چطور اینستاگرام (Instagram) را تبدیل به منبع درآمد کنیم؟

Instagram يک شبکه اجتماعي است، که قابليت هاي کمتري نسبت به فيسبوک دارد اما چرا اکثر کسب و کارهاي کوچک از آن استفاده ميکنند و آنرا منبع اصلي درآمدشان مينامند؟

اينستاگرام (Instagram) يک برنامه (App) موبايل است که در سال 2010 وارد بازار شد. افرادي که نام کاربري در اين شبکه اجتماعي دارند ميتوانند عکس هايشان را با ديگران که آنها را دنبال (Follow) کرده اند به اشتراک بگذارند، عکس هاي ديگران را لايک کنند و برايشان کامنت بنويسند.

اما چطور شد که کسب و کارهاي کوچک و نوپا چنين به سمت اينستاگرام حجوم آورده اند و در حال کسب درآمد هستند؟

خب ،براي روشن تر شدن موضوع يک نگاهي به اطرافتان بياندازيد. اگر در محيط خارج از خانه باشيد چيزي که با هر فردي ميبينيد يک دستگاه تلفن هوشمند است. هر فردي در روز حداقل 2 ساعت با تلفن همراه خود مشغول است (زنگ، پيامک، بازي و …) و در اين ميان يک شبکه اجتماعي سيار وجود دارد که هميشه بر روي تلفن همراه نصب است و ميتوان هر زماني که نياز باشد سري به آن زد.

در دنياي امروز براي راه اندازي يک کسب و کار موفق چيزي که مهمه راه رسيدن به مشتري است. ايده فوق العاده، فراوان وجود دارد و کم کم براي راه اندازي کسب و کار اهميتش را از دست ميدهد.

پس مهم نحوه رسيدن و ارتباط برقرار کردن با مشتري بلقوه است و چه چيزي بهتر از يک شبکه اجتماعي که فرد هر روز مرتبا آن را چک ميکند تمام بروز رساني ها را دنبال ميکند؟

هافينگتن پست اينستاگرام

براي مثال يک کارآفرين جوان ساکن تهران ادعا ميکند تمام سودش را از طريق اينستاگرام بدست آورده. کسب و کار او پخت شيريني خانگي است و تنها راهي که توانسته به مشتري هاي بلقوه برسد اين نرم افزار شبکه اجتماعي است.

او ميگويد : “من هر روز تقريبا 2 عکس از کيک هايي که درست ميکنم را همراه با قيمتشان در اين شبکه اجتماعي منتشر ميکنم، واکنشي که از طرف مردم ميبينم فوق العاده است. افرادي که سفارش ميدهند مشتريان من هستند و افرادي که سفارش نميدهند باعث ميشوند با تعريف هايشان در مورد کار من اشتياق ديگران براي خريد دو چندان شود.”

بله يک شبکه اجتماعي چنين قدرتي در پولسازي دارد؛ يک مثال ديگر شرکت توليد کننده واکس موي Villain است. اين شرکت توانست با گرفتن عکس هاي زيبا از مدل هاي موي مردانه که توسط اين واکس مو و آرايشگري که اين واکس مو را توصيه ميکند در عکس بتواند سيل عظيمي از تقاضا را براي اين محصول دريافت کند. شرکت Villain در همين لحظه اي که اين مطلب را ميخوانيد بيش از 150 هزار کاربر فعال در دنبال کننده هايش دارد که با اشتياق عکس هاي جديد را براي دوستانشان بازنشر ميکنند.

شبکه هاي اجتماعي ديگر مانند فيسبوک ،توييتر ،پينترست بابت ترويج تبليغ کاربران از آنها مبلغي را به صورت ماهانه دريافت ميکند (که البته براي ايرانيان اين امکان مقدور نيست) اما اينستاگرام فعلا چنين کاري نميکند و در مصاحبه اخير کارآفرينان و موسسان اين شرکت آنها مدعي هستند که تبليغات را بيشتر از ديگر عکس ها بين کاربران ترويح ميشود. 

بازاريابي در ايسنتاگرام