طراحی دکوراسیون مغازه کوچک

مدیریت فضا در دکوراسیون داخلی مغازه از آن رو حائز اهمیت است که بهره وری به میزان ارتباط کارکنان با مشتریان در محل کار و بدبستان آنها بستگی دارد . بهمین دلیل در مغازه های کوچک برای آن که بازدهی مطلوب و مناسب باشد لزوم طراحی داخلی مغازه غیر قابل اجتناب است.
طراحی این فضاها باید به گونه ای باشد که مشتریان به راحتی در مغازه رفت و آمد کنند زیرا اگر محیط مغازه کوچک باشد و فضای محدودی برای قدم زدن و دیدن اجناس وجود داشته باشد منجر به آشفتگی و سردرگمی مشتریان شده و مانع از خرید آنها با خیال آسوده می شود عموما طرح دکوراسیون مغازه باز برای اینگونه فضا ها پیشنهاد می شود.
ایجاد کیفیت در این فضاها بسیار حائز اهمیت می باشد و استفاده از رنگهای روشن موجب حس آزادی بیشتر و عدم احساس خستگی در مشتریان را ایجاد میکند. رنگ نقره ای از جمله رنگهای روشن است که شما می توانید در دکوراسیون مغازه کوچک از آن استفاده کنید این رنک از جمله رنگهای پیچیده اما قابل درک است که نماد ثروت و نشانه ظرافت می باشد.
استفاده از نور مناسب نیز به بزرگ و دلباز کردن فضا کمک شایانی می کند استفاده از نور طبیعی در ایجاد نشاط و حس سرزندگی و تحرک در کارکنان و مشتریان تاثیر زیادی دارد (دکوراسیون فروشگاه).

نحوه ی طراحی دکور داخلی مغازه
اداره کردن یک مغازه یا فروشگاه چندان سهل و آسان نیست. در هر لحظه، چندین نفر می توانند برای خرید به مغازه ی شما بیایند.کار در چنین شرایط پرتنشی سبب می‌شود که اهمیت طراحی داخلی مغازه و فضایی که قرار است در آن فعالیت داشته باشید بیش از پیش مهم باشد.وقتی در محیطی آرام با دکوراسیون زیبا و راحت که طبق خواسته های مشتریان دکور شده باشد قرار داشته باشید این محیط بر روی آرامش و تمرکز شما تاثیر بسیار زیادی داشته که این تاثیر را مخاطبانتان که همان مشتریان مغازه هستند کاملا درک و حس می کنند.
هماهنگی و تطابق دکوراسیون داخلی مغازه با ماهیت کار و حرفه ی شما ارتباط بسیار مستقیمی دارد بنابراین در طراحی به نکات کلیدی و ریز توجه زیادی کنید.
از جمله این نکات ترکیب رنگی استفاده شده در دکوراسیون مغازه است. شاید انتخاب رنگ به نظر شما یکی از راحتترین گامها باشد ولی در نظر داشته باشید که رنگ یکی از مهمترین ابزارها در جذب مشتریانتن است و معمولا برای همه ی اصناف اولین گزینه انتخاب رنگی است که لوگو شرکت با آن رنگ شناخته شده است. رنگها حتی باعث می شوند شخص خرید خود را کامل انجام دهد و یا اینکه در خرید دودل شود و آن را به تعویق بیندازد. مثلا رنگ قرمز علاوه بر ظاهر برجسته ، علاقه به دیدین و نزدیکتر شدن را در فرد به وجود می آورد.