نکاتی در مورد اینستاگرام

نکته اول: از هشتگ استفاده کنيد.
به هر حال، هشتگ دو کاربرد مشخص دارد. قبل از هر چيز به بازديدکننده فعلي عکس شما، توضيح مي‌دهد که شما با چه انگيزه‌اي عکس را گذاشته‌ايد. هشتگ #خاطرات نشان مي‌دهد کاربرد آن تصوير براي شما، مرور گذشته بوده. اما زير همان عکس اگر از هشتگ #رستوران يا #شام استفاده کنيد، مشخص مي‌شود که بيشتر مکان عکسبرداري يا سفره ي غذا مورد توجه شما بوده تا مرور خاطرات قديمي.

کاربرد دوم هشتگ،‌ کمک به جستجوي تصوير است. کساني که در اينستاگرام جستجو مي‌کنند، جداي از نام کاربري يا Username، مي‌توانند Tag را هم جستجو کنند. به عنوان مثال ببينند چه تصاويري با motamem يا Dinner يا غروب يا پارک يا … تگ و برچسب گذاري شده‌اند. پس با هشتگ مي‌توانيد در جستجوها مشاهده شويد و صفحه خود را در معرض ديد کاربران جديد قرار دهيد.

instagram-iconنکته دوم: از هشتگ زياد استفاده نکنيد.

استفاده زياد از هشتگ،‌ سه مشکل جدي دارد. نخست اينکه حس کاربران را بد مي‌کند و خواندن متن را سخت مي‌کند. دوم اينکه نشان مي‌دهد که شما به صورت تهاجمي در تلاش براي تبليغ و توسعه صفحه خود هستيد (که براي برند يک فرد يا سازمان ممکن است چندان خوب نباشد. اما شايد براي يک صفحه تبليغاتي، چنين رفتاري پذيرفته شده و مورد انتظار باشد) و سوم اينکه ممکن است پست‌هاي شما، اسپم فرض شود. تحقيقات در اين زمينه متعدد است.

هشتگ و اينستاگرام

در کتابهاي نتيکت،‌ بين سه تا پنج عدد هشتگ را حرفه‌اي مي‌دانند. اما در مقالات مربوط به تبليغات و بازاريابي آنلاين،‌ بين پنج تا ده عدد هشتگ براي يک عکس توصيه شده است.

اگر به مبحث شبکه هاي اجتماعي علاقه منديد،خواندن اين مقاله رو هم به شما پيشنهاد ميکنيم:
شبکه هاي اجتماعي و اشتباه‌هاي سرنوشت‌ساز در آنها

instagram-iconنکته سوم: همه هشتگ‌ها را دقيقاً در توضيح عکس استفاده نکنيد.

هشتگ‌هاي استفاده شده در خود عکس يا در کامنت‌ها، فرق خيلي جدي با هم ندارند. مي‌توانيد به تدريج در کامنت‌ها هشتگ اضافه کنيد. مثلاً تصوير اوليه را با يک يا دو هشتگ آپلود کرده و بين هر چند کامنت، چند هشتگ جديد را هم بگذاريد.

instagram-iconنکته چهارم: استراتژي هشتگ داشته باشيد.

از هر کلمه اي استفاده نکنيد. کساني که به صفحه شما بيايند و ببينيد که پراکندگي زياد است، ممکن است کمتر به فالو کردن شما رغبت پيدا کنند. مي‌توانيد بين بيست تا پنجاه هشتگ (اختلاف بين علما خيلي زياد است!) انتخاب کنيد و فقط از آنها استفاده کنيد.اين کار شايد باعث شود در انتخاب عکس‌ها هم ناخودآگاه، همگوني بيشتري به وجود بيايد.

هشتگ و اينستاگرام

سه گروه هشتگ معمولاً مورد استفاده قرار مي‌گيرند:

icon-1هشتگ برند (مثلاً ما در صفحه @motamem همه عکس‌ها را با #motamem و #متمم برچسب گذاري مي‌کنيم).

icon-1هشتگ کمپين: ممکن است در مدت کوتاهي به خاطر يک مسابقه يا رويداد خاص، از هشتگ خاصي استفاده شود.

icon-1هشتگ توضيح: اين هشتگ‌ها به توضيح بيشتر عکس و جستجوي ساده‌تر آن در محيط اينستاگرام کمک مي‌کنند.

instagram-iconنکته پنجم: قبل از انتخاب هشتگ‌ها، آنها را در اينستاگرام جستجو کنيد.

هميشه ببينيد که قبلاً چه کساني از اين هشتگ‌ها استفاده کرده‌اند. همينطور ببينيد که چه تعداد عکس با آنها تگ شده است. ممکن است ديگران ايده‌هاي بهتري در مورد هشتگ داشته باشند. ممکن است شما، از براي ابيات شعر، از هشتگ #شعر استفاده کنيد. اما ببينيد که هشتگي به نام #شاعرانه هست که صفحه‌هاي بهتر و قوي‌تر از آن استفاده کرده‌اند. صفحه‌هايي که به سليقه شما نزديک‌تر هستند.

هشتگ و اينستاگرام
بعضي‌ها اشتباهاً فکر مي‌کنند که بهتر است از هشتگ‌هايي استفاده کنند که اصطلاحاً Trend هستند و زياد به کار مي‌روند مي‌تواند کمک کند. اما دقت داشته باشيم که تعداد کساني که اين هشتگ‌ها را استفاده مي‌کنند خيلي زياد هستند. اگر شما از هشتک #nofilter استفاده کنيد، اگر صرفاً مي‌خواهيد به بيننده اطلاع دهيد که عکس ويرايش نشده، کار درستي انجام مي‌دهيد. اما اگر مي‌خواهيد با اين هشتگ يا هشتگ‌هايي مانند #nature و #animal و … راحت‌تر جستجو شويد، خوب است بدانيد که عکسي که با #nofilter تگ مي‌شود در کمتر از يک ثانيه از فهرست ده عکس اول خارج مي‌شود. 

بازاريابي در اينستاگرام