روش های بازاریابی در اینستاگرام

مجله پنجره خلاقيت: سايت بازاريابي ويشپاند، اين مطلب تحقيقي را اخيرا در مورد بازاريابي در اينستاگرام منتشر کرده که در ادامه مي خوانيد:

آيا ي دانيد که بازارياب ها تا چه اندازه از عکس در شبکه هاي اجتماعي شان استفاده مي کنند؟
آيا دوست داريد بدانيد که کسب و کارتان چگونه مي تواند با استفاده از سايت محبوب اينستاگرام توسعه پيدا کند؟
اين مقاله به شما پنج راه براي بهبود بازاريابي تان از طريق اينستاگرام نشان مي دهد.

چرا بايد از اينستاگرام استفاده کنيد؟
کلمه Marketing (بازاريابي) را در اينستاگرام جستجو کنيد. از نتيجه آن شگفت زده خواهيد شد. زماني که مي خواهيد استراتژي بازاريابي تان را ايجاد کنيد، اين پلتفرم عالي را فراموش نکنيد. زماني که اينستاگرام آغاز به کار کرد، تنها براي ارسال پست هاي شخصي کاربرد داشت. ارزش بازاريابي نداشت و براي اهداف بازاريابي استفاده نمي شد. به همين دليل است که شما بايد بدانيد که چگونه مي توان از اينستاگرام به منظور بازاريابي استفاده کرد.
با اين حال، اينستاگرام در سال هاي اخير نشان داده که پلتفرم کارآمدي براي بازارياب هست. شما مخاطبين جديدي داريد و به شيوه اي که دوست دارند بازاريابي مي کنيد: بصري (عکس) و پيامي کوتاه امروز استفاده از اينستاگرام توسط شرکت ها افزايش يافته است. اينستاگرام ميليون ها کاربر دارد. اين پلتفرم به موقعيتي مناسب براي برندها تبديل شده است تا پيام هاي سريع و عکس هاي شان را به مخاطبين شان بدهند.
در اين جا پنج روش براي استفاده از اينستاگرام براي دستيابي به اهداف بازاريابي ذکر شده است.

از اينستاگرام استفاده کنيد تا مخاطبين بيشتري به دست آوريد
اينستاگرم هم در سيستم عامل اندرويد و هم در iOS موجود است، اما اکنون بازارياب ها اين موقعيت را دارند که در دستگاه هاي ديگري نيز از اينستاگرام استفاده کنند. کاربران منتظر بودند که اينستاگرام علاوه بر اپليکيشن به صورت وب سايت نيز ظاهر شود. عکس هاي اينستاگرام نمايش بهتري از شرکت تان به مخاطب عرضه مي کند. از اين وسيله استفاده کنيد تا از طريق عکس داستان برند شرکت تان را به مخاطبان عرضه کنيد.

مشاهده شما از اين طريق براي همه آسان تر خواهد بود. شما مي توانيد از اين وسيله براي تبليغ هر آنچه که شرکت تان در حال انجام آن است، استفاده کنيد (محصولات/ خدمات، کارمندان، مشتريان، کنفرانس ها). البته بايد بين عکس هاي جالب و عکس هاي کاري تعادل ايجاد کنيد.

مي توانيد از عکس هايي استفاده کنيد که مخاطبين را به سابت بکشاند، يا عکس هايي از کارمندان در حال کار و توضيح اين که آن ها چه کاري براي شرکت و مشتريان انجام مي دهند. بايد استراتژي خاصي براي حساب اينستاگرام خود داشته باشيد. زماني که تمام اين عکس هاي در يک صفحه کنار هم قرار داده مي شوند، چه جلوه اي خواهد داشت؟

مسابقات اينستاگرامي ايجاد کنيد
اينستاگرام واقعا پلتفرم محبوبي براي راه اندازي مسابقات عکس است. ايجاد چنين مسابقه اي در اينستاگرام کار آساني ست.
شرکت ها مي توانند به آساني از کاربران خود بخواهند که از هشتگ خاصي در زير عکس هاي شان استفاده کنند تا در مسابقه شرکت کرده باشند. به آساني مي توانيد در ميان عکس ها جستجو کنيد و از ديگران بخواهيد که به عکس هاي محبوب شان راي دهند. سپس برنده ها را انتخاب کنيد.
اگر شرکت مسافرتي داريد مي توانيد مسابقه اي با هشتگ ماجراجويي ايجاد کنيد. در اين مسابقه از مردم مي خواهيد که در وهله اول شما را در اينستاگرام فالو کنند و سپس هر عکس را که مرتبط با ماجراجويي است، با اين هشتگ ارسال کنند. اين عکس مي تواند هر ماجراجويي در زندگي و در طول تجربه هاي مسافرتي آنان باشد.
مي توانيد در سه روز به صورت تصادفي يک نفر را برنده اعلام کنيد و به او براي مسافرت تخفيفي بدهيد. مسابقات اينستاگرام بدين منظور راه اندازي مي شوند که به طرفداران تان اعلام کنيد که چرا بايد شما را دنبال کنند. اين کار براي تاثيرگذاري و تعهد مردم عالي است.

