چگونه سریع‌تر ایندکس شویم؟

در دنیایی که سرعت حرف اول را می‌زند، همه دوست دارند تا کارهایشان بسیار سریع‌تر پیش برود؛ دسترسی به اخبار و محتواهای جدید از طرف موتورهای جست‌وجو سریع‌تر شود و البته در این قاعده وبمسترها هم دوست دارند تا اگر نوشته‌ای می‌نویسند، سریع‌تر توسط موتورهای‌ جست‌وجو شناخته شود. در این نوشته با هم روش‌های مختلف بالابردن سرعت ایندکس سایت را بررسی می‌کنیم.چگونه سریع‌تر ایندکس شویم؟ابتدا بگذارید با هم تفاوت‌های بین خزیدن (crawling) و ایندکس شدن را با هم بررسی کنیم. فرایند Crawling یا خزش، توسط نرم‌افزارهایی که برای همین کار نوشته شدند (botها) انجام می‌شود تا آدرس صفحات جدید و قدیمی مشخص شود. حالا پس از این که آدرس صفحات پیدا شد، بات‌ها محتوای آنها را از نظر با کیفیت بودن یا نبودن بررسی می‌کنند؛ ارتباط آنها با کلمات کلیدی را بررسی می‌کنند و در سرورهایشان ذخیره می‌کنند تا در زمان جست‌وجو کاربر، بتوانند این محتواها را رتبه‌بندی کنند و به کاربر نشان بدهند.به طور کلی، پس از این که یکی از بات‌ها وارد سایت شما می‌شود، با نسخه قبلی‌ای که در سرورش ذخیره کرده سایتتان را مقایسه می‌کند و اگر تغییری در آن (مثل اضافه شدن لینک جدید، تغییر در محتوا و..) در آن اتفاق افتاده باشد، مجددا آنها را ایندکس می‌کند. حالا کاری که ما می‌خوایم انجام دهیم این است که سرعت crawl شدن سایت توسط این بات‌ها را افزایش دهیم تا صفحاتمان سریع‌تر ایندکس شوند.چگونه سرعت Crawl بات‌ها را افزایش دهیم؟همانطور که در سئو برای هرچیزی بخش‌های مختلفی در نظر گرفته شده و فاکتورهای زیادی دخیل هستند؛ در بحث crawling هم چنین فاکتورهای وجود دارد. افزایش سرعت ایندکس شدن چیزی نیست که بخواهیم در یک ساعت یا یک روز انجام دهیم و یا این که با یک دکمه هرچقدر خواستیم آن را افزایش دهیم. در ادامه چند راهکار برای افزایش سرعت خزیدن را برای شما می‌نویسم:
ایجاد یک نقشه سایت و ثبت آن در Google Webmaster Tools
ابتدا برای سایتتان یک نقشه خوب تهیه کنید و آن را در وبمسترتولز گوگل ثبت کنید. برای ایجاد یک نقشه خوب می‌توانید از پلاگین‌هایی مثل WordPress SEO، XML sitemaps و سایت‌های مثل xml-sitemaps.com استفاده کنید.
استفاده از شبکه‌های اجتماعی و اشتراک‌گذاری نوشته‌هایتان
در این که شبکه‌های اجتماعی می‌توانند به افزایش سرعت ایندکس شدن سایت شما کمک کنند هیچ شکی نیست؛ پس بعد از این که صفحه جدیدی ایجاد کردید آن را در شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر، فیس بوک و پلاس به اشتراک بگذارید. حتی‌الامکان شبکه پلاس را فراموش نکنید! با توجه به این که صاحب این شبکه اجتماعی خود گوگل است، دسترسی آن به نوشته‌های جدید و .. بسیار ساده‌تر است و راحت‌تر نوشته‌ها و لینک‌های شما را ایندکس خواهد کرد. از طرفی سایت‌های اشتراک‌گذاری لینک مثل لینک‌پد هم می‌توانند بسیار مفید باشند.
افزایش تعداد لینک‌های خارجی سایت
راستش همیشه گفتیم که لینک بیلدینگ و ایجاد لینک‌های طبیعی برای یک سایت چقدر می‌تواند مفید باشد و به رتبه آن در نتایج جست‌وجو کمک کند؛ این بار می‌خواهم بگویم که لینک‌هایی که از دیگر سایت‌ها می‌گیرید برروی زمان ایندکس شدن سایت شما تاثیر بسزایی دارد و می‌تواند crawl شدن را افزایش دهد.