سئو چیست؟ آیا چیزی بیشتر از بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو می باشد؟

سئو (SEO) مخفف (search engine optimization) به معناي بهينه سازي وب سايت براي موتورهاي جستجو مي باشد. سوال اينجاست که آيا بهينه سازي سايت براي موتورهاي جستجو براي موفقيت وب سايت کافي است؟

البته که خير. گوگل و ساير موتورهاي جستجو مديران سايت ها را به اين مورد تشويق مي نمايند که سايت را براي کاربر خود با در نظر گرفتن اصول و قواعد سئو طراحي نمايند. تجربه و حس بازديد کننده وب سايت مورد بسيار مهمي است که مي بايست به آن توجه نماييد. سايت مي بايست کاربر پسند باشد به طوري که بازديد کننده وب سايت بتواند به موارد مورد نياز خود دسترسي يابد. در نهايت افزايش بازديد کنندگان وب سايت هدف شما مي باشد و براي رسيدن به اين هدف مي بايست اصول و قواعد سئو را رعايت نموده و در کنار آن به کاربر خود مي بايست توجه نماييد. محل قرار گيري منوها، مطالب و تصاوير سايت و گرافيک وب سايت مي بايست به گونه اي باشد تا کاربر بتواند به راحتي به مطالب مورد نياز خود دسترسي يابد و در کنار آن کيفيت گرافيک وب سايت تاثير بسياري در جلب اعتماد بازديد کننده به وب سايت خود داشت.

پس براي رسيدن به اهداف بلند مدت از وب سايت تمرکز خود را بر روي کاربران و بازديد کنندگان خود قرار دهيد و در کنار آن اصول کليدي سئو و بهينه سازي سايت را رعايت نماييد. برخي از اصول اوليه سئو را در بخش زير براي شما بيان مي نمايم:

عناوين صفحات

براي هر صفحه از وب سايت عنوان مربوط به صفحه را در نظر بگيريد و سعي نماييد از کلمه کليدي مربوط به صفحه در عنوان حتي المکان استفاده نماييد. همچنين کلمات کليدي که در عنوان استفاده مي نماييد در بدنه صفحه حتي المکان چند مرتبه مي بايست استفاده شده باشد.

متا ديتا

براي هر صفحه مي بايست متا ديتاهاي صفحه به مانند کلمات کليدي و توضيحات کليدي را درج نموده و اين کار را مي بايست به توجه به مطلب همان صفحه درج نماييد. به عنوان مثال در صورتي که زمينه فعاليت شما در مورد طراحي وب سايت مي باشد و در سايت خود مطلبي در زمينه هاستينگ داريد کلمات و توضيحات کليدي آن صفحه مي بايست در مورد هاستينگ باشد نه طراحي سايت.

ساختار وب سايت

ساختار وب سايت يکي از مهترين المان هايي است که کمتر به آن توجه مي گردد. بهتر است هر بخش از سايت خود را در يک فلدر قرار داده و در نام گذاري صفحات خود از کلمات کليدي مربوط به آن صفحه استفاده نماييد. فلدر بندي منظم صفحات و قرار دادن هر مطلب در شاخه و فلدر مرتبط باعث افزايش درک موتور جستجو از وب سايت مي گردد. قبل از شروع به درج مطالب وب سايت حتما مطالب سايت خود را دسته بندي نماييد.

مطالب وب سايت

هر چه در ارائه مطالب وب سايت دقت بيشتري نماييد و مطالب شما کامل تر باشد تاثير بيشتري در افزايش رتبه وب سايت شما خواهد داشت. تمرکز خود را بر روي ارائه مطالب با کيفيت و کامل در زمينه شغلي خود قرار دهيد به طوري که هر مطلب شما تمامي جوانب موضوع را تحت پوشش قرار دهد و انجام اين کار باعث بالا رفتن رتبه صفحات وب سايت و در نتيجه بالا رفتن رتبه کلي سايت مي گردد. از ايجاد مطالب تکراري در سايت خودداري نماييد و براي بررسي منظم وب سايت حتما سايت خود را در Google Webmaster Tools ثبت نموده و آن را به صورت مستمر بررسي نماييد.

لينک به مطالب وب سايت شما

لينک به مطالب به مطالب سايت شما هنوز مهترين فاکتور در رنکينگ صفحات وب سايت مي باشد. از سايت هاي ديگر به مطالب سايت خود لينک ايجاد نماييد و اين کار را به صورت طبيعي انجام دهيد. هرگز از نرم افزارهاي ايجاد لينک استفاده ننماييد و بک لينک سازي خود را توسط اشخاص انجان دهيد. ايجاد لينک مناسب به مطالب وب سايت شما کاري زمان بر بوده و در صورتي که به درستي انجام نشود ممکن است باعث افت رتبه وب سايت در موتورهاي جستجو گردد.