طراحی سایت حرفه ای، عامل حیاتی برای موفقیت آنلاین

هنگامي که شما در حال تلاش براي فروش آنلاين هستيد، هيچ کس نمي داند که ظاهر شما شبيه کيست، چه نوع لباسي مي پوشيد ويا صداي شما چگونه است.( مگر اينکه در وب سايت خود ويدئويي از خودتان داشته باشيد) در بيشتر موارد اولين بار توسط مشتريان، با ظاهر وب سايت تان و طراحي سايت تان مورد قضاوت قرار مي گيريد.

بسياري از افراد و بازديدکنندگان فقط 30 ثانيه و يا حتي کمتر در صفحات وب سايت وقت صرف مي نمايند. در اين 30 ثانيه آنها در مورد مفيد بودن اطلاعات موجود در وب سايت شما و همچنين در مورد قابل اعتماد بودن وب سايت شما به عنوان يک منبع، قضاوت مي نمايند. ممکن است بپرسيد چگونه ممکن است تمامي اينها در 30 ثانيه تعيين شود!

بازديدکننده تمامي عناوين و سرفصل ها را با يک نگاه اسکن کرده و ميبيند که چه چيزي در وب سايت ارائه مي شود و با نگاهي به طراحي سايت و صفحه بندي داخلي و گزينه هاي آن، اعتماد مي نمايند. اگر به نظر بيايد که طراحي سايت شما توسط برادرزاده اتان انجام شده که فقط يادگرفته به چه صورتي مي توان يک وب سايت را راه اندازي کرد؛ در اين صورت برداشت اول افراد از طراحي سايت شما خوب نخواهد بود.

بنابراين براي کوتاه کردن کلام و خلاصهء مطلب بايد بگويم که طراحي را دست کم نگيريد و آنرا به دست يک طراح وب سايت حرفه اي بسپاريد. اگر تا به حال براي طراحي سايت خود پولي پرداخت نکرده ايد، سعي کنيد بودجه مناسبي براي آن در نظر بگيريد. زيرا هنگامي که افراد از وب سايت شما بازديد کرده و احساس مي کنند با فرد حرفه اي روبرو هستند و در اين صورت اقدام به خريد محصولات و يا خدمات از وب سايت شما نموده و به نوعي هزينهء صرف شده براي طراحي وب سايت به شما بازگردانده خواهد شد.

البته لازم نيست تمامي سرمايه خود را صرف طراحي سايت نماييد. حتي اين امکان وجود دارد که شما يک وب سايت آماده يا template تهيه کرده و مطالب و محتواي خود را در آن اضافه نماييد. حتي اگر براي طراحي سايت خود از template بهره گيري کرده و يا از وبلاگ و يا سيستم مديريت محتوا استفاده نموديد، کمک گرفتن از يک متخصص حرفه اي در امر طراحي سايت به نفع شما مي باشد.

به عنوان مثال شما مي توانيد براي بنر اصلي وب سايت و يا لوگو از طراح و گرافيست استفاده نماييد.همچنين براي ويرايش طراحي وب سايت آمادهء خود و يا سيستم مديريت محتوا براي بهتر به نظر رسيدن وب سايت تان مي توانيد از يک متخصص کمک بگيريد.

در اينجا چند نکته براي چگونگي طراحي سايت و تاثير آن در ايجاد و افزايش ترافيک وب سايت اشاره مي کنيم. يکي از عوامل مهم در ايجاد و افزايش ترافيک وب سايت، دست يابي به رتبه هاي بالا در ليست موتورهاي جستجو يا به اصطلاح (رنکينگ) مي باشد. رتبهء شما در موتورهاي جستجو (رنکينگ) به عوامل زيادي بستگي دارد، يکي از مهمترين اين عوامل تعداد بک لينک هاي دريافتي وب سايت شما از ديگر وب سايت ها مي باشد.

اين بک لينک هاي دريافتي توسط گوگل قابل مشاهده است و ديگر موتورهاي جستجو نيز مي توانند به وب سايت شما امتياز بدهند. اگر طراحي سايت شما به نظر هوشمندانه و حرفه اي باشد، دراين صورت شانس شما براي ورود به دايرکتوري که توسط افراد ويرايش شده است، افزايش خواهد يافت.( به عنوان برنامه هاي رباتيک که اقدام به جمع آوري اطلاعات براي موتورهاي جستجو مي نمايد)

قرار گرفتن در يک دايرکتوري مانند www.domoz.org واقعاً مي تواند رنکينگ وب سايت شما را در ديگر موتورهاي جستجو افزايش دهد. علاوه براين اگر وب سايت شما داراي محتواي مفيد و مناسب و ظاهر خوب باشد، احتمال بيشتري وجود دارد تا افرادي که اقدام به ايجاد ليست و سايت هاي دايرکتوري از وب سايت هاي مهم در زمينه هاي مختلف و خاص مي نمايند، وب سايت شما را هم در ليست وب سايت هاي معتبر به عنوان يک منبع خوب قرار دهند.

اگر داراي مجموعه اي از کسب و کار آنلاين هستيد و اقدام به عرضهء آنلاين نموده ايد، شانس خوبي براي قرار گرفتن در ليست منابع توسط افراد، حتي بدون اطلاع خودتان خواهيد داشت. در واقع اين نوع يک از بهترين انواع پيوند ها مي باشد؛ لينک هايي که بدون درخواست شما براي اتصال، با وب سايت شما لينک مي شوند. دريافت بک لينک هايي که از طرف افرادي است که وب سايت شما را ديده و مي گويند" اين وب سايت واقعاً معرکه است"

طراحي سايت مناسب به شما کمک مي کند تا بيشتر از اين نوع بک لينک ها دريافت نماييد. در واقع موارد بسيار ديگري نيز براي يادگيري در انجام کسب و کار آنلاين وجود دارد، اما اگر از اين نکتهء اول براي شروع در طراحي سايت خود غفلت نماييد. مطمئناً قادر نخواهيد بود که از مزاياي نکات ديگر استفاده نماييد.

بنابراين هر آنچه که شما به صورت آنلاين انجام مي دهيد، وقت، هزينه و تلاش شما را صرف مي نمايد. پس مطمئن شويد که طراحي سايت شما دقيقاً نشان دهندهء کسب و کار شما مي باشد.