چند سال پيش بهترين کانال بازاريابي اينترنتي سئو بود؛ البته الان هم هست اما کانالهاي ديگري مثل ويدئو، شبکههاي اجتماعي و.. هم رشد خوبي داشتهاند و نميشود از آنها چشمپوشي کرد. جالبي داستان اين است که همه کانالهاي مختلف بازاريابي آنلاين با هم در ارتباط هستند و ميتوانند به بهبود يکديگر به صورت مستقيم و غيرمستقيم کمک کنند.اگر کمي به اين موضوع فکر کنيم متوجه خواهيم شد که در نهايت اين فقط رنکينگ سايت نيست که حائز اهميت است. فرض کنيد سايت شما با کلمات کليدي مورد نظر در صفحه اول نتايج جستوجو نمايش داده مي شود و ترافيک ورودي قابل توجهي دارد اما هنگامي که به نرم افزار تحليل و آناليز سايت خود مراجعه ميکنيد متوجه ميشويد که نرخ Bounce Rate سايت شما بالاي هفتاد درصد است. يعني بيش از ?? درصد بازديدکنندگان سايت شما به محض بازديد از سايت شما يا از سايت شما خارج شدهاند يا به نتايج جستجو بازگشتهاند. وقتي کاربر بعد از بازديد از سايت شما و بدون بازديد از صفحات سايت شما به نتايج جستجو بازگردد به آن Pogo-Sticking گفته ميشود که ميتواند براي موتورهاي جستجو يک سيگنال منفي از جانب سايت شما باشد. چون شما نتوانستيد مشکل کاربر را حل کنيد و کاربر براي جستجوي بيشتر و پيدا کردن پاسخ مناسب دوباره به صفحهي جستجو بازگشته است.هميشه اين را در نظر داشته باشيد که گوگل در حال حاضر از الگوريتم يادگيري ماشين يا Machine Learning Algorithm استفاده ميکند و با استفاده از آن توانسته به پيشرفت هاي قابل توجهي در بسياري از فعاليت هاي خود دست پيدا کند. تمام قسمتهاي وب سايت شما از کدهاي HTML و CSS گرفته تا فايل هاي جاوا اسکريپتي که استفاده ميکنيد به همراه محتواي سايت شما مانند قطعات يک پازل زير ذرهبين کنار يکديگر قرار ميگيرند و از فيلتر الگوريتمهاي پيچيده گوگل عبور ميکنند.