۲۰ روشی که با دانستن آنها می توانید دنبال کنندگان (Followers) خود در اینستاگرام را افزایش دهید

اينستاگرام يکي از شبکه‌هاي اجتماعي بسيار پر طرفدار و محبوب اينترنت است. جايي که کاربران مي‌توانند با يکديگر در تعامل باشند و تجربيات و علايق خود را در قالب يک عکس با يکديگر در ميان بگذارند. اخيراً ميليون‌ها کاربر به اينستاگرام افزوده شده‌اند و آن را در آمار اخير، اينستاگرام در صدر شبکه‌هاي اجتماعي قرار گرفته است. بازاريابي در اينستاگرام

راه هاي افزايش دنبال کنندگان يا Follower در اينستاگرام چگونه است؟
1. کاربر فعالي باشيد:

يک از اصولي که با افزايش Follower رابطه مستقيم دارد، پست گذاري مداوم در اينستاگرام است، به خصوص در ساعت‌هاي شلوغي که بيشتر ديده شويد. کاربران فعال حداقل روزانه 3 مطلب در اين شبکه اجتماعي منتشر مي‌کنند.


2. قراردادن دکمه‌هاي شبکه اجتماعي را در بلاگ يا سايت خود:
شما بايد در موقعيت‌هاي استراتژيک دکمه‌هاي شبکه اجتماعي را در بلاگ خود قرار دهيد که بهترين جايگاه آن در پائين مقاله است.


3. در وب سايت خود صفحه اينستاگرام خود را تبليغ کنيد:
در يک نقطه پر بيننده از وب سايت خود، بنري با عنوان " مرا Follow کنيد " يا چيزي شبيه به اين قرار دهيد. به خصوص در صفحه مخاطبين خود اين کار را بکنيد.


4. در ايميل‌هايتان حساب کاربري اينستاگرام خود را قرار دهيد:
اين کار موجب تشويق مردم براي Follow کردن شما مي‌شود. اين مسئله در روابط کاري و تجاري شما نيز تأثير مثبت دارد.


5. در کارت ويزيت خود حساب کاربري اينستاگرام خود را اضافه کنيد:
اين عمل موجب مي‌شود تا نام کاربري اينستاگرام شما در جاهاي بيشتري ديده شده و در نتيجه تعداد Follower هاي شما افزايش يابد.


6. استفاده از هشتگ (#) را فراموش نکنيد:
اکثر کساني که در اينستاگرام پست مي‌گذارند، از هشتگ براي پست‌هايشان استفاده مي‌کنند. اين کار باعث مي‌شود افراد بيشتري پست‌هاي شما را ببينند.


7. در عکس‌ها و پست ها دوستانتان را تگ کنيد:

زماني که شما دوستان خود را در عکس ها تگ مي‌کنيد، در اصل شما اين عکس را به پروفايل آن‌ها نيز اضافه مي‌کنيد و در بخش عکس‌هاي تگ شده آن‌ها قرار مي‌دهيد. اين باعث مي‌شود دوستان آن‌ها نيز عکسي که منتشر کرده‌ايد را ببينند و همين موضوع باعث افزايش دنبال کنندگان شما شود.


8. گفتگو و ارتباط مؤثر با مردم:

اگر مي‌خواهيد معروف شويد در هر شبکه اجتماعي که فکر مي‌کنيد بايد با مردم در ارتباط باشيد و با آن‌ها وارد مشورت، بحث و گفتگو شويد و از اين طريق اکانت هاي خود را تبليغ کنيد. بهترين روش دراينستاگرام شرکت در بحث‌هاي نظرات صفحات پربازديد مي‌باشد.


9. بيوگرافي خود مثل عکس پروفايل و ... را به روز کنيد:

اطلاعات و بيوگرافي‌هاي لازم و ضروري را به پروفايل خود اضافه کنيد و حتماً اطلاعات تماس خود، وب سايت و ايميل خود را نيز در بخش بيوگرافي قرار دهيد.


10. افرادي را دنبال کنيد که با شما وجه مشترک دارند:

با جستجوي هشتگ هاي مرتبط با خودتان افرادي که با شما وجه مشترک دارند را دنبال کنيد تا دنبال کنندگان آن‌ها نيز بتوانند شما را راحت تر پيدا کنند.

 

11. عکس‌هاي باکيفيت بفرستيد:

به اشتراک گذاري محتويات باکيفيت و پيام‌ها، تأثير مثبتي روي افزايش تعداد دنبال کنندگان مي‌گذارد.


12. در رخدادهاي عمومي شرکت کنيد

يکي از مواردي که هميشه مخاطبين را به سمت شما جلب مي‌کند، توجه به مراسم‌ها و رخدادهاي عمومي است که اين موضوع در ايران نيز بسيار بازدهي بالايي دارد. شما با تبريک گفتن عيد و يا انتشار يک مطلب مربوط به رخدادهاي عمومي مي‌توانيد ارتباط بسيار خوبي با دنبال کنندگان خودتان برقرار کنيد.


