تگ چیست؟ نحوه‌ی منشن و تگ کردن افراد در عکس‌ و متن‌ها

تگ: حتما مشاهده کرده‌ايد که با کليک روي بعضي از عکس‌هاي ارسال شده در اينستاگرام ، چند نام برچسب‌مانند روي آن ظاهر مي‌شود. اين امر براي درج پروفايل افراد (مانند علي کريمي که پيش‌تر ذکر شد) يا اشياي(!) موجود در عکس به کار مي‌رود. اين عمل، يعني ثبت اکانت يک شخص يا شي در عکس، تگ کردن افراد ناميده مي‌شود. براي اين کار و تگ کردن افراد در عکس‌هاي خودتان کافي است تا هنگام ارسال پست مانند تصوير بالا، در بخش پايين توضيحات، گزينه‌ي Tag People را زده و با کليک روي صورت شخص يا هر مکان دلخواه از عکس، نام فرد مورد نظر را به آن بچسبانيد. به همين سادگي حساب کاربري وارد شده، روي عکس مورد نظر درج خواهد شد. بازاريابي در اينستاگرام

منشن: علامت @ به نوعي حکم لينک‌دهنده به اکانت‌ها را دارد. براي مثال نام‌کاربري ما در اينستاگرام myzoomit است. براي آنکه شخصي را به پيج ما هدايت کنيد، تنها کافي است تا علامت @ را در ابتداي نام‌کاربري قرار بدهيد و به صورت myzoomit@ آن را وارد پست يا کامنت کنيد. بعد از ارسال، اين عبارت تبديل به لينکي آبي رنگ مي‌شود که با کليک روي آن مستقيما به صفحه‌ي زوميت منتقل خواهيد شد.

اين موضوع حکم اطلاع‌رساني براي صاحب اکانت را نيز خواهد داشت. به اين معنا که اگر شما در يک پست يا کامنت، شخصي را با اين علامت منشن کنيد، آن شخص به محض آنلاين شدن پيغامي دريافت خواهد کرد و به پست يا کامنت ارسال شده توسط شما منتقل خواهد شد. اين موضوع زماني کاربرد خواهد داشت که قصد جواب دادن به کامنت فردي را داشته باشيد و با اين امکان، بتوانيد او را از جواب ارسال شده توسط خودتان آگاه کنيد. ضمن آنکه از اين ويژگي مي‌توان براي هدايت دوستان خود به يک پست خاص که فکر مي‌کنيد براي او جالب است نيز استفاده کنيد.

سي ار کو