کامل ترین آموزش بازاریابی در اینستاگرام

اينستاگرام ابزار قدرتمندي است براي پياده کردن ماهيت يک برند به شکل تصويري.
آموزش شبکه اجتماعي اينستاگرام قدرت تعامل را در کسب و کارها بيشتر مي کند و با نمايش تصويرها به صورت خلاقانه و استفاده مناسب از هشتگ ها ميتوان شاهد افزايش فروش بود. اينستاگرام با بيش از ??? ميليون کاربر را مي توان يکي از محبوب ترين شبکه هاي اجتماعي دانست که بر پايه ي اشتراک گذاري تصاوير فعاليت مي کند. شبکه اجتماعي پينترست نيز با حدود ??? ميليون کاربر رتبه بعدي را دارد. اگر تا کنون تجربه بازاريابي در اينستاگرام را نداشته ايد، حالا زمان آغاز است :


يک پروفايل خيره کننده در اينستاگرام بسازيد
اينستاگرام نو

راستي اگر وردپرسي هستيد، پيشنهاد ميکنم مقاله چطور اينستاگرام را به سايت وردپرس اضافه کنيد را مطالعه نماييد. پروفايلها در اينستاگرام محدوديت دارند. اين پروفايل ها به ??? کاراکتر محدود هستند و موتورهاي جست و جو نمي توانند آن ها را نمايش دهند. همه ي پست هاي شما شامل تصوير است. بنابراين، ضروري است از تصاويري با وضوح و کيفيت بالا براي جلب توجه مخاطب و ايجاد تعامل با او استفاده کنيد. تصاوير مي توانند مرتبط با مشتريان، محصولات و … باشند که وجود پيامي روشن و منسجم در آن ضرورت دارد که براي مخاطبان هدف با اهميت خواهد شد .
زمينه مناسبي براي تصاوير در نظر بگيريد که برند شما را به بهترين شکل نمايش دهد.

به گونه اي از محصولات و خدمات خود در تصاوير استفاده کنيد که مخاطبان را علاقه مند سازد.
ابعاد تصاوير متداول در اينستاگرام به صورت زير است :

 

اينستاگرام

به جستوجوي مخاطبان در اينستا گرام بپردازيد.
هشتگ ها در اينستاگرام نيروي حياتي به حساب مي آيند. بهتر است از قبل بدانيد که مشتريان شما از چه هشتگ هايي استفاده مي کنند. فراگرفتن اين نکته که مشتريان شما به چه صورت درباره محصولات و يا صنعت شما صحبت مي کنند خيلي اهميت دارد. همچنين درک اين موضوع که رقيب هاي تان چگونه در اين پلتفرم قدم هاي موفقيت آميز بر مي دارند نيز نکته کليدي و مهمي است.
شما بايد هشتگ هاي مرتبط با کار خود را بيابيد و کاربراني را که درگير محصولات و يا برند شما هستند را دنبال نماييد. همچنين کاربراني که دنبال کننده هاي زيادي دارند و به طور منظم با اينستاگرام در تعامل هستند ميتوانند گزينه هاي مناسبي باشند.
روش هاي ديگر يافتن دنبال کننده يا فالور مي تواند از طريق پيشنهادهاي خود اينستاگرام، قسمت يافتن دوستان و يا اينستاگرام دايرکت انجام شود.

فعاليت مداوم در اينستاگرام داشته باشيد و گروه خود را با ارزش کنيد
تحقيقات شرکت Forrester ، اينستاگرام را به عنوان ” سلطان تعامل هاي اجتماعي ” معرفي کرده است و آن را مکاني براي جذب تمام افراد مي داند. يافته هاي اين مرکز نشان مي دهد که برندهاي برتر در اينستاگرام براي هر دنبال کننده مشارکت ???? درصدي را به همراه خواهد داشت. اين يعني دنبال کننده ها در اينستاگرام ??? برابر توييتر و ?? برابر فيسبوک به تعامل و فعاليت مي پردازند.
شروع کردن مکالمه با مشتري يکي از جلوه هاي ارزشمند در بازاريابي شبکه هاي اجتماعي است و قابليت instagram direct براي همين منظور مورد استفاده قرار مي گيرد.
اينستاگرام مخاطب هاي شما را به ارسال سوالاتي در مورد خدمات مشتريان و يا سوال هايي مرتبط با محصولات تشويق مي کند که سرانجام با دريافت پاسخ بصري از طرف شما دنبال ميشود.
به طور مثال مي توانيد تصوير ” با تشکر از خريد شما ” را براي مشتري هايي که از شما خريد کرده اند بفرستيد.
همچنين مي توانيد کوپن ها ، نظرسنجي ها و موردهاي ديگري را نيز براي دنبال کننده هاي ويژه ي خود ارسال کنيد.
ضرورت دارد که به حريم خصوصي دنبال کننده هاي خود احترام بگذاريد و با اعتدال از اين تاکتيک استفاده نماييد تا به عنوان يک اسپمر ارزيابي نشويد.

