چگونه باید سئو را انجام دهیم؟

راستش سئو قبلا خيلي ساده‌تر از الان بود. قبلا هر چند سال يک آپديت بزرگ براي الگوريتم‌هاي گوگل مي‌آمد و چيز خاصي را تغيير نمي‌داد. اما از زماني که آپديت‌هايي همچون پاندا، پنگوئن و به تازگي مرغ مگس‌خوار به اين الگوريتم‌ها اضافه شده‌اند داستان کمي فرق کرده. راستش چيزي عوض نشده است! قبلا هم گوگل مي‌گفت که سايت شما بايد محتواي خوبي داشته باشد، قبلا هم مي‌گفت که نبايد بک‌لينک‌هاي غيرطبيعي داشته باشيد، اما نمي‌توانست اين موارد را به درستي تشخيص دهد و خيلي کم پيش مي‌آمد که يک سايت پنالتي شود. اما حالا گوگل دارد به بلوغ مي‌رسد و مي‌تواند بفهمد که چه محتوايي ضعيف است و چه محتوايي قوي‌تر. مي‌تواند بفهمد که چه کسي بک لينک خريده است و چه کسي لينک‌هايش طبيعي است. سئو همان است، فقط ديگر گوگل گول نمي‌خورد. سئو را بايد از قبل از اين که سايت شروع به فعاليت کند آغاز کرد؛ طراحي و ساختار سايت بايد بر اساس قوانين تجربه کاربري باشد تا دسترسي کاربر به صفحات مختلف زجرآور نباشد! کاربر بايد بتواند در کمتر از ? کليک به محتواي مورد نظرش برسد و الکي در صفحات و آرشيو‌هاي سايت نچرخد. صفحات سايت نبايد تبليغات آزاردهنده داشته باشند. در اينجا سوالي که بايد از خودتان بپرسيد اين است که آيا کاربران مي‌توانند صفحات قديمي سايت من را به سرعت پيدا کنند؟ آيا کاربر مي‌تواند با يک نگاه بفهمد که سايت شما و آن نوشته در چه موردي است؟در مرحله بعد بايد با توليد محتواي خوب، لينک‌هاي خوب دريافت کنيم و به لينک‌بيلدينگ طبيعي بپردازيم. لينک‌ها هنوز بخش مهمي از سئو هستند و خواهند بود! لينک‌ها پل ارتباطي سايت‌ها هستند و اعتبار از طريق لينک‌ها بين صفحات مختلف در جريان است.پس از توليد محتوا و لينک‌بيلدينگ بايد در بازه‌هاي مشخص سايتتان را بررسي کنيد و مطمئن شويد که سايتتان هميشه بهينه خواهد ماند و مشکلات احتمالي‌اش رفع مي‌شوند.بايد آمار سايتتان را هميشه مانيتور کنيد? بررسي داده‌هاي به دست آمده عملا مشخص کننده‌ جريان حرکتي شماست. اگر کارها را درست انجام داده باشيد بايد رشد را در آمار خود مشاهده کنيد. اگر آمار شما با تمام تغييرات ثابت است و يا حتي افت در آن مشاهده مي‌کنيد پس کار شما داراي نقصي است و بايد جلوي ضرر را بگيريد.