اینستاگرام چیست؟

 اينستاگرام يک اپليکيشن (برنامه) و سرويس آنلاين است که انتشار آن به حدود دو سال پيش بازمي‌گردد. اين سرويس يک سرويس مرتبط با عکاسي توسط آيفون و آيپد و آيپد است که به سرعت در طي اين دو سال معروف شد. اما کاربرد اين برنامه چيست؟ اين برنامه که قبلا فقط نسخه مخصوص iOS (اپل مانند آيفون و آيپد) داشت و امروزه نسخه مخصوص آندرويد آن نيز منتشر شده است، مي‌تواند افکت‌هاي تصويري فوق العاده اي را روي عکس‌ها ايجاد کند.با اين برنامه مي‌توانيد عکس‌هايي را که داراي تصاوير جالبي هستند ايجاد کنيد و آنها را با ديگر کاربران شبکه مجازي اينستاگرام به اشتراک بگذاريد، همچنين مي‌توانيد هر روز عکس‌هاي زيادي را که ديگر کاربران عکاسي ميکنند و اين افکت‌ها را روي آنها ايجاد مي‌کنند نگاه کنيد و لذت ببريد. همه اين کارها روي تلفن همراه شما اتفاق مي‌افتد (بازاريابي در اينستاگرام).
حتي اگر يک عکاس هستيد و دوستان عکاس زيادي هم داريد، حتما دوست داريد عکس هايي را که ميگيريد به آنها نشان داده و به اشتراک بگذاريد. برنامه ي instagram در اين رابطه به شما کمک شاياني ميکند، اين برنامه به صورت مجاني در اپ استور (app store , iTunes store) موجود است.براي استفاده از اين سرويس بايد اين نرم‌افزار را روي گوشي هوشمند يا تبلت خود نصب کنيد. وقتي براي نخستين بار برنامه را اجرا مي‌کنيد، بايد در اينستاگرام ثبت‌نام کنيد. ثبت نام کردن در اينستاگرام بسيار ساده و در حد وارد کردن يک نام و ايميل است (البته بايد به اينترنت وصل باشيد يا بعدا از طريق بخش ثبت‌نام وب‌سايت اينستاگرام اطلاعات خودتان را ويرايش کنيد). پس از اين پنج آيکون در پايين صفحه مي‌بينيد که کل کارهاي اينستاگرام با آنها انجام مي‌شوند , که عبارتند از: Home ، Popular ، Camera ، News و Profile .
اينيستاگرام
اينيستاگرام
اين برنامه رايگان و سبک بيشتر براي تهيه عکس و تصاوير و آماده سازي و به اشتراک گذاري سريع اين تصاوير در صفحات و وب سايت هاي اجتماعي مناسب است. از ديگر ويژگي هاي برجسته اين برنامه امکان آرشيو کردن تصاوير و سازگاري اين برنامه با وب سايت هاي اجتماعي است براي مثال مي توانيد آلبوم تصاوير صفحات اجتماعي خود را به اين برنامه اضافه و يا از اين برنامه در جاهاي ديگر به اشتراک گذاريد.
Instagram_edit
Instagram_edit
مورد مهم ديگر توانايي اين برنامه براي ويرايش عکس ها و تصاوير بود، دادن افکت هاي فراوان که عکس ها را به صورت دلخواه ويرايش مي کرد. با همه اين ها بايد نام آن را فراتر از يک برنامه دانست، شبکه اجتماعي instagram در مدت کوتاهي توانست به يک شبکه اجتماعي بزرگ تبديل شود. آيکون اين برنامه هم در نوع خود جالب بود، يک دوربين مربع که شکلي شبيه دوربين هاي عکاسي قديمي داشت. اين برنامه براي آيفون، آيپاد و آيپد در دسترس است. با افزايش موفقيت هاي، اين برنامه به خانواده اندرويد هم افزوده شد. در دسامبر ???? ، يعني بعد از دو ماه، instagram توانست يک ميليون کاربر را به ثبت برساند. و در June 2011 به پنج ميليون کاربر رسيد و در April 2012 سي ميليون کاربر را از آن خود کرد. تا july 2011 اعلام شد که در اين نرم افزار ??? ميليون عکس آپلود شده است و تا August 2011 اين عدد به ??? ميليون تغيير کرد. هنگامي که اين نرم افزار براي اندرويد عرضه شد، در کمتر از ?? ساعت توانست بيش از يک ميليون بار دانلود شود. اين برنامه که مي توان آن را پرطرفدارترين برنامه اشتراک عکس در بين شبکه هاي موبايلي نام برد، در حال حاضر تنها براي کاربران iOS و Android قابل دسترسي است.

instagram-iphone
instagram-iphone
زيبايي کار با اينستاگرام در تصاويري غير حرفه اي و تنها زيبايي شناسانه ي آنهاست و در حقيقت تصاويري که به اشتراگ گذاشته مي شود از طرف يک عکاس حرفه اي نبوده وعکس هاي گرفته شده از طريق دوربين با هرنگاهي که عکاس آن داشته است ، شامل مجموع هاي از عکس هاي اينستاگرام مي شود.اينستاگرام به عنوان يک شبکه اجتماعي عکاسي ، تمام ويژگي هايي که در يک شبکه اجتماعي وجود دارد را داشته و امکان لايک کردن ، کامنت گذاري و اضافه کردن دوستاني که نگاه هاي يکسان و حتي متفاوتي را در عکس هاي گرفته شده خود دارند را به ليست فالوئر هاي خود را دارد.
instagram-new
instagram-new
قابليتهاي تصويري
در اينستاگرام قابليتهاي تصويري خوبي قرارداده شده که با استفاده از آنها شما عکس خود را قبل از ارسال بر روي شبکه اينترنت بسيار جذابتر و جالب تر مي کنيد ، اين تغييرات و افکت هاي تصويري عالي هستند. آنها عکس را دگرگون کرده و يکي از دلايل جذابيت اينستاگرام شده اند.

آپلود عکس
يکي از قابليتهاي خوب اينستاگرام امکان ارسال عکس بر روي سايتهاي معروف دنيا از جمله شبکه هاي اجتماعي است. بدين معنا که ضمن آپلود عکس بر روي اينستاگرام شما مي توانيد آن را همزمان و يا بعداً بر روي سايتهاي ذکر شده نيز ارسال کنيد. در اين ارسالها نيازي به آپلود مجدد نيست و منبع عکس همان اينستاگرام خواهد بود.

جستجو در اينستاگرام
در اينستاگرام مي شود جستجو بر اساس کلمات کليدي يا همان تگها را انجام داد ، به اين ترتيب مي توانيد عکسهاي مورد علاقه خود را براحتي پيدا کنيد و يا عکاس آن عکس را فالو (دنبال ) کنيد تا عکس هاي بعدي او را مشاهده نماييد