13. ويدئو را فراموش نکنيد:

يک قابليت مهم در اينستاگرام ويدئوهاي 15 ثانيه اي است که به شما اين فرصت را مي‌دهد تا در کمتر از 15 ثانيه آنچه مي‌خواهيد به ديگران انتقال دهيد. انتشار ويدئو در پروفايل شما کمک مي‌کند تا پروفايل اينستاگرام شما زنده به نظر برسد و فقط عکس‌هاي ثابت و بدون صدا در آن ديده نشود.


14. در شبکه خود رقابت ايجاد کنيد:
نتايج نشان مي‌دهد تشويق کاربران به شرکت در رقابت‌ها، بحث‌ها و حتي مسابقات نتيجه بسيار مناسبي در پي خواهد داشت. انجام اينگونه مسائل در يک شبکه اجتماعي مي‌تواند به محبوب تر شدن برند و افزايش Follower و ترافيک براي سايت منجر شود.


15. پروفايل فيسبوک خود را به اينستاگرام متصل کنيد:
روش بسيار راحتي براي اتصال فيسبوک به اينستاگرام وجود دارند. در اين روش، به راحتي مي‌توانيد پيام‌ها و پست‌هاي مشابه را بين تمام افرادي که با آن‌ها در ارتباط هستيد به اشتراک بگذاريد و اين پيام‌ها و پست‌ها را در شبکه‌هاي اجتماعي مختلف منتشر کرده و در نتيجه ارتباطات خود را گسترش دهيد.


16. از پروفايل اينستاگرام در زمان نظر دهي در بلاگ ها استفاده کنيد:
وقتي در يک بلاگ در حال درج نظر مي‌باشيد، اين ايده خوبي است که پروفايل اينستاگرام خود را به شکل يک لينک در محتواي متن نظر خود اضافه کنيد. اين مورد باعث مي‌شود تا با نويسندگان وب سايت‌ها يا بلاگ ها ارتباط برقرار کرده و آن‌ها را براي دنبال کردن شما تشويق کنيد.


17. از افرادي که به شما کمک کرده‌اند ياد کرده و از آن‌ها تشکر کنيد:

وقتي مردم پيام‌هاي شما را Like مي‌کنند يا از شما در نظرات تشکر مي‌کنند و يا حتي اسم و نام کاربري شما را منتشر مي‌کنند، شما هم بايد همين کارها را در قبال آن‌ها انجام دهيد. با اين کار نه تنها يک حرکت دوستانه و همه پسند کرده‌ايد، بلکه باعث مي‌شويد تا اينگونه افراد بيش از پيش شما را پشتيباني کرده و دوباره دست به چنين کارهايي بزنند.


18. از مطالب بي محتوا و اسپم دوري کنيد، صادق و شفاف باشيد:

اگر از روش‌هاي اسپم براي جذب دنبال کننده استفاده کنيد، به زودي آن‌ها شما را UnFollow کرده و احتمالاً به دوستانشان نيز اين را پيشنهاد مي‌کنند. اين حرکت به‌شدت در شهرت و محبوبيت شما تأثير منفي مي‌گذارد. اين را به خاطر داشته باشيد که صادقانه رفتار کردن و شفاف بودن به شما کمک مي‌کند تا نه تنها دنبال کنندگان بيشتري داشته باشيد، بلکه از خودتان نام خوبي به جاي بگذاريد.


19. يک ليست از مطالب مفيد تهيه کنيد:

همانطور که در يکي از موارد بالا گفتيم، تهيه کردن و ارسال پيام‌هاي باکيفيت حائز اهميت است. با توجه به اينکه شما نمي‌توانيد تمام 24 ساعت روز و تمام 7 روز هفته را در اينستاگرام باشيد، يا اينکه گاهي اوقات چيز باکيفيت و مناسبي براي ارسال نداريد، مي‌توانيد يک ليست از موضوعات جذاب تهيه کرده و هر از گاهي در اينجور شرايط آن‌ها را منتشر کنيد. اين موضوعات جذاب مي‌تواند اخبار، آموزش و يا مقاله‌هاي مختلف باشد.


20. پيشنهادهاي ويژه‌اي فقط براي دنبال کنندگان اينستاگرام داشته باشيد:
شرکت‌هاي بزرگي مانند کوکاکولا يا ردبول و حتي ديجي کالا در ايران براي دنبال کنندگان خودشان در اينستاگرام پيشنهاي هاي ويژه‌اي ارائه مي‌دهند.
مثلاً با ارائه تخفيف‌هاي ويژه فقط در اينستاگرام يا راه اندازي مسابقات در صفحه خودتان مي‌توانيد اينستاگرام خودتان را از وب سايتتان مجزا کنيد تا ديگران را ترغيب به دنبال کردن اينستاگرام خود به صورت مجزا نيز بکنيد. 

سي ار کو