تعریف اصطلاحاتی در راستای سئو

آناليزر.گوگل يا Google Analytics:
با نصب گوگل آناليزر را روي سايت خود، مي توانيد از تعداد بازديدکننده هاي واقعي سايت تان مطلع مي شويد.

پيج.رنک.گوگل چيست ؟
پيج.رنک.گوگل به معني ارزش يک سايت از ديد گوگل است
به طور ساده پيج.رنک.گوگل بر اساس پيوندهايي که به/از صفحات شما داده مي شود و ميزان محبوبيت صفحه شما در بين کاربران تعريف مي شود.
پيج.رنک.گوگل بسته به رتبه ي شما از ? تا ?? تقسيم بندي مي شود و در اصل به صورت خطي است ولي اعلان آن به صورت لگاريتمي مي باشد

مواردي که در سئو دخيل هستند
قدمت:
هرچه دامنه شما قديمي تر باشد از نظر موتورهاي جستجو ارزش بيشتري دارد.

الگوريتم:
تمام موتورهاي جستجو در تعين رتبه و ارزش گذاري سايت ها از قانون از پيش نوشته اي تبعيت نمي کنند بلکه از الگوريتم اختصاصي خودشان بهره مي برند.

آناليز سايت:
آنچه مسلم است تا زماني که شما از نياز کاربران خود خبر نداشته باشيد نمي توانيد خواسته آنها را تامين نماييد پس نمي توانيد يک سايت با ارزش داشته باشيد

شگرد تبادل لينک:
تبادل لينک که يک ترفند مردود در اينترنت هست.
معرفي به موتورهاي جستجو در اينترنت: جاي بحث نيست که ?? درصد جستجو هاي متني در ايران با گوگل انجام مي شود و اگر شما در گوگل رتبه جستجوي خوبي داشته باشيد. در نتيجه بازديد کننده بيشتري خواهيد داشت.

پيشنهاد دهنده کلمات کليدي
کلمات کليدي در جذب موتورهاي جستجو نقش به سزايي دارند. با استفاده از پيشنهاد دهنده کلمات کليدي مي توان کلمات کليدي بهتر و جذابتري را انتخاب کرد.

چک کننده امتياز در گوگل
موتور جستجوي گوگل با محاسباتي خاص و دقيق به وب سايت ها امتياز مي دهد، هر چه امتياز سايت شما در گوگل بالاتر باشد ارزش يا Rank سايت بالاتر است.

محبوبيت لينک
محبوبيت لينک به شما نشان مي دهد که در موتورهاي جستجوي مختلف وقتي سايت شما را جستجو مي کنند چه تعداد نتيجه ظاهر مي شود.