طراحی اپلیکیشن ، دنیایی فراتر از انتظار

با وجود سنسور ها و سخت افزارهاي هوشمند موبايل ها، طراحي اپليکيشن موبايل و طراحي نرم افزارهاي موبايل وارد دنيايي پرامکانات و با کاربراني وابسته به موبايل که دوست دارند تمام نيازهاي خود را از طريق اين دستگاه کوچک بر طرف کنند، شده است.
در اين مقاله سعي داريم برخي از زمينه هاي مورد استقبال کاربران را اپليکيشن بررسي کنيم:

اپليکيشن سلامت
با وجود سنسورهاي مختلف گوشي هاي همراه، مي توان به ميزان پياده روي، ورزش، ضربان قلب افراد پي برد و نرم افزارهاي مختلفي را که گزارش عملکرد ما براي سلامتي بوده است را گزارش داد.

اپليکيشن موبايل در خانه هاي هوشمند
در حوزه هوشمند سازي ساختمان، علاوه بر نرم افزار موبايل به سخت افزار هم نياز است. سخت افزار روي وسايل خانه مثل کليد هاي برق، پرده و … نصب مي شود و کار نرم افزار موبايل کنترل ان است. مثل باز وو بسته کردن پرده يا تنظيم نور، دما و …. نرم افزارهاي متنوعي مي توان براي هوشمند سازي طراحي کرد. از انواع کنترل ها تا مانيتورينگ و نمايش گزارش نحوه عملکرد. همچنين در حوزه هاي مختلفي مثل امنيتي، کنترلي، صرفه جويي انرژي و … مورد کاربرد است.

اپليکيشن فروشگاهي
سالهاست که خريد اينترنتي و آنلاين در زندگي روزمره مردم جاي خود را باز کرده و تقريبا همه چيز از خوراکي تا وسايل برقي و … را مي توان اينترنتي خريداري کرد. در سالهاي قبل گسترش به سمت سايت هاي فروشگاهي بود اما اکنون اپليکيشن هاي فروشگاهي رو به رشد است. و دليل آن استقبال و استفاده بيشتر مردم از موبايل است.

shopping app

اپليکيشن هاي گروهي و شبکه اجتماعي
اين سري اپليکيشن ها، که امکان چت کردن، به اشتراک گذاي متن، عکس، فيلم، ايجاد گروه هاي کاربري و … را مي دهد، پرمخاطب ترين گروه اپليکيشن هاي موبايل است. وجود امکانات فراوان اپليکيشن ها وابستگي بيشتري براي مردم به دنياي مجازي و شبکه هاي اجتماعي ايجاد کرده است. با وجود سيستم مکان يابي، مي توان دوستان خود را از مکان خود مطلع نمود، براي آنها پيام فرستاد، تماس تصويري برقرار کرد و مسافت را از بين برد.

راهنماي آنلاين
اگر زماني در هر حوزه اي به يک ليدر و پيشکسوت نياز بود، اما پس از گسترش اينترنت و گسترده شدن اطلاعات تقريبا مي توان تنهايي هر کاري را شروع کرد و از اينترنت کمک گرفت، به همين خاطر اپليکيشن ها زيادي براي راهنمايي آنلاين به وجود آمد. براي مثال اگر شما به سفر برويد، اپليکين هاي زيادي وجود دارد که بسته به موقعيت مکاني شما، رستوران، مکان تفريحي، هتل هاي منطقه را به شما معرفي مي کند. و يا اگر در راه هستيد، براي پيدا کردن مسير درست، اپليکيشن هاي زيادي وجود دارد که شما را راهنمايي مي کند و حتي از ميزان ترافيک و مسافت باقي مانده تا مقصد شما را مطلع مي کند.

سرگرمي و بازي (گيم)
سرگرمي و تفريح هميشه جز جدايي ناپذير زندگي بوده است. اين صنعت بسيار سود آور بوده و هميشه طرفداران زيادي داشته است. باز هم به علت هميشه همراه بودن موبايل، بازي هاي موبايلي رو به گسترش است. انواع بازي هاي فکري، هيجاني و ماجراجويي زيادي وجود دارد. براي مثال حتما اسم بازي جنگ قبايل (clash of clanes) را شنيده ايد که باعث خريد و فروش هاي عمده شد و معتادان بازي را حسابي به خود سرگرم نمود.

آموزش و يادگيري
در اين حوزه هم ميتوان به کتاب هاي آنلاين که به صورت اپليکيشن روي موبايل نصب مي شود اشاره کرد و هم نرم افزارهاي آموزشي که از راه دور مي توان به يادگيري پرداخت و نرم افزار آن براي موبايل طراحي مي شود.