۸ نکته کلیدی برای سرعت بخشیدن در رشد کسب و کار اینترنتی

?) تبليغات دهان به دهان
آيا تا به حال با خود فکر کرده ايد که چگونه با وب سايت هاي موفق دنيا يا حتي ايراني آشنا شده ايد؟ فرض کنيد که از اتوباني گذر کرده ايد و تبليغ يک وب سايت را در بيلبورد ديده ايد. سپس به محل کار خود مي رسيد و تبليغ همان وب سايت را در مجله اي روي ميزتان مي بينيد. آيا به نظر شما تبليغ اين وب سايت از زبان دوست يا يکي از اعضاي خانواده تان که تعريف اين وب سايت را کرده باشد، براي شما جذاب است يا اينکه در مجلات يا بيلبورد مشاهده کنيد؟

?) تمام آشنايان و دوستان خود را دعوت کنيد
سعي کنيد براي کسب و کار اينترنتي خود تمامي آشنايان و دوستان و حتي علاقه مندان به آن موضوع را در يک جلسه اي دعوت کنيد و خدمات خود را به صورت خودماني و شفاف معرفي کنيد.
سعي کنيد در اين جلسه مهم مزاياي استفاده از کسب و کارتان را به خوبي شرح دهيد. مخاطبان شما چه کساني هستند؟

?) پوشش رسانه اي
سعي کنيد کسب و کار اينترنتي خودرا به وبلاگ نويسان و وب سايت هاي مرتبط با موضوع تجارتتان و همچنين سايت هاي خبري اطلاع رساني کنيد.

?) بهينه سازي براي موتورهاي جست و جو SEO
سعي کنيد وب سايت خود را در جايگاه مناسبي در موتورهاي جست و جو قرار دهيد. فرض کنيد که کسب و کار شما به يک فروشگاه بسيار شيک تشبيه شده باشد، اگر اين فروشگاه شيک و خاص شما در کوچه و پس کوچه هاي شهر باشد و هيچ کس ويترين فروشگاه شما را نبيند چه فايده؟ سعي کنيد با جايگاه مناسب در موتورهاي جست و جو هميشه در دسترس مخاطبين باشيد.

?) ايجاد و توليد محتويات متناسب ومرتبط
يکي از کليدي ترين روش ها براي هر وب سايت و کسب و کار توليد محتواي مرتبط با آن موضوع است. سعي کنيد در کسب و کار خود از بخش راهنما، واحد آموزشي يا بانک مقالات به صورت دسته بندي شده استفاده کنيد.

?) خريد ترافيک
استفاده از تبليغ در گوگل و همچنين معرفي در دايرکتورهاي مهم همچون ياهو يا Dmoz مي تواند کمک بسياري در بيشتر شدن کاربران کند. اگر استفاده از اين سرويس ها براي تان مقدور نيست مي توانيد از شبکه هاي اجتماعي ايراني و فارسي زبان يا وب سايت هاي تبليغاتي مختلف خريداري کنيد.

?) دعوتنامه آنلاين
کسب و کار آنلاين خود را طوري تعبيه کنيد که بازديدکنندگان آن بتوانند دوستان و علاقه مندان را از طريق اس ام اس يا اي ميل معرفي و دعوت کنند، يکي از بهترين روش ها براي افزايش انگيزه جهت دعوت استفاده از سيستم امتياز دهي يا پاداش آنلاين است.

?) کنترل و احترام در سيستم مشتري مداري
شايد نکات قبلي را شنيده يا خوانده باشيد. ولي يکي از مهمترين نکات که کمتر در کسب و کار اينترنتي به آن اشاره مي شود حفظ مشتري قبلي است. اگر آنها در حال ترک سرويس شما هستند بايد بدانيد که يک جاي کار ايراد دارد. بدين ترتيب مي توان گفت تعداد کاربران فعال شما کمتر از تعداد کساني است که ثبت نام کرده اند. اگر سرويسي را که ارائه کرده ايد به اندازه کافي دوست داشته باشيد سعي خواهيد کرد اين مشکل را حل کنيد.