سئو را در ده قدم ساده بیاموزید

اگر شما هم مثل بسیاری از افراد دیگر باشید، شاید سئو به نظرتان مثل یک مزیت اجباری باشد. شما می‌دانید که سئو به درد کسب‌وکارتان می‌خورد ولی اصلا دوست ندارید خودتان با آن دست‌وپنجه نرم کنید. اکثر افراد سئو را کاری سخت و پیچیده و زمان‌بر در نظر می‌گیرند، اما این طرز فکر صحیح نیست.در واقع شما می‌توانید سئو را در ده قدم ساده بیاموزید. تنها کاری که باید بکنید این است که به دقت گوش کنید و بعد اطلاعاتی که به دست آورده‌اید را به کار ببرید. از آنجایی که هیچ دو کسب‌وکاری دقیقا مثل هم عمل نمی‌کنند، سئو آن‌قدر انعطاف دارد که پاسخ‌گوی هر نوع نیاز مرتبطی باشد. سئو را به راحتی بیاموزید و از آن برای پیشرفت کسب‌وکار خود استفاده کنید. به کلاس درس امروز خوش آمدید!سئو را در ده قدم ساده بیاموزیدقدم اول: مقدمه‌چینیدر طول مقدمه‌چینی‌های اولیه، شما باید خود را برای موفقیت آماده کنید. درست مثل یک خانه که قبل از شکل گرفتن به یک فونداسیون خوب نیاز دارد، استراتژی سئوی شما هم به یک فونداسیون نیازمند است. فونداسیون در این مورد به خصوص متشکل است از ابزارهایی مثل Google Analytics, Google AdWords و Google Webmasters Tools.
Google Analytics نقش مهمی در ردیابی و آنالیز نحوه برقراری ارتباط بازدیدکنندگان با وب‌سایت شما بازی می‌کند. از آنجایی که این ابزار کاملا رایگان است و کار با آن هم سخت نیست، استفاده از آن برای هر سئوکاری یک ضرورت به حساب می‌آید. علاوه بر ساختن یک اکانت و اضافه کردن آن به وب‌سایت خود، باید شرح ویژگی‌های آن را هم مطالعه کنید.
Google AdWords ابزار مفیدی است چون با توانایی‌های کاوش کلمات کلیدی‌‌اش، ارتباط تنگاتنگی با سئو دارد. این ابزار فوق‌العاده ارزشمند به شما اجازه می‌دهد که ببینید دیگران بیشتر در مورد چه موضوعی جست‌وجو می‌کنند تا بتوانید بهتر به نیازها و سوالات‌شان پاسخ بدهید.
Google Webmasters Tools به شما این امکان را می‌دهد که عملکرد وب‌سایت خود را از دید گوگل بررسی کنید. این مجموعه ابزار نشان می‌دهد که عملکرد صفحات وب‌سایت شما چگونه است، چه لینک‌هایی به وب‌سایت شما هدایت شده‌اند، کدام کلمات کلیدی بیشترین کاربرد را دارند و چه جنبه‌هایی از وب‌سایت نیاز به تغییر و اصلاح دارند. با خواندن راهنمای این ابزار اطلاعات بیشتری در مورد آن به دست می‌آورید.
قدم دوم: بررسی وب‌سایتاگر همین حالا یک وب‌سایت دارید باید برای شروع کار سئو، وب‌سایت خود را مورد بررسی قرار دهید. هر ماه، گوگل در رابطه با جریمه‌های‌ش دقیق‌تر می‌شود و قوانین جدی‌تری را وضع می‌کند. بهترین راه برای این که مطمئن شوید وب‌سایت شما مشکلی ندارد انجام یک بررسی دقیق است.یکی از مفیدترین ابزارهای بررسی وب‌سایت، چک‌لیست بررسی سایت Moz است. این چک‌لیست پرجزئیات برای آزمایش همه چیز از محتوا و امکان دسترسی گرفته تا معماری سایت و لینک‌های داخلی ابزار مناسبی است.یکی دیگر از ابزارهای سودمند در این زمینه WooRank می‌باشد. این ابزار سودمند بررسی وب‌سایت به صورت خودکار بسیاری از موارد موجود در چک‌لیست Moz را چک و آنالیز می‌کند. با اینکه بررسی یک وب‌سایت از جنبه‌های مختلف کاری است که به انرژی و زمان زیادی احتیاج دارد، اما برای سئو ضروری است. جریمه‌ها برای تخلفات موجود بسیار سنگین هستند و در اکثر مواقع می‌توانند زحماتی که برای وب‌سایت خود می‌کشید را خنثی کنند.قدم سوم: با WWW یا بی WWWجالب است بدانید که یکی از مهم‌ترین بخش‌های سئو به همان سه W ای وابسته است که در آدرس وب‌سایت خود مشاهده می‌کنید. اگر به اندازه کافی حواس‌تان نباشد، ممکن است به خاطر این سه حرف اشتباه بزرگی مرتکب شوید. خیلی‌ها فکر می‌کنند که این موضوع نشان دهنده این است که آیا دیگران می‌توانند با domain.com وارد وب‌سایت شما شوند یا حتما باید با نوشتن www.domain.com به وب‌سایت شما وارد شوند ولی موضوع اصلی این نیست.موضوع اصلی این است که موتورهای جست‌وجو چطور وب‌سایت شما را می‌بینند و لینک‌ها چطور به وب‌سایت شما هدایت می‌شوند. شما می‌توانید خودتان انتخاب کنید که WWW باشد یا نباشد، ولی حتما سعی کنید فقط یکی از این دو راه را انتخاب کنید. اگر هر دو را انتخاب کنید، موتورهای جست‌وجو وب‌سایت شما را در واقع دو وب‌سایت جداگانه در نظر می‌گیرند که این می‌تواند تاثیر منفی بزرگی روی رنکینگ و کیفیت لینک‌های وب‌سایت شما بگذارد. 

خدمات و محصولات صنعتی

 الکتروپمپ