مزیت های اپ اندروید نویسی با ++C نسبت به Java چیست؟

با وجود این که اپل و گوگل از زبان های برنامه نویسی خود -Objective-C و Swift برای iOS اپل و Java برای اندروید گوگل- برای توسعه ی موبایل پشتیبانی می کنند، توسعه دهندگان مستقل موبایل زمان زیادی را صرف می کنند تا یاد بگیرند چطور با استفاده از زبان های برنامه نویسی دیگر می توانند اپلیکیشن های اندروید و آی او اس بسازند. از میان زبان های جایگزین می توان #C و (Pascal (Embarcadero-Rad Studio را نام برد. یکی دیگر از این زبان ها ++C و کیت توسعه ی نرم افزار DragonFire برای iOS و اندروید است. سال گذشته، Android Studio پشتیبانی از (NDK (Native Development Kit را اضافه کرد. بدین ترتیب توسعه دهندگان می توانند از C و ++C در اپلیکیشن های اندرویدی خود استفاده کنند. اما سوالی که مطرح می شود این است: مزیت های استفاده از سی پلاس پلاس برای توسعه ی اپ های اندرویدی چیست؟ طراحی اپلیکیشن موبایل

کدنویسی سریع تر
تعدادی از نرم افزار های شناخته شده از سی پلاس پلاس برای توسعه ی چندسکویی استفاده می کنند؛ نرم افزارهایی از جمله Facebook Moments، دراپ باکس، آفیس، اسکایپ و بازی های محبوبی چون Clash of Clans. با توجه به این که سی پلاس پلاس معمولا رابط کاربری استانداردی ندارد، کدهای رابط کاربری با زبان نیتیو نوشته شده اند و سی پلاس پلاس برای منطق برنامه استفاده می شود.

زبان جاوا با بایت کد بهینه سازی شده ی JVM می تواند امکان کدنویسی سریع تر را فراهم کند اما یک زبان نیتیو در زمینه هایی مانند بازی سازی، شبیه سازی فیزیکی و پردازش سیگنال می تواند سریع تر و کارآمدتر باشد. البته تمام این کارها را با استفاده از فریم ورک JNI یا Java Native Interface می توانید با دسترسی محدودتر انجام دهید اما سرعتتان کاهش پیدا می کند. به همین دلیل است که زبان های نیتیو مثل سی پلاس پلاس در این زمینه مزیت دارند.

ویژوال استودیو
مایکروسافت نسخه ی رایگان Visual Studio Express را در سال 2005 عرضه کرد که در سال 2013 با ویرایش Community تکمیل شد. این نسخه امکان افزودن پلاگین ها و مدیریت آن ها را از طریق Nuget Package Manager فراهم می کند.

ویژوال استودیو از همان ابتدا ++Visual C را پشتیبانی می کرد. اکنون سی پلاس پلاس می تواند به اندروید کامپایل شود و اپلیکیشن های اندرویدی نیتیو تولید کند. این پلتفرم از مجموعه ابزارهای CLANG برای کامپایل کردن اندروید استفاده می کند.

ویژوال استودیو یک امولاتور اندروید سریع در کنار کیت های توسعه ی اندروید -SDK و NDK- دارد که از آن جمله می توان به Apache Ant و Oracle Java JDK اشاره کرد. بنابراین شما برای استفاده از ابزارهای خارجی نیازی به به استفاده از پلتفرم دیگری ندارید. علاوه بر Ant، Gradle و Cmake، Xoreax Incredibuild نیز در ویژوال استودیو ی 2015 قرار گرفته تا با بهره گیری از کامپپیوترهای یک شبکه سرعت ساخت اپلیکیشن را افزایش دهد.

امکان استفاده از سورس کد بازی های موجود
تعداد زیادی کد بازی ها از جمله موتورهای بازی متن باز و محتوای آزاد وجود دارند. برای شروع می توانید فهرست موجود بازی های متن باز در ویکیپدیا را بررسی کنید و از لینک منابع استفاده کنید. البته همه ی بازی ها با سی پلاس پلاس نوشته نشده اند اما ابزارهای موجود، فرصت ادغام و ترکیب کدها را برای توسعه دهندگان فراهم می کنند.

مزیت های C++ نسبت به جاوا
جاوا زبان بی نقصی است اما برای توسعه ی اپلیکیشن های اندروید، سی پلاس پلاس برتری هایی نسبت به جاوا دارد. یکی از این مزیت ها میزان استفاده از حافظه ی کمتر است. سی پلاس پلاس به نوعی بچه ی زبان C است و باید همه ی برنامه های نوشته شده با زبان C را کامپایل کند بنابراین شما می توانید از نرم افزارهای C مجددا استفاده کنید.

مسئله ی دیگر، سرعت است. اغلب ادعا می شود که برنامه های جاوا با سرعت سی پلاس پلاس یا در بعضی موارد حتی سریع تر اجرا می شوند. سورس کد جاوا به صورت بایت کد کامپایل شده و با فرمت فشرده ی jar. ذخیره می شود. در هنگام اجرا، JVM بایت کد فایل jar. را بارگذاری کرده و آن را به زبان ماشین کامپایل می کند (این ویژگی JIT یا کامپایل در لحظه (Just-In-Time Compilation) نام دارد.)
سکان اکادمی 

خدمات و محصولات صنعتی

 الکتروپمپ