چگونه در اینستاگرام پست های جذاب و هدفمند بگذاریم؟

سخت است که هميشه با آخرين تکنيک‌هاي مطلب نويسي در شبکه‌هاي اجتماعي پيش برويم. اما هميشه نکاتي هست که براي مطلب گذاشتن بايد آن‌ها را بدانيم و رعايت کنيم:

1. سعي کنيد مطالبي بگذاريد که ارزش اشتراک گذاري بالايي داشته باشند:
بايد مطالبي بگذاريم که ازنظر ديگران و دوستانمان ارزش به اشتراک گذاري بالايي داشته باشند. سعي کنيد در هنگام درج مطلب به اين موضوع دقت کنيد که چرا بايد اين مطلب را ديگران به اشتراک بگذارند! اگر بتوانيد محتوايي توليد کنيد که سبب انتشار مجدد توسط دنبال کنندگان شما بشود، به راحتي توسط ديگران خودتان را معرفي مي کنيد.

2. با هدف و منظور مطلب بگذاريد:
به دوستان خود با گذاشتن مطالب هدفمند ثابت کنيد شما اگرچه شايد خيلي حرفه اي نباشيد اما به اصول حرفه اي اين کار اهميت مي‌دهيد. فقط توليد محتوا کافي نيست، شما بايد از توليد محتواي خود هدفي داشته باشيد و اين را به مخاطب نيز انتقال دهيد.

3. سرتيترهاي عالي و مهم انتخاب کنيد:

چه مطلب شما کوتاه باشد و چه بلند، بايد از سرتيترهاي عالي و مهم استفاده کنيد تا در شبکه‌هاي اجتماعي گزينه اي مناسب براي به اشتراک گذاري انتخاب شويد. چرا که اولين چيزي که از يک مطلب يا پيام قابل رؤيت است و معمولاً براي همه مهم‌ترين بخش به حساب مي‌آيد، سرتيتر يا موضوع اصلي آن مطلب يا پيام مي‌باشد.

4. عملکرد کلي خود را بهبود بدهيد:
ثابت شده است هرچه محتويات شما بيشتر باشد کنترل کيفيت آن پيچيده تر مي‌شود. سعي کنيد هوشمندانه ولي ساده عمل کنيد و به ياد داشته باشيد طولاني بودن اصل نيست بلکه کيفيت اصل مي‌باشد. پس کيفيت را به کميت ترجيح دهيد. زمانبندي مناسب و ثابت قدم بودن در توليد محتوا يک اصل مهم است که بايد به آن پايبند باشيد.

5. براي ارتقاي قدرت کليدواژه‌ها پست‌هاي بلند هم بگذاريد:
مطالب بلند بالا نيز گاهي براي ارتقاي قدرت کليدواژه‌ها در متن‌هاي طولاني نياز است. در نکته قبل اشاره به کيفيت شد اما مي توان با توليد محتواي ارزمند و طولاني البته با فاصله هاي زماني زياد به کيفيت کلمات کليدي مطالب و همچنين ارزش مطالب تان بيافزاييد.

6. محتويات طولاني تر بک لينک‌هاي بهتري مي‌سازند

همانطور که مي دانيد توليد محتواي طولاني سبب افزايش کيفيت آن مطلب مي شود و همچنين بيشتر به اشتراک گذاشته مي‌شوند. اگر به دنبال ايجاد کردن بک لينک هاي مستحکم براي سايت خود هستيد توليد محتواي طولاني را در ارجعيت قرار دهيد. بازاريابي در اينستاگرام

7. براي مطالب وبلاگ خود از زمان بندي استفاده کنيد و آن‌ها را بازبيني کنيد:

زماني که مقالات طولاني تر مي‌نويسيد، آن را به صورت زمان بندي شده مورد بازبيني و ويرايش قرار دهيد. با اين کار نه تنها مطالب خود را به روز نگه مي‌داريد، بلکه طي دو يا سه بار، تقريباً اکثر ايرادات آن را مرتفع مي‌کنيد. همجنين مي توانيد با تعيين زمان مناسب براي انتشار مطالب در آينده در وب سايت خودتان و در شبکه هاي اجتماعي هميشه سايت و شبکه هاي اجتماعي خود را بروز نگه داريد.

8. از عکس‌هاي بزرگ‌تر و بهتر، بيشتر استفاده کنيد:

اگر خواهان جلب توجه بيشتر خوانندگان مطالب خود هستيد، و اگر مي‌خواهيد آن‌ها از خواندن مطالب طولاني شما خسته نشوند مي‌بايست آن‌ها را با عکس‌ها و تصاوير جذاب تشويق کنيد. عکس‌هاي جالب بازديد کنندگان را تشويق به مطالعه متن مربوط به آن‌ها مي‌کنند. نه تنها عکس‌ها و تصاوير، بلکه استفاده از عناصر گرافيکي نيز بسيار مفيد مي‌باشد.

نکته مهم اينجاست که بايد از کيفيت و مرتبط بودن آن‌ها با پست و محتواي مطلبتان اطمينان حاصل کنيد. رعايت اين موارد به مقدار زيادي کاربران را تحريک به ايجاد ارتباط مي‌کند. نتايج تحقيقات نشان مي‌دهد، استفاده از تصاوير با کيفيت در فيسبوک به افزايش ميانگين 53 درصدي اشتراک گذاري‌ها منجر شده است. همچنين استفاده از تصاوير باعث شده است که نظرات (Comments) مطالب نيز با بيش از 104% افزايش رو به رو شود.

 

9. از تکرار دوري کنيد:

اگر مي‌خواهيد روي يک کلمه کليدي تمرکز کنيد و از آن در چند مطلب يا چند پست استفاده کنيد، بهتر است از تکرار کردن ايده اصلي محتواي مرتبط با آن کلمه پرهيز کنيد. هيچ وقت سعي نکنيد با تکرار زياد کلمات يا جملات و عبارات خاص، ايده ذهني خود را به خوانندگان تحميل کنيد.

10. از دکمه‌هاي اشتراک گذاري در پايين هر مطلب استفاده کنيد:

با قرار دادن دکمه‌هاي به اشتراک گذاري محتواي رسانه اي شبکه‌هاي اجتماعي، امکان اشتراک گذاري را براي خوانندگان مطالبتان راحت تر کنيد. به ويژه براي مطالب طولاني، اين براي کاربران سخت است که به ابتداي متن برگشته و دنبال راهي براي به اشتراک گذاري بگردند. در اين حالت 90% ازنظر خود منصرف مي‌شوند.

فراموش نکنيد راحتي کاربران اولويت آن‌هاست. پس اين اولويت براي شما هم بايد ارجحيت داشته باشد. در اين صورت، قرار دادن دکمه‌هاي اشتراک گذاري در پايان هر متن حرکتي عاقلانه و ايده آل مي‌باشد و خوانندگان به محض اينکه متن را تا آخر خواندند مي‌توانند در همان لحظه به سرعت آن را به اشتراک بگذارند.

اين 10 روش، از جمله مهم‌ترين متدهاي ايجاد مطلب‌هاي هم راستا با شبکه‌هاي اجتماعي مي‌باشند که براي کاربران شما نيز مفيد و مورد علاقه و راحت هستند. اين موارد را به کار بگيريد و سعي کنيد عادت‌هاي بازديدکنندگان خود را با آزمون و خطا کشف کنيد.
سي آر کو