افزایش فالوور در اینستاگرام
بازاريابي در اينستاگرام- افزايش فالوور در اينستاگرام امروزه به يکي از شگردهاي جذب مشتري در شبکه اجتماعي اينستاگرام تبديل شده است. در مقالات معتبر بارها به تکنيکهاي علمي و تجربي براي جذب هدفمند مخاطبان به صفحه هواداري اشاره شده است.
فالوور در اينستاگرام اصولا به فردي اطلاق مي شود که به صفحه و مطالبي که شما منتشر مي کنيد علاقمند است. چنين کسي يا با شناخت قبلي از شما يا جستجوي خود يا با دعوت ديگران و ديدن تبليغات در اينستاگرام جذب صفحه شما شده است.فالوورها هوادار صفحه شما در اينستاگرام هستند و به تصاوير، کالاها يا خدمات شما علاقمندند و واکنش نشان مي دهند.
متاسفانه برخي افراد سودجو خارج از تعاريف فوق و با استفاده از برخي سايتها و نرم افزارهاي خارجي، در قبال دريافت مبالغي اندک براي صفحه شما در اينستاگرام فالوور جذب مي کنند.
جذب فالوورهاي تقلبي و خارجي عملا هيچ فايده اي براي صفحه شما ندارد و فقط تعداد هواداران شما را بصورت کاذب بالا مي برد. اگر مايل هستيد بودجه خود را بدرستي هزينه کنيد و مخاطب واقعي خود را در اينستاگرام بيابيد، ابتدا بايد با يک مشاور امين و متخصص بازاريابي اينترنتي مشورت کنيد.
هرگز به صفحات و سايتهايي که ادعا مي کنند با گرفتن يک هزينه ثابت براي شما تعداد مشخصي هوادار در اينستاگرام مي گيرند اعتماد نکنيد. بايد شک کنيد و از خود بپرسيد، شخصي که نمي داند مخاطب شما کيست و چه محصولات و خدماتي داريد، چگونه يک رقم ثابت و مشخص را براي افزايش فالوور صفحه شما پيشنهاد مي دهد؟ معمولا اين افراد ليست قيمت مشخصي دارند که روي وب سايت و صفحه خود منتشر کرده اند و به ازاي مثلا هر هزار نفر فالوور مبلغ مشخصي را اعلام کرده اند.
ظرفيت جذب هوادار براي هر کسب و کار با توجه به موضوع فعاليت، سابقه، خوشنامي برند، جذاب بودن محتواي صفحه، جذاب بودن خدمات و محصولات و در دسترس بودن آنها و … کاملا با هم متقاوت است. به عنوان مثال چطور امکان دارد هزينه جذب هوادار براي يک برند خوشنام پوشاک زنانه که در سراسر کشور شعبه و نمايندگي دارد با يک کلينيک پوست و مو در شهر تهران که تازه کار خود را شروع کرده يکي باشد؟
از اين رو اکيدا توصيه مي کنيم، تبليغات در اينستاگرام را به متخصص خوشنام و با تجريه بسپاريد تا آنها با توجه به پتانسيل کسب و کارتان، براي موفقيت شما برنامه ريزي کنند.
براي شناسايي افراد متخصص و زبده تبليغ در اينستاگرام، سوابق کاري و کمپين هايي که در اين شبکه اجتماعي انجام داده اند را بررسي کنيد. داشتن نمونه کار قوي و مشترياني بزرگ که به سادگي قابل استعلام است مي تواند بهترين روش براي شناسايي يک مشاور تبليغاتي خوب باشد.