يکي از روش هاي ساده و بي هزينه معرفي خود برندسازي در اينستاگرام است. در مقاله برندسازي در اينستاگرام ايده هايي ساده را به شما ارائه مي دهم که شما مي توانيد از اين طريق خودتان را معرفي و برندسازي کنيد همين طور درآمد اينترنتي داشته باشيد،و کسب و کار خود را راه اندازي کنيد.
برندسازي در اينستاگرام با استفاده از ايده بازي کاري (gamification ) :
بازي کاري يک علم جديد است يعني تبديل فرايند هاي جدي به بازي است ، که در مديريت و بازاريابي اينترنتي استفاده ميشود که تبديل کارهاي جدي به بازي است وما مي توانيم کارهايي را انجام دهيم که هدف فقط تفريح است يا هدف کاملا خود يک کار جدي باشد.
اگر بازي با هدف جدي باشد مثل فوتبال که هدف گرفتن جام و موفقيت هاي بزرگ است .
اگربازي اي صرفا قصدش تفريح است يعني بازي را انجام ميديم که تفريح کنيم مثلا با دوستمان شطرنج بازي مي کنيم.
يک کار جدي را با هدف تفريح انجام مي دهيم. اين فعاليتي است که به صورت تفريح طراحي شده.
کاري جدي را با هدف تفريح انجام مي دهيم مثلا کودکان وقتي که به ساحل مي رسند روي شن ها گودال حفر مي کنند.
حفر گودال يک کار جدي است ولي در اينجا به هدف تفريح انجام مي شود.
اگر کاري جدي را با هدفي جدي انجام مي دهيم ودر آن يک عامل بازي يا جذابيتي اضافه کنيمکه افراد آن را با علاقه بيشتري انجام دهند به اين کار بازي کاري مي گوييم.تمام مردم دنيا ذاتا به بازي علاقه دارند و حس برند حس خوب و جذابي است و در بازي ها با اين که در دنياي واقعي جايزه اي دريافت نمي کنند نهايت تلاششان را مي کنند که برنده شوند.وتنها پاداشي که دريافت مي کنند حس برنده شدن است که ما با همين ايده و تئوري مي توانيم در بازاريابي خودمان استفاده کنيم.
در اينجا به چند مثال مي پردازم که چطوراز تئوري gamification در کارمان استفاده کنيم.و افراد را درگيرتر وآنهارا علاقه مند به سايت خودمان کنيم.
روش هاي بازي کاري :
برندسازي در اينستاگرام?-سلسله اي از عکس ها براي حدس زدن
چندين عکس را با فاصله زماني آپلود کنيم مثلا ?عکس و روزي يک عکس و بگوييم اولين حرفش در عکس امروز است و روز دوم دومين حرف را منتشر کنيم و مسايقه اين گونه است که چه کسي اولين جواب درست را درکامنت ها خواهد نوشت.درنهايت جايزه مال کسي است که اولين نفر کلمه را حدس بزندو اولين جواب درست رابنويسد وهمين ايده ساده باعث مي شود که افراد کامنت بگذارند.و اين انگيزه را خواهند داشت که هر روز صفحه شمارا چک بکنند. وببينند مي تواند خودشان جزو برنده ها باشند يا خير.جايزه اي دريافت خواهد کرد. اين يکي از جذاب ترين تکنيک هاي بازي کاري است.
?-ارسال عکس توسط هواداران
ما مي توانيم کاربران و هواداران خودمان را ترغيب کنيم که عکس بگيرند و آن را براي ما بفرستند و ما ان را در تلگرام قرار دهيم.فرض کنيم کفش مي فروشيد فرد از خودش و کفش عکس بگيرد و ان را براي شما ارسال کند .معيار برنده شدن اين است که کدام از اين عکس ها لايک بيشتري را به خود اختصاص دهد.و اين خود فردي که عکس خودش را براي شما فرستاده تمام تلاشش را خواهد کرد تا ديگران را براي اينکه لايک بيشتري بگيرد به عکسي که خودش گرفته هدايت کند و سعي کند لايک بيشتري کسب کند تا بتواند برنده مسابقه شود.که نه تنها خودشون در صفحه ي شما فعاليت دارند بلکه اطرافيانشان هم در صفحه شما فعاليت کنند. بازاريابي در اينستاگرام
نتيجه گيري:
سعي کنيد با استفاده از ابزارهاي متفاوت سعي بر اين داشته باشيد که مخاطبان خودتان را جذب کنيد ، از تبليغات متنوع استفاده کنيد ، بازاريابي هاي خودتان را تقويت کنيد و نقاط قوت و ضعف خودتان را در برندسازي شناساسي کنيد و بر روي آنها تمرکز کنيد .
ماهان تيموري