ساخت اپلیکیشن های تجاری بدون داشتن مهارت های کدنویسی

شرکت مايکروسافت، اخيرا اپليکيشني تحت عنوان PowerApps منتشر کرده است که به کاربران اين امکان را مي دهد تا با استفاده از آن و بدون داشتن هيچ گونه مهارتي کدنويسي، اپليکيشن هاي تحت موبايل و وب بسازند. هدف از ساخت اين اپليکيشن اين است که اپليکيشن هاي تجاري موبايل افزايش پيدا کرده و کمتر مانند گذشته به PC وابسته باشند.

با استفاده از اين اپليکيشن، کاربران مي توانند به اطلاعات سرويس هاي ابري مانند Office 365، Salesforce، Dropbox يا ساير سرويس هاي مشابه دسترسي داشته باشند و از آن ها براي ساخت اپليکيشن مورد نظر خود استفاده کنند. به عنوان مثال به جاي بررسي هفتگي فايل خروجي Salesforce به منظور بررسي عملکرد کارکنان، مي توانيد يک اپليکيشن ساخته و از اين طريق عملکرد ايشان را بررسي کنيد. اين اپليکيشن همچنين نمونه هايي از پيش طراحي شده را در اختيار شما مي گذارد تا مجبور نباشيد که همه چيز را از ابتدا طراحي کنيد.

اين نرم افزار براي PC طراحي شده اما از طريق اپليکيشن هايي براي سيستم عامل هاي آي او اس، اندرويد و ويندوزفون نيز در دسترسي خواهد بود. نرم افزارهاي ساخته شده با استفاده از يک لينک قابليت به اشتراک گذاري خواهند داشت، همچنين کاربران ديگر نيز مي توانند در اجراي آن مشارکت کنند.

Bill Staples، مدير ارشد پلتفرم اين نرم افزار اعلام کرد که هدف از ايجاد PowerApps، حذف خلاء خلاقيتي ميان اپليکيشن هاي تجاري است. گرچه اين ايده اولين بار توسط مايکروسافت مطرح نشده است اما اين شرکت به عنوان يکي از شناخته شده ترين برند تجاري در دنياي نرم افزار داراي يک برتري نسبي نسبت به رقبا است است و اولين انتخاب بسياري از توسعه دهندگان در سراسر جهان خواهد بود. اين شرکت هنوز اطلاعاتي درباره ي هزينه هاي استفاده از اين نرم افزار منتشر نکرده است. طراحي اپليکيشن موبايل

نظر شما چيست؟ آيا توسعه ي چنين اپليکيشن هايي مي تواند به افراد علاقمند به توسعه ي اپليکيشن که در زمينه ي کدنويسي مهارت کامل ندارند کمک کند تا ايده هايشان را از بالقوه به بالفعل در آورند؟ نظرات خود را با ساير کاربران به اشتراک بگذاريد.
سکان اکادمي