آشنایی با سئو

روزانه ميليون ها کاربر اينترنتي در نتايج جستجوي خود به کمک موتور هاي جستجو با حجم انبوهي از اطلاعات مواجه مي شوند که در تعداد زيادي صفحات وب، براي آنها ليست مي شود. اما تمامي آنها به صفحه ي اول و دوم يا حداکثر پنجم مراجعه مي کنند و هيچ وقت به نتايج صفحه ?? رجوع نمي کنند. پس مي توان نتيجه گرفت که موقعيت قرارگيري يک سايت در صفحه باعث بيشتر شناخته شدن سايت مي شود.
از اين رو تلاش تمامي وب سايت نويسان استفاده از سئو براي قرار گرفتن در بالاترين رتبه در ميان ساير سايت هايي است که، به هنگام جستجو به کاربر نمايش داده مي شوند.
چرا سعي در فتح قله ي جستجوها است؟!
?) قرار گرفتن در صفحات يک تا پنج نتايج جستجوي موتورهاي جستجو.

?) جلب کاربران اينترنتي
مطالعات نشان داده است که پهنه ي عظيمي از کاربران اينترنتي، وب سايت ها را در موتورهاي جستجو پيدا کرده اند

?) استفاده از بهينه سازي سايت
اگر مدير سايت سازگار با موتور هاي جستجو نباشد ،رباتها اطلاعات ناقص يا اشتباهي را مخابره مي کنند و سايت امتيازي پايين تر از آنچه که شايسته است مي گيرد و اين يعني رتبه پايين تر، بازديد کننده کمتر و نهايتا بي استفاده ماندن سايت.

?) تجارت
اگر هدف تجارت باشد مطمئنا افرادي که در رتبه هاي اول صفحات جستجو قرار مي گيرندموفق تر خواهند بود.

سئو چيست؟
قبل از تعرف سئو مفهوم بهينه سازي را بررسي مي کنيم:
بهينه سازي صفحات وب اين است که شما در نتايج يک موتور جستجوي بزرگ بيشترين امتياز را داشته باشيد.اهميت اين موضوع از آنجا ناشي مي شود که اکثر مردم از موتورهاي جستجو براي رسيدن به مطلب يا محصول مورد نظر خود استفاده مي کنند.
سئو يعني اينکه ما موتورهاي جستجو مثل گوگل را در ترتيب چيدن نتايج جستجو ياري کنيم. بنابراين سئو روشي است براي بالا بردن تعداد و کيفيت بازديدکنندگان يک سايت به کمک موتور جستجو.

به زباني ساده تر:
سئو يعني بهينه سازي سايت براي موتورهاي جستجو بر اساس نياز ما