ابزارهای گوگل برای طراحان و مالکان وب سایت

گوگل ابزارهاي بسياري براي طراحي وب سايت و نگهداري آن دارد. طراحان وب سايت مي توانند با استفاده از اين ابزارها وب سايت خود را پياده سازي نموده و آن را کنترل نمايند. در بخش زير برخي از ابزارهاي سودمند گوگل را براي طراحان وب سايت بيان مي نمايم:

Google Web Designer

ابزاري براي ساخت گرافيک هاي و انيمشن هاي HTML5 مي باشد که به طراح اين امکان را مي دهد تا گرافيک مورد نظر خود را توسط HTML5 و بدون نياز به دانش کد زني پياده سازي نمايد و در نهايت کد HTML را براي استفاده در وب سايت در اختيار طراح وب قرار مي دهد. براي استفاده از اين ابزار مي بايست آن را از سايت دانلود نموده و بر روي کامپيوتر خود نصب نماييد.

Google Webmaster Tools

ابزاري براي کنترل و نگهداري وب سايت مي باشد. اين افزار اطلاعات کاملي در مورد وب سايت شما نظير جستجوهاي انجام گرفته، لينک به سايت، صفحات و لينک هاي مشکل دار در اختيار شما قرار مي دهد. به تمامي مالکان و طراحان وب سايت توصيه مي گردد حتما اين ابزار را براي کنترل و نگهداري از وب سايت فعال سازي نمايند تا آن را به صورت روزانه بررسي نموده تا زماني که وب سايت به مشکلي برخورد نمود سريعا بتوان آن را برطرف نمود قبل از آنکه اثر خود را بر روي وب سايت بگذارد.

Google Trends

ابزاري به جهت استخراج کلمات کليدي مرتبط به وب سايت. در صورتي که در زمينه خاصي فعاليت مي نماييد توسط اين ابزار مي توانيد مهترين کلمات کليدي که کاربران در موتورها در زمينه شغلي شما جستجو مي نمايند را بيابيد و از آن براي تهيه مطالب و ست نمودن کلمات کليدي خود استفاده نماييد. براي انجام اين کار کافي است مهم ترين کلماتي را که خود مي شناسيد درج نموده تا اين افزار ساير کلمات را به شما معرفي نمايد.

Google Keyword Planner

Google Trends فقط تعداد محدودي کلمات کليدي مرتبط به کار شما را معرفي مي نمايد در صورتي که Google Keyword Planner تقريبا تمامي کلمات مرتبط به زمينه شغلي شما را براي شما ليست مي نمايم. توسط اين نرم افزار خواهيد دانست در زمينه شغلي شما چه عباراتي جستجو مي گردد. براي ليست کلمات کليدي مي بايست مهمترين کلمه اي که در زمينه شغلي خود مي دانيد درج نموده تا ساير کلمات ليست شوند.

Google Page Speed

ابزاري جهت بررسي سرعت وب سايت و در صورتي که در وب سايت شما خطايي از نظر سرعت وجود داشته باشد آن را به شما اطلاع مي دهد. اين نرم افزار خطاهاي سرعتي وب سايت شما را در دو تب جداگانه براي موبايل و تبلت اعلام مي نماييد. در صورتي که رتبه سرعت وب سايت شما در اين نرم افزار 80 از 100 باشد سرعت وب سايت شما قابل قبول است.

Google Structured Data Testing Tool

در صورتي که در سايت خود از اسنيپت هاي گوگل استفاده نموده ايد ابزاري براي تست استفاده درست اين اسنيپت ها در سايت وجود دارد که اين ابزار اسنيپت ها استفاده شده در هر صفحه از سايت شما را به صورت جداگانه گزارش مي دهد و در صورت داشتن خطا آن را اعلام مي نمايد.

Submit URL - Google

در صورتي که سايت را به تازگي طراحي نموده ايد و هنوز در گوگل ايندکس نشده است مي توانيد توسط اين ابزار سايت را به گوگل معرفي نموده تا سريعتر در موتور جستجوي گوگل ايندکس شويد.

Google Analytics

ابزاري بسيار قدرتمند براي بررسي آمار بازديد کنندگان وب سايت که همچنين آمار کاربران آنلاين را گزارش مي دهد. اين آمار گير وب سايت يکي از قدرتمندترين آمار گيرهاي وب سايت بوده و اطلاعات جامعي در مورد بازديد کنندگان وب سايت در اختيار قرار مي دهد.