روشهای شناسایی برندهای اصلی از متفرقه

اولين و عمده ترين روش کلاه برداري در اجراي يا فروش سيستم هاي حفاظتي استفاده از اجناس متفرقه و فروش آنها به جاي تجهيزات اصلي است (نصب دوربين مدار بسته).

شناسايي چنين صورتهايي از کلاه برداري روشهاي ساده اي دارد. چنين افرادي پس از تهيه تجهيزات بدون برند اقدام به فروش آنها با يک برند ساختگي يا حتي يک برند اصلي ميکنند.

درابتدا بايد بدانيد که الزاما گذاشتن يک اسم جديد بر روي يک دوربين به معناي برند آن نيست. هرکسي مي تواند اسمي ساختگي را بر روي يک محصول بگذارد و آن را به عنوان يک برند بفروشد. مفهوم برند درواقع کيفيت و پشتيباني يک کالا را مشخص ميکند و به معناي ساخت محصول توسط شرکتي خاص در کشوري خاص و با استانداردي خاص است. براي شناسايي برند ها تقلبي به صورت زير عمل کنيد:

به عنوان ساده ترين راه مدل دوربين را (از روي پيش فاکتور) در اينترنت سرچ کنيد. تمامي برندهاي معتبر دوربين هاي مداربسته داراي يک وبسايت اختصاصي هستند که درآن تمامي محصولات به همراه کاتالوگ آنها قابل دسترسي است. در صورتي که برند معرفي شده يک برند متفرقه يا نامعتبر باشد شما پس از سرچ کردن مدل دوربين به نتايج غير مرتبط با دوربين خواهيد رسيد يا اينکه تنها نتايجي از سايتهاي فارسي زبان براي شما به نمايش در مي ايد. اما در صورت معتبر بودن دوربين کاتالوگ و اطلاعات آن در اختيار شما خواهد بود... براي مثال اين مدل از دوربين (يک برند معتبر) را در اينترنت سرچ کنيد:

DS-2CE5512P-IRP

SCB-2000

بايد بدانيد که بر روي جعبه هاي تمامي دوربين هاي با برند معتبر عکس دوربين، نام برند و مدل آن نوشته شده است. در صورتي که بر روي جعبه دوربين يک عکس غير مرتبط با نوشته اي بدون مضمون مانند CCTV Camera يا نوشته هاي مشابه وجود داشت بايد بدانيد که دوربين ارائه شده متفرقه است. ممکن است حتي بر روي خود دوربين برچسب يا نامي با چسب به دوربين چسبيده باشد اما تشخيص اصل بودن دوربين از روي جعبه آن به مراتب ساده تر است چراکه ساخت جعبه دوربين براي کلاه برداران به مراتب مشکلتر خواهد بود.

 

هر دوربين با برند معتبر داراي يک کاتالوگ به همراه برند دوربين است. دوربين هاي متفرقه معمولا کاتالوگي بدون نام و مدل در جعبه خود دارند که تنها به دادن اطلاعات عمومي در مورد تمامي مدلهاي دوربين مداربسته بسنده مي کند.

در نهايت بايد بدانيد که...

استفاده از دوربين هاي متفرقه الزاما کار اشتباهي نيست. اين دوربين ها تنها از کيفيت پايين تري نسبت به برند هاي معتبر برخوردارند اما خريد اين دوربين ها به جاي يک دوربين معتبر و پرداخت هزينه زياد براي نصب آنها کاملا اشتباه است.