۵ راه برای بهبود بازاریابی در اینستاگرام

آيا در برنامه بازاريابي خود جايي براي اينستاگرام در نظر گرفته ايد؟

آيا مي خواهيد به طور موثر براي کسب و کارتان از اينستاگرام استفاده کنيد؟

اينستاگرام فراتر از يک شبکه اجتماعي جالب و مبتني بر عکس است. اينستاگرام مي تواند به شما کمک کند تا محصولات و خدمات خود را معرفي کنيد، همچنين نرخ تبديل و مشتريان بالقوه و در نتيجه فروش خود را افزايش دهيد.

در اين مقاله توضيح مي دهيم که چگونه از اينستاگرام براي بدست آوردن نتايج بزرگ در کسب و کارتان استفاده کنيد.

?. يک لينک در پروفايل اينستاگرام خود درج کنيد

تنها جايي که در اينستاگرام مي توانيد در آن لينک قابل کليک درج کنيد، در پروفايل تان زير قسمت بيوگرافي (معرفي صفحه) است. اگر مي خواهيد به هر موفقيتي در اينستاگرام دست يابيد بايد از اين لينک به خوبي استفاده کنيد. مهمترين چيزي که مي توانيد لينک آن را در اينستاگرام درج کنيد آدرس وب سايت تان است. اين لينک مي تواند آدرس صفحه اخبار وب سايت تان، آدرس صفحه محصولات تان، آدرس صفحه مخصوص مشتريان و فروش و ... باشد.

مارکتينگ در اينستاگرام3

براي مثال اگر مي خواهيد مسابقه اي در صفحه اينستاگرام خود راه اندازي کنيد و مخاطبان خود را به صفحه اي خاص از وب سايت تان هدايت کنيد ( ثبت نام و عضويت در وب سايت تان)، لينک آن را در اين قسمت درج کنيد و بعد از اينکه مدت مسابقه تمام شد آن لينک را در پروفايل اينستاگرام تان به آدرس صفحه اصلي وب سايت خود تغيير دهيد.

ترافيک اينستاگرام خود را پيگيري کنيد

گوگل آناليتيکز نمي تواند ترافيکي موبايلي که از اينستاگرام به وب سايت شما مي آيد را شناسايي کند. زمانيکه فردي بر روي لينک درج شده در صفحه اينستاگرام شما کليک مي کند ابتدا بايد مرورگر خود را انتخاب کند و بعد به وب سايت شما بيايد، به همين دليل گوگل آناليتيکز اين ترافيک را به عنوان ترافيک مستقيم در نظر مي گيرد نه ترافيکي که از اينستاگرام شما آمده است. اين امر موجب سردرگمي شما در هنگام تحليل آمار وب سايت تان مي شود.

بهترين راه حل براي اين مشکل، استفاده از لينک هاي قابل شناسايي در پروفايل اينستاگرام تان است، يعني به جاي درج آدرس وب سايت تان به طور مستقيم از سرويس هايي مانند: goo.gl يا Xip.ir استفاده کرده و لينک هاي خود را کوتاه کنيد، تا در زمان تحليل آمار وب سايت خود تعداد ترافيک ورودي از اينستاگرام را نيز مشاهده کنيد.

?. محصولات و خدمات خود را به نمايش گذاريد

براي نمايش محصولات خود آن ها را در زمينه هاي واقعي به نمايش بگذاريد، براي مثال در پوشاک: عکس آن لباس را بر تن يک فرد در يک فضاي واقعي و طبيعي نشان دهيد نه در ويترين يا چوب لباسي!، چون در اين صورت مخاطبان شما با آن محصول ارتباط بيشتري برقرار کرده و براي خريد آن ترغيب مي شوند.

حتي کمپاني هايي که محصولات فيزيکي توليد نمي کنند نيز مي توانند از مزاياي بازاريابي در اينستاگرام استفاده کنند، براي مثال آنها مي توانند عکس يا ويديوهايي از کارکنان اصلي خود بگذارند يا تجربه مشتريان خود از محصولات شان را به اشتراک بگذارند.

اگر مخاطبان شما عکسي با محصولات تان پست کردند، آن را در صفحه ايسنتاگرام خود به اشتراک بگذاريد. براي ترغيب فالوورهاي خود مي توانيد مسابقات اينستاگرامي برگزار کنيد و به بهترين و خلاق ترين فردي که با محصولات شما عکس فرستاده جايزه دهيد، اين کار در تشويق و افزايش فالوورهاي تان تاثير زيادي دارد.

يکي از جالب ترين انواع عکس براي نمايش محصولات و خدمات شما در اينستاگرام مي تواند، عکس هاي از نوع قبل از... و بعد از... باشد، براي مثال يک شرکت طراحي دکوراسيون مي تواند عکس هاي قبل از تغيير دکوراسيون و سپس عکس هاي بعد از تغيير دکوراسيون را به طور يکجا پست کند تا مخاطبان صفحه اينستاگرام شان متوجه تغيير و بهبود دکوراسيون توسط آن شرکت شوند.