به دنبال کنندگان تان کدهاي جايزه بدهيد
شما بايد بدانيد که مخاطبان تان چه چيزي مي خواهند و از چه چيزي استفاده مي کنند. اين موضوع به شما کمک مي کند تا آن ها را حفظ کنيد. به اين موضوع فکر کنيد که شما چه چيزي از مخاطبان تان و اطلاعات مردم شناختي آن ها مي دانيد.

درنظر داشته باشيد زماني که مي خواهيد برنامه ريزي کنيد، تقويمي نيز براي ايجاد محتواي اينستاگرام نيز در نظر داشته باشيد. اين روشي ست که کسب و کارها دنبال کنندگان شان را در ديگر پلتفرم هاي رسانه اجتماعي، از جمله اينستاگرام حفظ مي کنند.

روش هاي بازاريابي در اينستاگرام

زماني که عکسي ارسال مي کنيد، به اين فکر کنيد که چه چيزي توجه مخاطب را جلب کرده و باعث مي شود که باز هم باري ديدن بقيه عکس ها و خواندن توضيحات پاداش دهيد. اين پاداش مي تواند مسابقاتي داشته باشد که شامل تخفيف و کدهاي جايزه مي شود.

به عنوان مثال، يکي از پيج هاي موفق يک صفحه فروش پيراهن است که بيش از 473000 فالوئر دارد. آن ها اغلب عکس لباس ها، لوازم جانبي و حتي خريداران را روي صفحه قرار مي دهند. آن ها با قرار دادن کدهاي جايزه در برخي از پست هاي شان مخاطبان را کاملا فعال ساخته اند. اين موضوع باعث بالاماندن تعداد فالوئرها شده است. همچنين تعداد نظرات و لايک هاي هر پست به چندين هزار مي رسد. شما بايد کدهاي جايزه اي را به کمپين تبليغاتي تان اضافه کنيد.

به مشتريان خود ارزش ويژه اي بدهيد

از اينستاگرام براي گرفتن عکس مشتريان و نشان دادن استفاده آن ها از محصولات خود استفاده کنيد. مشتريان حاميان عالي برند شما هستند و روشي عالي براي معرفي شما از طريق ديدگاه فردي خارج از شرکت محسوب مي شوند.

در حالي که صدها يا هزاران نقد و بررسي از شرکت، محصولات يا خدمات شما در اينترنت وجود دارد، منصفانه خواهد بود اگر مي شد چند بررسي از مشتريان تان نيز به صورت آن لاين وجود داشته باشد. شما مي توانيد با پررنگ نشان دادن تجربه هاي مشتريان ارزش هاي برنتان را به نمايش بکشيد. از اينستاگرام براي خاص شدن مشتريان استفاده کنيد تا ارتباطي را که با مخاطبان تان داريد آسانتر کنيد و بهبود ببخشيد.

علاقه مردمي بيشتري نسبت به همايش ها ايجاد کنيد
هدف اصلي هر همايش يا برنامه اي جذب مردم براي معرفي محصول يا خدمات تان به آن هاست. شما از اين طريق مي خواهيد آن ها را به مشتري بدل کنيد. اينستاگرام مي تواند به اين مساله کمک کند و جلوه و مکاني براي اين همايش فراهم کند. بيشتر کنفرانس ها از هشتگي استفاده مي کنند تا شرکت کنندگان بتواننيد در اينستاگرام آن را فالو کنند و ديگران نيز از آنچه در جريان است، مطلع شوند.
با افزودن اينستاگرام به برنامه تبليغاتي همايش تان مي توانيد افراد بيشتري را جذب کنيد، غرفه شلوغ تري داشته باشيد و تعهد مخاطبان نسبت به شرکت تان را افزايش دهيد. اگر از هشتگ آن کنفرانس به خصوص استفاده کنيد، مخاطبين عکس هاي اينستاگرامي شما را مي بينند و با سرعت بيشتري مي توانند غرفه تان را پيدا کنند.