پنج استراتژی بازاریابی در سال ۲۰۱۸

در سالی که گذشت نسخه ای از فن آوری های جدید مانند: Google Home و iPhone X منتشر شد. میزان تبلیغات دیجیتالی ساخته شده در سال گذشته از تبلیغات تلویزیونی بیشتر بود و بازارها، در تسخیر برندهایی بود که بر نوآوری و خدمات به مشتریان تمرکز داشتند ( فکر می کنم: تسلا و آمازون).
همانطور که سال 2018 نزدیک است، تعدادی از گزاره های بازاریابی جدید وجود دارد که تاثیری چشمگیر در استراتژی بازاریابی دارند. در اینجا 18 مورد از مهم ترین روندهای مورد نظر در سال آینده را مرور می کنیم:
1.    همه چیز تحت تأثیر پیام رسان وب سایت است.
به لطف ابزارهایی مانند: Intercom و Drift، اکنون بازاریابان می توانند از طریق هوش مصنوعی مبتنی بر ابزار زنده ی چت، برای ارتباط با مشتریان استفاده کنند. همانطور که این تکنولوژی از بین می رود، احتمال دارد که مارک های بیشتری به چت زنده AI بپردازند تا بازدیدکنندگان وب سایت بهتر بتوانند از آن استفاده کنند.
2.    گام بعدی شخصی سازی است.
یک اصل کلیدی در بازاریابی مبتنی بر شرح (ABM) ارائه محتوای مناسب برای گزارش های خاص یا انواع شرح ها می باشد. همانطور که اصول ABM در جریان اصلی اجرا می شوند، شخصی سازی محتوا را برایِ توسعه دنبال کنید. پلتفورم های ارائه شده، توسط Adobe و Optimizely به  بازاریابان این امکان را می دهد که محتواهای انتخابی خاصی  را شبیه Netflix نشان دهند.
3.    بازاریابی تبدیل به جریان اصلی می شود.
افزایش بازاریابی مبتنی بر کمیت بر عهده ی ما است. سازمان هایی مانند یونیلور و کرافت، که قبلا به "مهارت های نرم افزاری" بازاریابی متکی بودند در حال حاضر با ایجاد تیم های پردازش علمی داده ها در کنار بازاریابان، یک کتابنامه  از دنیای تکنولوژی تهیه می کنند. در سال آینده، بازاریابی مبتنی بر کمیت، همچنان افزایش خواهد یافت، زیرا سازمان هایی که روی داده ها تمرکز می کنند رشد خواهند کرد.
4.    بازاریابان شروع به توسعه ی محتوای مبتنی واقعیت افزوده  می کنند.
 با انتشار آیفون هشت و آیفون X، اپل به وضوح روشن کرده است که آنها بر واقعیتِ افزوده (AR) شرط بندی می کنند. با تبدیل شدن این دستگاه های جدید به جریان اصلی، مارک های تجاری استفاده از آنها را تجربه خواهند کرد.
5.    تبلیغات درون خودرو برای برخی، به کانال های جدید بازاریابی تبدیل می شود.
اتومبیل های اتوماتیک در افق آینده مشاهده می شوند. ناوگان Waymo با ماشین های اتومات خود سه میلیون مایل را به صورتِ خودکار رانده و برای بیش از یک میلیارد مایل، شبیه سازی شده است. اخیرا Uber سفارش داد که 24،000 سواری ولوو را با جدیدترین تکنولوژی اتوماتیک تجهیز کنند. مدل Tesla S، X و 3، Audi A8 و S-Class مرسدس بنز، به نوعی اتوماتیک رانندگی می کنند.
وقتی رانندگان، دیگر نیازی به توجه به جاده ندارند چه اتفاقی می افتد؟ مطمئنا محتوا مصرف می کنند و به این طریق، محتوا در تبلیغات خودرویی قرار می گیرد. در سالهای آینده، برخی از برندها این کانال بازاریابی جدید را تست می کنند.