چرا باید از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ استفاده کنیم؟

 دیجیتال مارکتینگ در مقایسه با بازاریابی سنتی مزایای غیرقابل انکاری دارد که استفاده از آن را به یک امر ضروری تبدیل کرده است. برخی از مهمترین مزایای دیجیتال مارکتینگ عبارت است از:

 
•    دسترسی سریع و آسان به مخاطب هدف
شناخت مخاطب و نیازهای او یکی از مهمترین مراحل بازاریابی است اما این تازه آغاز کار است شما باید پیام متناسب با خواست و نیاز مخاطب را تهیه کنید و اگر تمام این مراحل را به درستی انجام دهید وارد سخت ترین مرحله کار یعنی رساندن پیام به مخاطب (که در اینجا بازار هدف و مشتریانتان هستند) می‌شوید.
دیجیتال مارکتینگ با ابزارهایی که در اختیار شما می‌گذارد کمک می‌کند ساده تر به مخاطب دسترسی پیدا کنید و پیام‎ها را به بهترین شکل ممکن در اختیارش قرار دهید.
 
•    در اختیار قراردادن ابزارهای سنجش و اندازه گیری
پس از اجرای کمپین های مختلف بازاریابی دیجیتال با کمک ابزارهای دقیق می‌توان میزان موفقیت کمپین را سنجید پیش از این اندازه گیری دقیق کار دشواری بود و بعضا نیاز به هزینه های هنگفت داشت.
 
•    قیمت مناسب
در مقایسه با شیوه های سنتی، هزینه ابزارهای دیجیتال مارکتینگ بسیار پایین تر است و بازگشت سرمایه بیشتری را هم در پی دارد.
 
•    امکانات متنوع تبلیغاتی
تنوع امکانات تبلیغاتی ابزارهای بازاریابی دیجیتال بسیار زیاد است و برای هر دسته از مخاطبان می‌توان پیام را به شیوه اثرگذار ارائه کرد.
 
•    قابلیت بهبود سیستم در سریع ترین زمان ممکن
بهبود و ارتقای ابزارهای دیجیتال مارکتینگ بسیار ساده است و به همین دلیل به محض تغییر استراتژی می‌توان آن را بهبود و ارتقا داد.
موارد فوق تنها بخشی از مزایای دیجیتال مارکتینگ هستند. یک تصور اشتباه در مورد انواع روش های بازاریابی دیجیتال وجود دارد که این است : ارزان بودن، مهمترین مزیت آنهاست. در حالی که بازاریابی دیجیتال اگرچه این امکان را دارد که با روش های ارزان قیمت شروع شود، اما اگر بخواهیم به صورت اصولی و حساب شده به طراحی کمپین های بازاریابی دیجیتال اقدام بکنیم و برنامه ریزی استراتژیک مناسب داشته باشیم، با بودجه کم و محدود نمیتوانیم این کار را انجام دهیم. استفاده بهینه از تمام این ابزارها در دنیای دیجیتال، می تواند سینرژی مناسبی را جهت گسترش یک کسب و کار در اینترنت ایجاد نماید. به عبارت دیگر، دیجیتال مارکتینگ به استفاده مناسب از ابزارهای دیجیتالی جهت ایجاد معماری و ساختار حرفه ای در بستر اینترنت و گسترش آنها از طریق هدف گذاری و تعیین استراتژی مناسب در این زمینه اطلاق می شود.