نحوه طراحی صفحه اصلی وب سایت

برداشت هاي اول از طراحي سايت بسيار حياتي است"

صفحه اصلي راجع به شما و شرکتتان چه مي گويد؟ اگر مثل ديگر طراحي سايت ها باشد، اطلاعات خيلي کمي ارائه مي دهد.

بسياري از شرکت ها به اين موضوع واقفند که طراحي سايت ابتدايي ترين کانال بازاريابي تجارت آنها است. اما فراموش کرده اند که مردم از جمله مشتريان بالقوه آنها محصولاتشان را نمي خورند، نمي نوشند، بو نمي کنند و با آن نمي خوابند.

اين بدين معني است که صفحه اول طراحي سايت شان يک ويترين از آنچه که شرکت بر آن تمرکز کرده است مي باشد.

بعضي از عناصر مشترک طراحي سايت هاي شرکت ها عبارتند از:

- فروش محصولات

- اخبار

- وقايع و اطلاعيه ها

- navigation

- جستجو

آنچه در اکثر صفحات اصلي از قلم افتاده است، يک توضيح واضح و دقيق از شرکت است. اگر مشتريان بلافاصله متوجه نشوند که شما چه مي فروشيد و يا چه کاري انجام مي دهيد، ممکن است که خسته شده طراحي سايت را ترک کنند.

مشتريان فعلي چه مي شوند؟

ممکن است بپرسيد که "مشتريان فعلي مي دانند که ما که هستيم و چه مي کنيم" اگر چه اين موضوع درست است اما طراحي سايت شما بايد يک منبع آماده براي جلب مشتريان جديد و در عين حال حفظ مشتريان موجود باشد. اما اگر مشتريان جديد از آنچه شما ارائه مي دهيد زياد مطمئن نباشند، ممکن است طراحي سايت را ترک کرده و سراغ شرکتي بروند که واضح تر باشد. هدف شما بايد برقراري تعادل ميان فراهم آوردن ابزار براي منحني مشتريان موجود و اطلاعاتي که مشتريان جديد براي تصميم گيري در مورد همکاري با شرکت شما نياز دارند، باشد.

اين کار با يک يا دو جمله و همچنين چند لينک مورد نياز امکان پذير است.