چگونه یک استراتژی بازاریابی اینستاگرام ایجاد کنیم

اينستاگرام، با بيش از 40 ميليارد تصاوير به اشتراک گذاشته شده و 400 ميليون کاربر فعال ماهانه و با توليد متوسط 80 ميليون عکس در روز به فعاليت مي‌پردازد.

اين وب سايت مبتني بر دريافت تصاوير از تلفن همراه و به اشتراک گذاري ويدئو از قدرتمندترين شبکه‌هاي اجتماعي در به اشتراک گذاري تصاوير و ايجاد رابطه در ميان کاربران جامعه در سراسر جهان است. اين شبکه اجتماعي در تنها شش سال، با پلت فرم خاص خود، رشد قابل توجهي به طور کلي در کاربران پايه و تقريبا در هر گروه جمعيتي به دست آورده است. بازاريابي در اينستاگرام
همانطور که خيل مردم عضو در اينستاگرام داراي يک فرصت منحصر به فرد براي معرفي برند خود و تعامل با طرفداران خود هستند: پست اينستاگرم با توليد نرخ مشارکت در هر فالوو به ميزان 4.21 درصد مي‌باشد که 58 برابر بيشتر از تعامل در هر فالو از فيس بوک و 120 برابر بيشتر از توييتر مي‌باشد
موفقيت براي برند ها در اينستاگرام بيش از انتشار جذاب تصاوير آن محصول استراتژي متفکر مي‌باشد که هويت يک برند تجاري به خوبي در آن تعريف شده است که ريشه در خلاقيت بصري و مديريت جامعه موثر آن دارد.
همانطور که شما پتانسيل اينستاگرام را براي کسب و کار خود کشف کرده‌ايد، به خاطر داشته باشيد که از نقاط قوت خاص اين شبکه جهت استفاده از رسانه‌هاي تصويري براي گفتن يک داستان فوتي و فوري در مورد برند تجاري خود استفاده نمائيد.
هنگامي که شما اين اصول را در عمل قرار بدهيد و با ترکيب آن با برندسازي و با ايجاد کيفيت خيره کننده براي تصاوير رويايي که به تازگي مکانيزم آن توسط Instagram فراهم شده است و استفاده از مزاياي بيشتر جهت معرفي نمودن کسب و کار خود و يا برند تجاري‌تان بهره خواهيد جست. براي کمک به شما يک استراتژي بازاريابي اينستاگرام بر اساس اهداف روشن و نتايج قابل اندازه‌گيري، قرار داده شده است که اين بخش راهنماي جامع شما در شناخت بيشتر اهدافتان خواهد بود.

تعيين اهداف شما:
ابا توجه به اين که آيا شما داراي يک تک عکس منتشر نشده هستيد و يا مي‌خواهيد فالوورهاي خود را بالا ببريد، مي‌بايست به موارد زير توجه نمائيد تا در هنگام ايجاد استراتژي خود براي اينستاگرام بهتر عمل نمائيد:

• چه خواهد شد اگر اينستاگرام به شما اجازه دهد تا براي انجام اين کار از سيستم‌عامل‌هاي ديگر استفاده نمائيد؟
• چه کساني مخاطبان هدف شما هستند و اعضاي مخاطبان شما در اينستاگرام چگونه فعال مي‌شوند؟
• چگونه مي‌توانيد به کمک اينستاگرام با شبکه‌هاي ديگر در استراتژي رسانه‌هاي اجتماعي خود ارتباط برقرار کنيد؟
تمرکز اينستاگرام در به اشتراک گذاري بصري است که توسط يک پلت فرم منحصر به فرد و با به نمايش گذاشتن موارد نمايشي مورد نظر مخاطبان علاوه بر محصولات و خدمات قابل عرضه شما، ارائه مي‌دهد.
ماهيت و اهميت تلفن همراه با استفاده از برنامه‌هاي آشنايي که به صورت لحظه‌اي سرعت مي‌گيرند، به صورت بارز نمايان است در نتيجه شما مي‌بايست با کمک اين وسيله به دنبال فرصتي براي ايجاد تعامل با برند تجاري خود در راه کسب و کارتان باشيد تا بتوانيد با احساس گاه به گاه و آني نسبت به شبکه‌هاي اجتماعي ديگر از اين امکان اينستاگرام استفاده نمائيد.

بسته به صنعت شما، برند تجاري و شاخص‌هاي عملکرد کليدي، استراتژي مشخصات عمومي خود را ممکن است به کمک چند مورد از اهداف زير مورد هدف قرار دهيد:
• افزايش آگاهي در مورد برند تجاري خود.
• نشان دادن فرهنگ شرکتتان.
• برگزاري نمايشگاه به کمک تيم خود و جذب استعدادهاي جديد.
• افزايش تعامل مشتري و وفاداري آن‌ها نسبت به محصولاتتان.
• محصولات و خدمات مورد ارائه.
• بهبود و تکميل تجارب رويدادها در عملکردتان.
• تشويق در ايجاد تعامل با مصرف کننده نسبت به برند تجاري خود.
• به اشتراک گذاري اخبار شرکت.
• تهيه رشد جامعه هدف خود.
• تماس با تاثيرگذاران در کسب و کارتان.

همانطور که شما همچنان به توسعه استراتژي خود مي‌پردازيد، اين اهداف شما را در تعيين بهترين روش در هر بخشي از فرايند کاري‌تان هدايت مي‌کند