چگونه یک فروشگاه اینترنتی موفق داشته باشید؟

شاید خود شما یک بار در زمینه طراحی سایت فروشگاهی تجربه ناموفقی داشته اید و یا حتی اکنون که در ابتدای راه هستید از ناموفق شدن کار و اتلاف وقت و هزینه نگران هستید. مسلما شما نیز باید به این نتیجه رسیده باشید که تنها طراحی سایت فروشگاهی برای رسیدن به این هدف بزرگ کافی نخواهد بود و برای رسیدن به این موفقیت باید المان های زیادی در کنار یکدیگر چیده شود. 
 
اولین قدم، طراحی سایتی خواهد بود که امکاناتی کامل در زمینه فعالیت شما را  داشته باشد. شاید داشتن تمامی امکاناتی که یک شرکت طراحی به شما معرفی می کند مناسب برای کسب و کار شما نباشد اما باید هرآنچه برای مخاطب شما مورد نیاز است را شناسایی و در فروشگاه خود داشته باشید. برای مثال اگر شما در فکر طراحی سایتی برای پوشاک هستید باید بدانید این سایت بدون درنظر گرفتن حق انتخاب مشتری در زمینه رنگ، سایز و نوع محصول بی نتیجه خواهد بود و مشتری را در انتخاب محصول گنگ و شاید محدود می کند.
گام دوم، رعایت اصول استاندارد طراحی سایت می باشد. این اصول ابتدا برای هرچه کاربردی تر بودن و سهولت استفاده تمام اقشار از سایت و در درجه بعد برای استانداردسازی برای موتورهای جستجو گر باید انجام پذیرد. زیرا بعد از طراحی سایت حتما نیاز به بالاتر بودن در صفحات جستجو نسبت به سایر رقبا را پیدا خواهید کرد. اگر شما یک فروشگاه حرفه ای با تمام امکانات لازم هم داشته باشید ولی نتوانید این امکانات را به مخاطبین معرفی کنید مسلما موفق نخواهید بود.
گام آخر و مهم تر از یک طراحی سایت، استراتژی برای معرفی مزایای فروشگاه اینترنتی طراحی شده و شناساندن آن به کاربران می باشد. این راه از طریق بازاریابی اینترنتی (دیجیتال مارکتینگ) قابل انجام خواهد بود. برای بازاریابی اینترنتی حتما برنامه ریزی داشته باشید و از تجربه و دانش نیروهای متخصص در این زمینه بهره مند شوید.
 
چرا به طراحی سایت فروشگاهی نیاز دارید؟
تمام ابعاد و فرآیند بازار را که بتوان با اینترنت و تکنولوژی web انجام داد، تجارت الکترونیکی می گویند بطور کلی واژه تجارت الکترونیک اشاره به معاملات الکترونیکی می نماید که از طریق شبکه های ارتباطی انجام می پذیرد. ابتدا، خریدار یا مصرف کننده به جستجوی یک مغازه مجازی از طریق اینترنت می پردازد و کالای را از طریق web یا پست الکترونیکی سفارش می دهد. نهایتاً کالا را تحویل می گیرد. تجارت الکترونیکی یعنی انجام مبادلات تجاری در قالب الکترونیکی.
تجارت الکترونیک، انجام کلیه فعالیت های تجاری با استفاده از شبکه های ارتباطی کامپیوتری، بویژه اینترنت است. بوسیله تجارت الکترونیک، تبادل اطلاعات خرید و فروش و اطلاعات لازم برای حمل و نقل کالاها با زحمت کمتر و تبادلات بانک با شتاب بیشتر انجام خواهد شد. شرکت ها برای ارتباط با یکدیگر، محدودیت های فعلی را نخواهند داشت و ارتباط آنها با یکدیگر ساده تر و سریع تر صورت می گیرد. ارتباط فروشندگان با مشتریان می تواند به صورت یک به یک با هر مشتری باشد البته با هزینه بسیار کمتر از تجارت سنتی.