هشتگ و استراتژی هشتگ در اینستاگرام
در اين نوشته به طور خاص ميخواهيم در مورد هشتگ و استراتژيهاي مرتبط با آن در فضاي اينستاگرام صحبت کنيم.
اينستاگرام مرزها و محدودههاي خودش را براي کاربران تعريف ميکند. اما همانطور که استفاده نکردن از ظرفيتها و قابليتها منطقي نيست، استفاده از تمام اين ظرفيتها هم الزاماً بهترين نتيجه را ايجاد نميکند.
به عنوان مثال، اينستاگرام اجازه ميدهد که حداکثر تا ???? پروفايل ديگر را فالو کنيم. يا اجازه ميدهد در مجموع حداکثر ?? هشتگ براي يک عکس مورد استفاده قرار دهيم. اينساتگرام اجازه نميدهد در يک ساعت بيشتر از سيصد و پنجاه عکس را لايک بزنيم.
اينستاگرام حتي در مورد تعداد فالو و آنفالو کردن هم محدوديت دارد.
عدد قطعي در اين زمينه مشخص نيست. اما بيشتر فعالان حرفهاي و متخصص اينستاگرام بر اين باورند که قبلاً مجموعاً بيش از يکصد و شصت مرتبه (حاصلجمع فالو و آنفالو کردن در ساعت) ميتوانست اين قابليت را براي مدت محدودي روي اکانت شما، غيرفعال کند. اما ظاهراً اين عدد کاهش يافته و اخيراً گزارشهايي از تعليق موقت کساني که در ساعت حتي بيست مورد فالو و آنفالو داشته اند هم مشاهده شده. به هر حال، اگر چه الگوي دقيق اينستاگرام در اين زمينه مشخص نيست و هر کسي حدسي ميزند، اما به هر حال در اين حوزه محدوديتهاي جدي وجود دارد.
شبکه هاي اجتماعي و اشتباهات کسب و کارها در آن
از آنجا که الگوريتمهاي شبکههاي اجتماعي به صورت دقيق و شفاف مشخص نيست، هر کس بر اساس تجربههاي خود، حدسها و توصيههايي دارد. آنچه در اينجا ميخوانيم مواردي است که مورد اتفاق نظر بسياري از فعالان و بزرگان عرصه شبکههاي اجتماعي بوده است:
اگر علاقمند به آشنايي بيشتر با بزرگان فعال در زمينه شبکه هاي اجتماعي هستيد، ميتوانيد اين دو مطلب را مطالعه کنيد
ريد هافمن و مقاله در مورد شبکه هاي اجتماعي
پيتر ثيل ، استراتژي و کشف دنياهاي ناشناخته
کوين سيستروم،بنيان گذار اينستاگرام و مصاحبه او درAdweek
بازاريابي در اينستاگرام