مهارت ها و ویژگیهای کپی رایترهای حرفه ای
کپی رایتر کیست؟
کپی رایتر مطالب بازاریابی مانند وبسایت، ایمیل، بروشور، کاتالوگ و موارد دیگر را مینویسد. در واقع اکثر چیزهایی که به ایمیل ما فرستاده میشود توسط کپی رایترها نوشته میشود که به آنها تبلیغنویس نیز گفته میشود.
کپی رایترها میتوانند در خانه درآمد داشته باشند، با سرمایه اولیه کم میتوانند کار خود را شروع کنند و به تحصیلات رسمی یا دانشگاهی نیاز ندارند. شاید به همین دلیل است که هر روز بر تعداد متقاضیان یادگیری مهارتهای کپی رایتینگ افزوده میشود. دنیای مجازی نیز موقعیتهای شغلی زیادی برای کپی رایترها دارد که حتی برخی از پروژههای آن میتواند درآمدهای خوبی برایشان به همراه داشته باشد.
مهارت ها و ویژگیهای کپی رایترهای حرفه ای
با اینکه هیچ رشته تحصیلی خاصی در دانشگاه برای کپی رایتر شدن وجود ندارد. اما برای اینکه بتوانید به یک کپی رایتر حرفهای تبدیل شوید باید در یک سری مهارت ها حرفهای شوید، از جمله:
• تسلط به زبان انگلیسی
• چشمهایی تیزبین و دقیق برای دیدن جزئیات
• دامنه لغات وسیع
• کنجکاوی
• توجه به نقطه نظرات مختلف و دیدن جهان از نگاه افراد متفاوت
• مهارت تحقیق کردن
• خلاقیت
• هوش اجتماعی بالا
• توانایی همدردی و درک احساسات دیگران
چه کسانی میتوانند کپی رایتر باشند؟
معمولاً کسانی که نگارش خوبی دارند نظیر افراد نویسنده میتوانند کپی رایتر خوبی باشند. البته نویسندگانی که مهارت کپی رایتینگ داشته باشند یا آن را کسب کنند. ولی این تمام ماجرا نیست. این افراد باید کاملا به تبلیغات و بازاریابی شرایط بازار و روشهای متقاعد کردن مشتری نیز مسلط باشند.