اينستاگرام کاور

در اينستاگرام به توليد محتوا بپردازيد
بازاريابي را با داشتن تعاملي موفقيت آميز در اينستاگرام، به فعاليت پويا نيازمنديد.
از تصاوير با کيفيت و وضوح بالا استفاده کنيد . بهتر است قبل از ارسال، از نرم افزارهاي ويرايش تصاوير استفاده کنيد و کيفيت تصوير خود را بهبود بخشيد.
همچنين مي توانيد از فيلترهاي تصويري موجود در خود اينستاگرام نيز استفاده کنيد. حالت بدون فيلتر يا normal بسيار کاربرد دارد. اما فيلتر mayfair نيز بسيار مورد استفاده قرار ميگيرد.
بيش ترين تعامل و مشارکت هنگامي رخ مي دهد که تصاوير محصولات شما ?/? از تصويرهايي باشد که ارسال مي کنيد.
تعداد دفعه هاي به روز رساني تصاوير بسيار اهميت دارد. مطمئن شويد که با تصاوير از رده خارج بيش از اندازه اين کار را انجام ندهيد.
هدف شما بايد دو يا ? تصوير جديد در هفته باشد . زماني که دنبال کننده هاي شما افزايش يافت مي توانيد حضورتان را پر رنگ تر کنيد.
ترفندهايي براي ارتقاي تصاوير محصولات
الف. تصوير مشتريان خود را به اشتراک بگذاريد.
ب. آسان کردن کار خريد محصولات تان . مي توانيد لينکي که به صفحه محصول شما در سايتتان مرتبط است را قرار دهيد.
ج. از آن جايي که دنيا هر روزه ديجيتالي تر مي شود، کوپن هاي موبايل استفاده بيشتري پيدا مي کند. خيلي مهم است که تخفيف ها و پيشنهادهاي ويژه اي مدنظر قرار دهيد. اين موارد و همچنين دلايلي براي خريد محصول در کنار عکس مي تواند افراد را به خريد ترغيب نمايد.

استفاده از ويدئو در اينستاگرام
براي نام هاي تجاري و بازاريابي ويدئوهاي اينستاگرام گزينه محبوبي به شمار مي آيند چون مي توانند به صورت خلاقانه داستاني را به صورت تصويري بيان کنند. همچنين ويدئوها مي توانند لينک هاي ورودي بيشتري نسبت به پست هاي ارسال شده توليد کنند.
در صفحات مختلف اينستاگرام مشارکت چشم گيري داشته باشيد به وسيله ي کامنت ها و لايک هاي خود.
با علامت @ مي توانيد کامنت خود را به گذرانده پست و يا کامنت دهندگان ديگر اعلام نماييد. و همچنين ميتوانيد افراد ديگر را در صفحه مورد نظر خود به مشارکت فراخوانيد و يا به اصطلاح آن ها را منشن کنيد.
سوالاتي در پست هاي خود طرح کنيد که کاربران به گذاشتن کامنت تشويق شوند.
با درج علامت @ در ابتدا به همه کامنت ها پاسخ دهيد
از تگ براي نام افراد استفده نماييد و در تصاوير خود آن ها را بگنجانيد.

براي ارسال پست در اينستاگرام بهترين زمان چه موقع است ؟
روزهايي را که بيشترين مشارکت را دريافت مي کنيد در نظر بگيريد و در هفته هاي بعد نيز در همان روزها و ساعات براي ارسال مطالب خود استفاده کنيد.
روزهاي يکشنبه،دوشنبه و پنجشنبه در بعضي کشورها بيشترين بازديد را به خود اختصاص ميدهند. زمان هايي را نيز مي توان پيدا کرد که به طور متوسط بهترين زمان براي ارسال مطالب در اينستاگرام است.سرويس زمانبندي اينستاگرام طي تحقيقاتي که ????? پست را بررسي کرده و با توجه با کامنت ها و لايک ها و محاسبات اعلام کرد که بيشترين کشارکت در پست ها از ساعت ? بامداد تا ? عصر مي باشد و اين زمان بهترين زمان براي ارسال پست است.
براي موفقيت در اينستاگرام ضرورت دارد که ترکيبي از گزينه هاي ذيل را استفاده کنيد:
الف. از هشتگ مخصوص نام تجاري استفاده نماييد.
ب. از هشتگ هاي مخصوص براي صنف و يا صنعت خاص استفاده نماييد.
ج. هشتگ هاي جديدي استفاده کنيد
د.از برنامه populargram براي شناسايي هشتگ، قيلترها و افراد محبوب در اينستاگرام استفاده کنيد.
ه. از برنامه websta براي پيدا کردن بهترين هشتگ ها براي پست هاي ارسالي خود استفاده نماييد.

استفاده از اينستاگرام به عنوان اهرمي براي شبکه هاي اجتماعي ديگر
لينک و اضافه شدن به فيسبوک يکي از بهترين امکانات اينستاگرام است که به وسيله آن مي توان محتواي توليد شده را در ساير شبکه هاي اجتماعي نيز منتشر ساخت.اگر در اينستاگرام بر روي تصاوير محصولات تمرکز داريد، ميتوانيد با تعبيه کردن پست هاي خود در وب سايت خود آن ها را در معرض ديد قرار دهيد. همچنين مي توانيد با برنامه ريزي محبوبيت بيشتري در شبکه هاي اجتماعي پيدا کنيد.

تشويق کردن دنبال کننده هاي خود
مشارکت در صفحات خود را به وفاداري به برند تبديل کنيد . اين کار را ميتوان با تشويق دنبال کننده هاي فعال و يا سفير هاي نام تجاري انجام داد.
از محصولات جديد و رواديد آينده پيش نمايشي در صفحه خود قرار بدهيد.
کوپن ها ، پيشنهادهاي ويژه و مسابقه هايي براي تشويق به مشارکت در شبکه هاي اجتماعي خود ترتيب دهيد.