرح رنگ چیزی که باعث جذب بیشتر بازدیدکنندگان آنلاین می شود سهولت در پیدا کردن خدمات یا محصولات مورد نظرشان است. برای مثال اگر شما تصمیم به راه اندازی یک وبسایت فروشگاهی دارید بازدید کنندگان شما نیاز به یک محرک مختصر و مفید (call to action) ، تصاویر جزئیات محصول و تمام اطلاعات مربوط به آن محصول دارند.

معمولا بازدید کنندگان برای اینکه بتوانند راحت تر محصول خود را انتخاب کنند نیاز به دیدن تصاویر بزرگ و مشخص از محصولات مورد نظرشان دارند.

استفاده از تصاویر با سایز بزرگ و کیفیت عالی باعث جذب حجم بالایی از مشتری به صورت آنلاین در بسیاری از کمپانی های بزرگ مانند KinderCare و Dell شده است. همچنین سایت Airbmb با استفاده از تصاویر زنده محیط کاربری فوق العاده ای ایجاد کرده است.

2. هویت بخشیدن به وبسایت شما
شرکت ها باید نسبت به تصویری که به صورت آنلاین از آنها نمایش داده می شود حساس باشند . هویت آنلاین یک شرکت باید با اخلاق ، ارزشها و چشم انداز آن هماهنگی داشته باشد
اگر وب سایت شرکت های بزرگ مانند Huge را بررسی کنید به راحتی می توانید متوجه نوآوری آنها در فروش محصولات و رویکرد مشتری محور در طراحی وبسایتشان شوید. در اپلیکیشن های کمپانی های بزرگ مانند Virgin Atlantic نیز زرق و برق و امضای هویتی کمپانی در همه قسمت های اپلیکیشن قابل مشاهده است.
یکی از مهمترین دلایلی که چرا هویت بخشی به سایت مهم است این است که باعث معرفی برند ، آشنا سازی و نمایش ارزشهای یک کمپانی می شود ، و تصویری مشخص از کمپانی را در ذهن بازدید کننده به جای می گذارد.
طراح باید تمام تمرکز خود را در هنگام طراحی یک وبسایت بر روی نمایش هویت اصلی کمپانی بگذارد. اقتدار ، انرژی ، نشاط ، قابلیت اعتمادسازی ، آرامش و لوکس بودن ؛ تمام این ویژگی ها می توانند فرم دهنده هویت یا ایده اصلی شما برای وبسایتتان باشند.

3. مشتری محوری وبسایت
اولین و مهمترین هدف تمام وب سایتها بالا بردن ترافیک و میزان فروش است. و این نکته زمانی ممکن می شود که بتوانید در وبسایت خود برای کاربران ارزش آفرینی کنید.
وبسایت های محصول محور زیادی مانند اپل (Apple) و مشتری محور و کاربرپسندی مانند Whole Foods وجود دارند که با محتواهایی آموزنده و دسترسی پذیری آسان پر شده اند.
وبسایت شما مهمترین مکان برای نمایش برند شماست.
وبسایت شما مکانی است که مشتریان بالقوه شما برای یافتن شما به آن مراجعه می کنند و برای این جست و جو دلیل دارند، آنها می خواهند بیشتر در مورد شما ، کاری که انجام می دهید ، محصول و خدماتی که ارائه می دهید ، سیاست ها و شیوه های شما در تجارت و تجارب شما بدانند.
اطلاعاتی که شما در مورد خودتان و شیوه تعاملتان با مخاطبان ارائه می دهید. نقش بسیار بسیار مهمی در هویت سازی نام تجاری شما ایفا می کند.شما باید یک نماد از تعهد اجتماعی خود را به سایت اضافه کنید و در مورد تلاش های انسان دوستانه تان برای خدمت به جامعه صحبت کنید. کمی از محبت به شما در جلب حسن نیت کمک خواهد کرد و باعث می شود که کمپانی شما فراتر از یک کسب و کار فرعی رشد کند.

بنابراین وب سایت خود را تبدیل به بهترین مکان برای صحبت کردن در مورد خودتان کنید. صادق ، صمیمی و واقع گرا باشید و مواظب باشید که وبسایتتان شما را به عنوان یک شرکت جعلی نامطمئن و سودجو معرفی نکند.

خلاصه
هویت سازی آسان نیست و القای هویت صحیح به بازدیدکنندگان نیز گاهی در دستان شما نیست اما یک طراحی وبسایت عالی و کاربرپسند برای نشان دادن هویت مشتری محوری شما میتواند در هویت سازی و نمایش برند شما تاثیر به سزایی داشته باشد. 

خدمات و محصولات صنعتی

 الکتروپمپ