طراحی وب سایت و طراحی پرتال و تاثیر آن در سئو

طراحي سايت ها و پورتال هاي گرافيکي

طراحي سايت هايي که به مقدار زياد از اجزاي گرافيکي استفاده ميکنند به علت حجم بالايي که اين اجزا دارند زمان مورد نياز براي ديده شدن طراحي سايت را افزايش مي دهند و همچنين از ديد موتورهاي جستجو هم با مشکل مواجه مي شوند زيرا موتورهاي جستجو محتواي اين اجزا را نمي توانند ايندکس کنند اگرچه موتور جستجو گوگل اين امکان را اضافه کرده اما در بيشتر موتورهاي جستجو امکان ايندکس اين محتوا وجود ندارد .

استفاده به جا از کد هاي HTML

براي طراحي سايت و طراحي پورتال از برنامه هايي مانند Word نبايد استفاده کرد , اين برنامه بيشتر صفحاتي حاوي اطلاعات مربوط به رنگ و فونت و ظاهر نوشته ها توليد ميکند در اين شرايط روبات موتور جستجو به جاي دسترسي به اطلاعات طراحي سايت و پورتال شما در درجه اول اطلاعات مربوط به نمايش طراحي سايت و پورتال را دريافت ميکند و سپس اطلاعات اصلي طراحي سايت و پورتال را. اين موضوع در چگونگي جمع آوري اطلاعات طراحي سايت و پورتال براي ثبت در موتور جستجو اختلال ايجاد مي کند.

يکي از راه حل ها استفاده از نرم افزار هايي مانند Dream Weaver است, اين نرم افزار ها اطلاعاتي که مربوط به چگونگي نمايش صفحات طراحي سايت و پوتال هستند را در يک فايل جداگانه به صورت CSS ذخيره ميکند و آنرا به صفحه پورتال و طراحي سايت شما پيوست ميکند. بدين ترتيب هر گاه نياز به نمايش آن اطلاعات داشت از فايل پيوست اطلاعات را دريافت ميکند و براي روبات موتور جستجو مشکلي ايجاد نمي کند. به علاوه استفاده نادرست از کدهاي HTML در صفحه طراحي سايت و پورتال مي تواند مشکلاتي در روبات موتور جستجو ايجاد کند درحالي که در نمايش طراحي سايت و پورتال شما توسط مرورگرهاي مختلف اشکالي بوجود نيايد.

طراحي سايت ها و پورتال هاي پويا(دايناميک)

در پورتال ها و طراحي سايت هاي پويا که محتواي طراحي سايت و پوتال از روي ديتا بيس ساخته ميشود ممکن است بخش هايي از سايت شما در موتور هاي جستجو ثبت نشود و قابل جستجو نباشد براي حل اين مشکل بايد موتور هاي جستجو را ترغيب به ثبت اين صفحات از طراحي سايت و پوتال کنيم.

ميتوان لينک صفحات وب پويا را در صفحات ثابت قرار داد اگر چه در اين روش هم احتمال دارد محتواي اطلاعات قابل جستجو نباشند, براي اينککه محتواي اطلاعات هم قابل جستجو باشند ميتوان اطلاعاتي که تغيير نميکنند را به صورت دوره اي در صفحات ثابت منتشر کرد مانند صفحات وبلاگ ها که اطلاعات ذخيره شده در بانک اطلاعاتي در دوره زماني به خصوصي در طراحي سايت و پورتال ثبت ميشوند

بروز رساني اطلاعات

طراحي سايت ها و پورتال هايي که تاريخ به روز رساني آنها مربوط به چند ماه يا چند سال قبل است براي بازديد کننده ها اعتبار چنداني ندارد, موتور هاي جستجو هم به اين موضوع حساس هستند و به اين وبسايت ها و پورتال ها کمترين رتبه را ميدهند و طراحي سايت ها و پورتال هايي که همواره به روز ميشوند و فاصله بين به روز رساني آن کوتاه است رتبه بهتري کسب ميکنند .

انتخاب درست نام دامنه

يک قانون طلايي در اين مورد ميگويد: کاري کن که در ذهن بازديدکننده باقي بماني.

يک راه براي عمل به اين قانون استفاده از نام مناسب براي دامنه طراحي سايت و پورتال است , دامنه طراحي سايت و پورتال ميتواند نام کسب و کار شما يا فعاليتي که شما انجام ميدهيد باشد, بهتر است از اسامي طولاني يا جمله براي طراحي سايت و پورتال خود استفاده نکنيد همچنين اگر نام دامنه خود را تغيير داديد براي از دست ندادن رتبه طراحي سايت و پورتال قبلي خود از سرويس Forwarding طراحي سايت و پورتال قبلي خود استفاده کنيد و آن را به نام جديد Forward کنيد

استفاده از فريم در طراحي طراحي سايت و پورتال

بهتر است از فريم در طراحي سايت و پورتال اصلا استفاده نکنيم اگر مشتري هم از شما خواست سعي کنيد وي را توجيح کنيد که از اين کار صرف نظر کند . برخي از مرورگرها فريم را پشتيباني نميکنند و طراحي سايت و پورتال شما را نمايش نميدهند همچنين ذخيره کردن آدرس طراحي سايت و پورتال که با فريم طراحي شده بسيار مشکل است

اطلاع از اين مورد براي طراحي سايت و پورتال و مديران وب سايت ها و پورتال ها الزامي است اگر طراحي وب سايت يا طراح پورتال وب سايت يا پورتال طراحي کند که اين موارد در آنها رعايت نشده باشددر واقع براي دارنده وب سايت و پورتال ايجاد مشکل کرده است اغلب بينندگان وب سايت ها و پورتال ها از طريق جستجو وارد يک پورتال يا وب سايت ميشوند وهمچنين کساني که از طريق موتور هاي جستجو به وب سايت يا پورتال مراجعه ميکنند به احتمال زياد مشتري واقعي وب سايت و پورتال هستند.