هشتگ چیست؟ معرفی فواید و کاربرد آن

ساده‌ترين مثالي که مي‌توان براي تعريف هشتگ به کار برد، طبقه‌بندي يا Category است. همان‌طور که در سايت‌ها، پست‌ها دسته‌بندي خاصي دارند (بازي، نرم‌افزار و...) پست‌هاي اينستاگرام نيز مي‌توانند به کمک هشتگ‌‌ها، موضوع خود را مشخص کنند و در جستجوها به آساني پيدا شوند. اين موضوع با کمک کاراکتر # انجام مي‌شود، به اين معنا که با قرار دادن اين کاراکتر در ابتداي کلمات، مي‌توان آن‌ها را به يک دسته‌بندي براي پست تبديل کرد. براي مثال شما عکسي از يک ماشين قرمز رنگ که متعلق به کمپاني فراري است را منتشر مي‌کنيد. در متن پست مي‌توانيد از اين هشتگ‌ها استفاده کنيد: (Red #Car #Ferrari#). به کمک اين سه کلمه، شما سه دسته‌بندي متفاوت براي عکس خود مشخص کرده‌ايد. حال اگر کاربران ديگر در بخش جستجوي هشتگ‌ها، کمله‌ي Car، Red يا Ferrari را وارد کنند عکس‌ شما نيز در ليست بلندبالاي نتايج خواهد آمد. درواقع مي‌توان گفت که ارزش اين روش نسبت به بخش جستجوي اکانت‌ها بسيار بالاتر است. چرا؟ سه دليل براي اين ادعا وجود دارد:

دليل اول آنکه شما با جستجوي کلمه‌اي مانند CAT در بخش حساب‌هاي کاربري، تنها صفحه‌هايي را خواهيد يافت که صرفا به گربه‌ها پرداخته‌ و به نوعي از کلمه‌ي cat در نام کاربري خود استفاده کرده‌اند. در حالي که ممکن است ميليون‌ها عکس ديگر وجود داشته باشد که کاربران ديگر در صفحه‌ي شخصي خود قرار داده باشند. به کمک هشتگ‌ها اين عکس‌ها نيز از دسترس شما خارج نخواهند بود.

دليل دوم نيز سرعت‌عمل بالاي هشتگ‌ها است به طوري که در اکثر برنامه‌هاي تلوزيوني زنده شاهد استفاده از اين موضوع هستيم. به کمک هشتگ‌ها، مي‌توان به سرعت کلمه يا موضوعي را در بين تمام کاربران اينستاگرام جستجو کرد. يک موتور جستجو براي اينستاگرام را تصور کنيد با اين تفاوت که نتايج آن بر خلاف گوگل که مدتي طول مي‌کشد تا در موتور جستجو ثبت شوند، به صورت آني و تنها چند ثانيه بعد از ارسال پستي با هشتگ مورد نظر، نمايش داده خواهد شد. بازاريابي در اينستاگرام

دليل سوم نيز قابليت استفاده‌ از هشتگ‌ها براي برگزاري کمپين‌هاي مختلف است. براي مثال اگر مسابقه‌ي عکاسي زوميت و مايکت را به خاطر داشته باشيد حتما مي‌دانيد که به کمک يک هشتگ اختصاصي و خاص (selfie4myket#)، مي‌توان مجموعه‌اي از عکس‌ها با محوريت‌هاي خاصي را در مکاني عمومي جمع‌آوري کرد.
سي ار کو