سئو را در ده قدم ساده بیاموزید

اگر شما هم مثل بسياري از افراد ديگر باشيد، شايد سئو به نظرتان مثل يک مزيت اجباري باشد. شما مي‌دانيد که سئو به درد کسب‌وکارتان مي‌خورد ولي اصلا دوست نداريد خودتان با آن دست‌وپنجه نرم کنيد. اکثر افراد سئو را کاري سخت و پيچيده و زمان‌بر در نظر مي‌گيرند، اما اين طرز فکر صحيح نيست.در واقع شما مي‌توانيد سئو را در ده قدم ساده بياموزيد. تنها کاري که بايد بکنيد اين است که به دقت گوش کنيد و بعد اطلاعاتي که به دست آورده‌ايد را به کار ببريد. از آنجايي که هيچ دو کسب‌وکاري دقيقا مثل هم عمل نمي‌کنند، سئو آن‌قدر انعطاف دارد که پاسخ‌گوي هر نوع نياز مرتبطي باشد. سئو را به راحتي بياموزيد و از آن براي پيشرفت کسب‌وکار خود استفاده کنيد. به کلاس درس امروز خوش آمديد!سئو را در ده قدم ساده بياموزيدقدم اول: مقدمه‌چينيدر طول مقدمه‌چيني‌هاي اوليه، شما بايد خود را براي موفقيت آماده کنيد. درست مثل يک خانه که قبل از شکل گرفتن به يک فونداسيون خوب نياز دارد، استراتژي سئوي شما هم به يک فونداسيون نيازمند است. فونداسيون در اين مورد به خصوص متشکل است از ابزارهايي مثل Google Analytics, Google AdWords و Google Webmasters Tools.
Google Analytics نقش مهمي در رديابي و آناليز نحوه برقراري ارتباط بازديدکنندگان با وب‌سايت شما بازي مي‌کند. از آنجايي که اين ابزار کاملا رايگان است و کار با آن هم سخت نيست، استفاده از آن براي هر سئوکاري يک ضرورت به حساب مي‌آيد. علاوه بر ساختن يک اکانت و اضافه کردن آن به وب‌سايت خود، بايد شرح ويژگي‌هاي آن را هم مطالعه کنيد.
Google AdWords ابزار مفيدي است چون با توانايي‌هاي کاوش کلمات کليدي‌‌اش، ارتباط تنگاتنگي با سئو دارد. اين ابزار فوق‌العاده ارزشمند به شما اجازه مي‌دهد که ببينيد ديگران بيشتر در مورد چه موضوعي جست‌وجو مي‌کنند تا بتوانيد بهتر به نيازها و سوالات‌شان پاسخ بدهيد.
Google Webmasters Tools به شما اين امکان را مي‌دهد که عملکرد وب‌سايت خود را از ديد گوگل بررسي کنيد. اين مجموعه ابزار نشان مي‌دهد که عملکرد صفحات وب‌سايت شما چگونه است، چه لينک‌هايي به وب‌سايت شما هدايت شده‌اند، کدام کلمات کليدي بيشترين کاربرد را دارند و چه جنبه‌هايي از وب‌سايت نياز به تغيير و اصلاح دارند. با خواندن راهنماي اين ابزار اطلاعات بيشتري در مورد آن به دست مي‌آوريد.
قدم دوم: بررسي وب‌سايتاگر همين حالا يک وب‌سايت داريد بايد براي شروع کار سئو، وب‌سايت خود را مورد بررسي قرار دهيد. هر ماه، گوگل در رابطه با جريمه‌هاي‌ش دقيق‌تر مي‌شود و قوانين جدي‌تري را وضع مي‌کند. بهترين راه براي اين که مطمئن شويد وب‌سايت شما مشکلي ندارد انجام يک بررسي دقيق است.يکي از مفيدترين ابزارهاي بررسي وب‌سايت، چک‌ليست بررسي سايت Moz است. اين چک‌ليست پرجزئيات براي آزمايش همه چيز از محتوا و امکان دسترسي گرفته تا معماري سايت و لينک‌هاي داخلي ابزار مناسبي است.يکي ديگر از ابزارهاي سودمند در اين زمينه WooRank مي‌باشد. اين ابزار سودمند بررسي وب‌سايت به صورت خودکار بسياري از موارد موجود در چک‌ليست Moz را چک و آناليز مي‌کند. با اينکه بررسي يک وب‌سايت از جنبه‌هاي مختلف کاري است که به انرژي و زمان زيادي احتياج دارد، اما براي سئو ضروري است. جريمه‌ها براي تخلفات موجود بسيار سنگين هستند و در اکثر مواقع مي‌توانند زحماتي که براي وب‌سايت خود مي‌کشيد را خنثي کنند.قدم سوم: با WWW يا بي WWWجالب است بدانيد که يکي از مهم‌ترين بخش‌هاي سئو به همان سه W اي وابسته است که در آدرس وب‌سايت خود مشاهده مي‌کنيد. اگر به اندازه کافي حواس‌تان نباشد، ممکن است به خاطر اين سه حرف اشتباه بزرگي مرتکب شويد. خيلي‌ها فکر مي‌کنند که اين موضوع نشان دهنده اين است که آيا ديگران مي‌توانند با domain.com وارد وب‌سايت شما شوند يا حتما بايد با نوشتن www.domain.com به وب‌سايت شما وارد شوند ولي موضوع اصلي اين نيست.موضوع اصلي اين است که موتورهاي جست‌وجو چطور وب‌سايت شما را مي‌بينند و لينک‌ها چطور به وب‌سايت شما هدايت مي‌شوند. شما مي‌توانيد خودتان انتخاب کنيد که WWW باشد يا نباشد، ولي حتما سعي کنيد فقط يکي از اين دو راه را انتخاب کنيد. اگر هر دو را انتخاب کنيد، موتورهاي جست‌وجو وب‌سايت شما را در واقع دو وب‌سايت جداگانه در نظر مي‌گيرند که اين مي‌تواند تاثير منفي بزرگي روي رنکينگ و کيفيت لينک‌هاي وب‌سايت شما بگذارد.