بهینه سازی وب سایت چیست؟

SEO يا سئو به معني بهينه سازي سايت در موتورهاي جستجو (Search Engine Optimization) و امروزه يکي از مراحل مهم و پر اهميت در طراحي وب مي باشد .

آموزش مقدماتي seo جلسه اول
خوب شما کار طراحي سايتتان را به اتمام رسانيده ايد ولي هنوز به آن اندازه اي که انتظار داريد بازديد کننده نداريد . مشکل اينجاست که شما هنوز روي يکي از راه هاي خيلي مهم و مفيد افزايش بازديد سايتتان کار نکرده ايد . يعني بهينه سازي موتورهاي جستجو يا همان SEO .

SEO چيست ؟
Search Engine Optimization (بهينه سازي موتورهاي جستجو ) عبارت است از مجموعه تکنيک ها و مهارت هايي که به يک سايت اجازه مي دهد ترافيک و بازديد کننده هاي بيشتري از موتورهاي جستجو نظير Google ، Yahoo و يا Microsoft داشته باشد .
SEO را مي توان به دو محدوده اصلي تقسيم نمود :
?- off-page SEO : کارهايي که به طور مستقل از وب سايت شما انجام مي گيرد .
? – on-page SEO : کارهايي که وب سايت شما را تغيير مي دهد تا رتبه بهتري را در موتورهاي جستجو بگيريد .
اين آموزش هر دوي اين محدوده ها را با جزئيات در بر مي گيرد .
به ياد داشته باشيد که يک سايت به طور کامل در موتورهاي جستجو بهينه نمي شود مگر اين که شما هر دو بخش off-page SEO و on-page SEO را به کار بگيريد .
SEO چه چيزي نيست ؟
SEO خريدن لينک هاي اسپانسر شده و شماره يک در adwords ( سيستم تبليغاتي گوگل) و اظهار بر داشتن يک سايت درجه اول در گوگل نيست .
خريدن اين گونه تبليغات مربوط به SEM يا Search Engine Marketing مي باشد که به معناي سيستم بازاريابي موتورهاي جستجو مي باشد و در اين آموزش قرار نمي گيرد .
SEO به معناي درجه اول بودن نام شرکت شما نمي باشد .
چه کسي از SEO استفاده مي کند ؟
اگر که سايتي در حال حاضر رتبه دهم را در جستجوي عبارت “چگونه تخم مرغ درست کنيم” را دارد ، براي اين که رتبه جستجوي اين عبارت براي اين سايت به يک بهبود يابد ، بايد از SEO استفاده کند . از آنجا که موتورهاي جستجو در وب رايج و رايج تر شده اند تقريبا هر کسي که بخواهد در وب ديده شود مي تواند از مزاياي SEO استفاده کند .