?. بر روي عکس هاي اينستاگرام تان، متن نيز درج کنيد

راه ديگر براي جذاب کردن عکس ها در صفحه اينستاگرام تان، درج متن بر روي آنهاست. زمانيکه مي خواهيد نکاتي را به اشتراک گذاريد يا محصولات و برند خود را معرفي کنيد، از اين روش استفاده نماييد. اين کار باعث مي شود مخاطبان تان پيام عکس شما را متوجه شوند. از ابزارهايي مانند فوتوشاپ يا پاورپوينت و يا وب سايت هايي مانند کانوا براي درج متن و افکت بر عکس هاي خود قبل از پست کردن آن در اينستاگرام استفاده کنيد.

?. از قسمت کپشن (شرح) عکس هاي خود به خوبي استفاده کنيد

در قسمت کپشن (شرح ) عکس هاي خود، پيام واضح و دقيقي جهت ترغيب مخاطبان تان به خريد يا عضويت در وب سايت تان بدهيد. کپشن (شرح ) عکس، متني است که هنگامي که عکسي را در اينستاگرام آپلود مي کنيد، زير آن مي نويسيد.

حتما به خاطر داشته باشيد متن کپشن (شرح ) عکس شما بايد پيامي را به عکس تان اضافه کند نه اينکه همان پيام عکس را دوباره تکرار کند.

با اينکه شما مي توانيد از متني با ???? کاراکتر نيز استفاده کنيد، اما استفاده از متني با کاراکترهاي بين ??? تا ??? ايده آل است.

حتما متني را براي کپشن (شرح ) عکس هاي خود استفاده کنيد که مخاطبان تان را به خريد يا عضويت در وب سايت تان ترغيب کند. براي مثال از آنها بخواهيد به قسمت بيوگرافي صفحه اينستاگرام تان بروند و بروي لينک آدرس وب سايت تان کليک کنند و از آن بازديد نمايند. اگر مي خواهيد مخاطبان تان با شما تماس بگيرند يا ايميل بزنند و يا از فروشگاه شما بازديد کنند حتما در اين قسمت درج کنيد.

مارکتينگ در اينستاگرام7مارکتينگ در اينستاگرام8

همچنين مي توانيد از اين قسمت براي مسابقات اينستاگرامي خود استفاده کنيد، به طوريکه ابتدا تقريبي از ميزان لايک عکس هاي محبوب خود به دست آوريد ( براي مثال ????) و سپس براي افزايش آن ( براي مثال ????) مسابقه اي برگزار کنيد، به اين صورت که اگر آن عکس بالاي ???? لايک بگيرد ?? ? تخفيف و اگر ???? لايک ?? ? تخفيف و در نهايت اگر ???? لايک بگيرد ?? ? تخفيف براي آن محصول خاص در نظر مي گيريد. اين کار باعث مي شود عکس محصول شما توسط فالوورهايتان به اشتراک گذاشته شود و افراد بيشتري با محصولات و خدمات شما آشنا شوند.

?. از هشتگ # استفاده کنيد

به منظور استفاده کامل از کپشن پست ها و کامنت هاي خود از هشتگ هاي مرتبط با کسب و کار خود استفاده کنيد. اين کار باعث مي شود دسترسي به صفحه اينستاگرام و پست هاي شما افزايش يابد و در نهايت منجر به افزايش نرخ تبديل وب سايت و فروش شما مي شود. سعي کنيد هشتگ هاي تان مرتبط با کسب و کارتان و همچنين مخاطبان تان باشد. در هر پست از ?? تا ?? هشتگ استفاده کنيد. به خاطر داشته باشيد از ترکيبي از هشتگ هاي با کاربرد بالا در کسب و کارتان، با کاربرد متوسط و کاربرد کم استفاده کنيد تا به طيف وسيعي از مخاطبان در اينستاگرام دست يابيد و تعداد فالوورهاي خود را افزايش دهيد.

نتيجه گيري

طراحي و اجرا يک برنامه بازاريابي در اينستاگرام، مي تواند شما را از رقبا جلو بياندازد، مخصوصا در اين زمان که هنوز بسياري از افراد نمي دانند چطور از اينستاگرام براي بهبود کسب و کار خود استفاده کنند. محتوايي توليد کنيد که کمي با ساير شبکه هاي اجتماعي تان تفاوت داشته باشد، تا بتوانيد مشارکت مخاطبان تان را افزايش دهيد. با مخاطبان اينستاگرام خود تعامل کنيد و آگاهي افراد از برند و محصولات تان را افزايش دهيد، سپس محصولات و خدمات خود را بازاريابي کنيد تا نرخ فروش تان از طريق اين شبکه اجتماعي افزايش يابد. اينستاگرام يک شبکه اجتماعي جالب است که همچنين مي تواند يک ابزار قوي براي مارکتينگ و بازاريابي باشد، فقط کافيست استفاده از آن براي اين اهداف را ياد بگيريد.