سه ویژگی صنعت طراحی سایت در سال 2014

تقريبا نيمي از سال 2014 www.ParsCms.com سپري شده است و در اين مدت تغييرات عمده اي را در صنعت طراحي وب نسب به سال قبل شاهد بوديم. اگر بخواهيم اين تغييرات را دسته بندي کنيم، به طور کلي سه زير گروه خواهيم داشت : طراحي ريسپانسيو، طراحي ساده و طراحي به شيوه ي داستان گويي. البته بايد دقت داشته باشيد که در اينجا "تجربه ي کاربر" مطرح است نه بحث "طراحي سايت" چون شيوه ي صحيح و برتري براي انجام آن وجود ندارد.


صنعت طراحي وبسايت در سال جديد در سه زمينه تغييرات جديدي را شاهد خواهد بود : طراحي ريسپانسيو، طراحي ساده و طراحي به شيوه ي داستان گويي

استفاده از اين متد براي صاحبان تجارت هاي کوچک اهميتي زيادي دارد، علت اين است که ريسپانسيو به مرور زمان تبديل به استاندارد اصلي طراحي وب خواهد شد و اگر از اين شيوه به درستي استفاده نکنيد، اين مساله در رنکينگ گوگل سايت شما تاثير زيادي خواهد داشت. البته بايد اين نکته را در نظر داشت که در بحث طراحي لزوما نبايد تمامي بخش هاي سايتي که در مانيتورها نمايش داده مي شود در موبايل هم به نمايش در بيايد. اينجاست که يک طراح حرفه اي مي تواند به کمک تيم توسعه بيايد تا شيوه ي صحيح و مناسب سايت در تلفن هاي هوشمند، تبلت ها و مانيتورهاي بزرگ تر انتخاب شود. با انجام صحيح اين کار، کاربران تجربه ي بي نظيري از سايت مورد نظر خواهند داشت.


طراحي ساده

طراحي ساده ي سايت بدين معني است که کاربران بتوانند به سادگي به مطالب مورد نظرشان دسترسي پيدا کنند. سادگي در اينجا به معني استفاده نکردن از عکس هاي باکيفيت و يا مطالب بامحتوا و جذاب نيست. پس براي طراحي ساده چه چيزهايي اهميت پيدا مي کنند و چه چيزهايي بي اهميت هستند؟ در بحث طراحي سايت تيم توسعه و طراح مجبور مي شوند تا در مورد ويژگي هاي مختلف حدس هاي متفاوت بزنند. يک تيم حرفه اي تلاش مي کند ايده هاي خود در مورد يک طراحي حرفه اي تر را بدون تعصب و با توجه به نياز کاربران بررسي کند. يک تيم خوب و حرفه اي با ساير تيم ها و شرکت هاي طراح هم در تعامل است و به خوبي از ويژگي هايي که باعث يک طراحي موفق مي شوند آگاهي دارد.

 

طراحي داستان گويي

در اين شيوه تصميم مي گيريم که تجربه ي کاربر از سايت را همانند گفتن داستاني جذاب کنيم که با تصاوير بصري زيبايي همراه باشد. کاربر با پايين آمدن در سايت علاقه ي خودش به شنيدن ادامه ي داستان را نشان مي دهد. هدف اصلي طراحي سايت جلب توجه کاربران است. بايد تلاش کنيد تا داستان شرکتتان و مشکلي را که قصد حل کردن آن را داريد، به شيوه اي مناسب به مشتريان منتقل کنيد. روزهايي که شرکت ها با استفاده ي مکرر از عناويني نظير "من فوق العاده هستم" مي توانستند نظر کاربران را جلب کنند گذشته است. يک تيم طراح موفق مي تواند با مشخص کردن هدف هاي مشخص به اين هدف راحت تر دست پيدا کند. به طور مثال يک هدف مي تواند اين طور بيان شود : " من قصد دارم سايت را طوري طراحي کنم که مشتري با سپري کردن 30 ثانيه در سايت بتواند ايده ي پشت آن را به وضوح درک کند" يا براي بازديدکنندگاني که قصد بازگشت به سايت را دارند : "مي خواهم طراحي سايت طوري انجام شود که مشتري بتواند به راحتي الگوي خريد فروشگاه من را درک کرده و به راحتي خريدش را انجام دهد". پس در نظر داشته باشيد که اگر بتوانيد داستان پشت سايتتان را به خوبي براي کاربران تعريف کنيد، مي توانيد به موفقيت زيادي برسيد.