چرا اینستاگرام معروف شد ؟

 اين سوال پيش مي‌آيد که اين قابليت محدود چطور توانسته است تا بدين حد برنامه اينستاگرام را محبوب کند؟ شايد به خاطر افکت هايش!! اين همان چيزيست که هنوز خود من هم از آن سر در نمي‌آورم. اين برنامه بسيار ساده است و يادگيري آن به دانش بسيار کمي احتياج دارد. قابليت به اشتراک گذاري روي آن به راحتي انجام مي‌پذيرد و نکته مهم اينکه اين برنامه رايگان است. نکته‌اي که برخلاف کاربران ايراني، براي کاربران خارجي بسيار جالب است!

پاسخ اين سوال در تمايل مردم به گرفتن اطلاعات و انتشار اطلاعات از طريق تصاوير است که اين پديده را اصطلاحاً اينفو گرافيک infographic نيزمي گويند. طرفداران تصاوير به اين شکل از زندگي روزمره خود ، وقايع و هر چيزي را که دوست دارنددر غالب يک يا چند عکس بيان کرده و نهايتاً آن را با کساني که دوست دارند به اشتراک مي گذارند (بازاريابي در اينستاگرام).
اما منظور از اين افکت‌ها يا فيلتر‌ها چيست؟فيلتر‌ها جلوه‌هاي آماده‌اي هستند که حالت عکس‌ها را تغيير مي‌دهند. برخي از اين جلوه‌ها را به خوبي مي‌شناسيد. مثلا جلوه قديمي يا Sepia و برخي ديگر کاملا ناشناخته و عجيب و غريب هستند. مانند Earlybird ، Hudson يا Sutro. مثلا مي‌توانيد با يک دکمه عکس‌تان را شبيه به عکس‌هاي دهه پنجاه بکنيد. دوم اينکه يک جلوه‌اي براي ايجاد محوي در اطراف کادر عکس دارد که مي‌تواند فوکوس بيشتري را روي سوژه ميان تصوير ايجاد کرده و عکس را زيباتر کند.
instagram-sample
instagram-sample

عکس گرفتن:
دکمه Home هميشه آخرين عکس‌هاي دوستان و کساني که آنها را Add کرده‌ايد به شما نشان مي‌دهد. دکمه ستاره يا همان Popular محبوب‌ترين عکس‌هاي شبکه را به شما نشان مي‌دهد که در واقع جذاب‌ترين قسمت اين برنامه است. دکمه Camera، دوربين دستگاه شما را روشن مي‌کند و به شما اجازه مي‌دهد که بلافاصله يک عکس بگيريد و روي آن افکت بگذاريد. اما اگر هم از قبل عکس‌هايي را گرفته‌ايد، مي‌توانيد آنها را از کتابخانه‌ گوشي‌تان باز کرده و فيلتر‌هاي موجود را روي آنها امتحان کنيد. در نسخه iOS برنامه، دکمه کتابخانه با دو مربع روي هم افتاده مشخص مي‌شود. اين برنامه به طور پيش‌فرض از اپليکيشن دوربين خود گوشي استفاده مي‌کند، اما اگر دکمه Advanced را بزنيد، اپليکيشن دوربين اينستاگرام باز مي‌شود که در هنگام گرفتن عکس از برنامه خارج نمي‌شود و همچنين عکس را دقيقا اندازه فرمت برنامه برش مي‌زند. با اين کار ديگر پس از عکس گرفتن مرحله برش زدن عکس حذف مي‌شود.
براي فعال کردن دوربين خود برنامه روي دکمه Profile کليک کرده و از منوي بالا سمت راست (که آيکن سه نقطه عمودي دارد)، تنظيمات دوربين را باز کنيد. سپس گزينه کنار ” Use Instagram’s Advanced Camera” را تيک بزنيد. به ياد داشته باشيد که قابليت دوربين پيشرفته اينستاگرام روي برخي از گوشي‌ها کار نمي‌کند.
ويرايش عکس‌ها و به اشتراک گذاري
وقتي يک عکس را به برنامه وارد کرده يا با خود برنامه عکس مي‌گيريد (و برش مي‌زنيد)، بلافاصله صفحه ويرايش پديدار مي‌شود. در اين صفحه، مي‌توانيد هر يک از ?? فيلتر برنامه را به کار گيريد، کادرهاي مختلفي را دور عکس‌ها ايجاد کنيد…
براي دانلود برنامه ميتوانيد پس از ساخت اکانت iTunes و رفتن به آيتونز استور آن را دانلود کنيد