دی وی آر هیبرید

دي وي آر هيبريد (DVR HYBRID) ، دستگاه هايي هستند که همزمان دوربين هاي IP و آنالوگ را به طور مستقيم پشتيباني مي نمايند.
با اين دستگاه ، کاربران مي توانند به راحتي ، با دوربين هاي آنالوگ کار خود را شروع نمايند و بعد به سمت دوربين هايIP بروند. درواقع ، برخلاف NVR ها ، که فقط دوربين هاي IP به آنها متصل مي شوند و براي اضافه نمودن دوربين هاي آنالوگ نياز به استفاده از DVS ها داريم ، دستگاه هاي هيبريد نيازي به سخت افزار مجزا و اضافي ندارند ، همين امر در کاهش هزينه هاي اضافي که کاربران متحمل مي شوند بسيار موثر است .
به عبارت ديگر مي توان گفت ، در مواردي که به دوربين هاي آنالوگ و IP هر دو نياز است تا در يک مدارمشابه اجرا شده و در سيستم VMS يا مديريت تصوير مجزا ، مديريت شوند ، دو را ه حل وجود دارد .DVS و يا دستگاه هاي هيبريد. همچنين دستگاه هاي هيبريد ، مي توانند نقش بسيار مهمي در کاهش هزينه هاي يک سيستم نظارت تصويري ايفا کنند.
با ادغام دوربين هاي IP وآنالوگ مي توان در جاهايي که از نظر امنيت و حفاظتي درجه اهميت کم تري را دارا هستند از دوربين هاي آنالوگ استفاده نمود و در مکان هايي که از نظر امنيت داراي درجه اهميت بالاتري مي باشند IP را جايگزين نمود.
بدين ترتيب يک راه حل منطقي از لحاظ حفاظت و هزينه بدست آورد.
درکنار اين امر ميتوان به مهم ترين مزاياي اين دستگاه اشاره نمود که شامل موارد زيرمي شود:
– سازش پذيري با خيلي از برند هاي دوربين شبکه از سازندگان معتبر دنيا و استاندارد جهاني Onvif
– قابليت plug & play، نصب آسان با تجهيزات کم هزينه و مصرف برق بسيار پائين
– اتصال دوجانبه صدا امکان ادغام فوري با شناسايي رويداد را فراهم مي سازد
– مديريت و کنترل از راه دور موجب دريافت هشدار به موقع و زنده توسط کاربر شده و از طريق دستگاه تلفن همراه مي تواند پخش مجدد داشته باشد
– ذخيره سازي را ميتوان بيش تر افزايش داد
– داراي ويژگي هاي تحليل تصوير قدرت مند تر
– قابليت HD و مگاپيکسل
– ديجيتال PTZ
dvr دوربين مداربسته
هنگامي که شما کم تراز 32 دوربين را داريد و ميخواهيد آنها را به طور محلي ذخيره و مديريت نمائيد، بهره وري دستگاه هاي هيبريد به مراتب بيش تر و بهتر از NVR ها خواهد بود.
دي وي آر هاي هيبريد زمان کم ترو حداقلي را براي تنظيم و پيکربندي نياز دارد بنابراين ، را ه اندازي و شروع به کار سيستم و در نتيجه دريافت تصاوير زنده و ضبط آنها سريع تر و با مشکلات کم تري صورت مي گيرد (فروش دوربين مدار بسته).
همانطور که گفته شد دستگاه هاي هيبريد درمواقعي مورد استفاده قرار مي گيرند که کاربران بخواهند هر دو دوربين هاي آنالوگ و IP را مورد استفاده قرار دهند , و هزينه هاي ناشي از استفاده از سخت افزارهاي غير ضروري را کاهش دهند.
گرچه اين امر ، غير معمول نيست ولي بهره گيري از دستگاه مناسب که بتواند به خوبي کار کند نيز مورد نياز است .
با پيشرفت و استفاده روز افزون دوربين هاي IP اين تکنولوژي به کمک متخصصان اين امر آمده است تا بتوانند درکنار استفاده از دوربين هاي آنالوگ کيفيت تصوير دوربين هاي IP را نيز داشته باشند.