چطور اینستاگرام (Instagram) را تبدیل به منبع درآمد کنیم؟

Instagram یک شبکه اجتماعی است، که قابلیت های کمتری نسبت به فیسبوک دارد اما چرا اکثر کسب و کارهای کوچک از آن استفاده میکنند و آنرا منبع اصلی درآمدشان مینامند؟

اینستاگرام (Instagram) یک برنامه (App) موبایل است که در سال 2010 وارد بازار شد. افرادی که نام کاربری در این شبکه اجتماعی دارند میتوانند عکس هایشان را با دیگران که آنها را دنبال (Follow) کرده اند به اشتراک بگذارند، عکس های دیگران را لایک کنند و برایشان کامنت بنویسند.

اما چطور شد که کسب و کارهای کوچک و نوپا چنین به سمت اینستاگرام حجوم آورده اند و در حال کسب درآمد هستند؟

خب ،برای روشن تر شدن موضوع یک نگاهی به اطرافتان بیاندازید. اگر در محیط خارج از خانه باشید چیزی که با هر فردی میبینید یک دستگاه تلفن هوشمند است. هر فردی در روز حداقل 2 ساعت با تلفن همراه خود مشغول است (زنگ، پیامک، بازی و …) و در این میان یک شبکه اجتماعی سیار وجود دارد که همیشه بر روی تلفن همراه نصب است و میتوان هر زمانی که نیاز باشد سری به آن زد.

در دنیای امروز برای راه اندازی یک کسب و کار موفق چیزی که مهمه راه رسیدن به مشتری است. ایده فوق العاده، فراوان وجود دارد و کم کم برای راه اندازی کسب و کار اهمیتش را از دست میدهد.

پس مهم نحوه رسیدن و ارتباط برقرار کردن با مشتری بلقوه است و چه چیزی بهتر از یک شبکه اجتماعی که فرد هر روز مرتبا آن را چک میکند تمام بروز رسانی ها را دنبال میکند؟

هافینگتن پست اینستاگرام

برای مثال یک کارآفرین جوان ساکن تهران ادعا میکند تمام سودش را از طریق اینستاگرام بدست آورده. کسب و کار او پخت شیرینی خانگی است و تنها راهی که توانسته به مشتری های بلقوه برسد این نرم افزار شبکه اجتماعی است.

او میگوید : “من هر روز تقریبا 2 عکس از کیک هایی که درست میکنم را همراه با قیمتشان در این شبکه اجتماعی منتشر میکنم، واکنشی که از طرف مردم میبینم فوق العاده است. افرادی که سفارش میدهند مشتریان من هستند و افرادی که سفارش نمیدهند باعث میشوند با تعریف هایشان در مورد کار من اشتیاق دیگران برای خرید دو چندان شود.”

بله یک شبکه اجتماعی چنین قدرتی در پولسازی دارد؛ یک مثال دیگر شرکت تولید کننده واکس موی Villain است. این شرکت توانست با گرفتن عکس های زیبا از مدل های موی مردانه که توسط این واکس مو و آرایشگری که این واکس مو را توصیه میکند در عکس بتواند سیل عظیمی از تقاضا را برای این محصول دریافت کند. شرکت Villain در همین لحظه ای که این مطلب را میخوانید بیش از 150 هزار کاربر فعال در دنبال کننده هایش دارد که با اشتیاق عکس های جدید را برای دوستانشان بازنشر میکنند.

شبکه های اجتماعی دیگر مانند فیسبوک ،توییتر ،پینترست بابت ترویج تبلیغ کاربران از آنها مبلغی را به صورت ماهانه دریافت میکند (که البته برای ایرانیان این امکان مقدور نیست) اما اینستاگرام فعلا چنین کاری نمیکند و در مصاحبه اخیر کارآفرینان و موسسان این شرکت آنها مدعی هستند که تبلیغات را بیشتر از دیگر عکس ها بین کاربران ترویح میشود. 

بازاریابی در ایسنتاگرام

 

خدمات و محصولات صنعتی

 الکتروپمپ