آموزش یک تا صد اینستاگرام همراه برخی ترفند ها

در هنگام نگارش اين متن اينستاگرام در نسخه‌ي ?.??.? به سر مي‌برد و در طي اين مسير کم‌و‌کاستي‌هاي بسياري را برطرف و امکانات بيشتري را نيز به خود اضافه کرده است که از جديدترين اين تغييرات مي‌توان به امکان استفاده‌ي همزمان از چند اکانت اشاره کرد. در ادامه به معرفي بخش هاي اين اپليکيشن و ترفند‌هاي مربوطه مي‌پردازيم.
ثبت نام در اينستاگرام يکي از راحت ترين عضويت هاي موجود در اپليکيشن هاي اجتماعي است. در اينستاگرام شما براي ثبت نام نه به شماره تلفن و نه به ايميل نياز نداريد و بدون اين موارد هم مي توانيد به سادگي هرچه تمام تر عضو اينستاگرام شويد. البته بديهي است که در اين صورت در صورت فراموشي رمز عبور هيچ شانسي براي بازگشت اکانت خود نخواهيد داشت و براي اين امر بايد حداقل يکي از موارد ايميل يا شماره را به درستي در اطلاعات خود ثبت کنيد. در اولين اجراي اپليکيشن با تصوير بالا (نارنجي) مواجه خواهيد شد. روي گزينه ي SingUp With EMail or Phone Number لمس کنيد تا به عکس بعدي منتقل شويد. در اين بخش مشخص کنيد که قصد ثبت نام با ايميل را داريد يا شماره ي موبايل. در هر بخش با وارد کردن اطلاعات حقيقي يا غيرحقيقي مي توانيد عضو اينستاگرام شويد. مرحله ي آخر نيز که در عکس سوم قابل مشاهده است تعيين نام، نام کاربري و رمز عبور شما خواهد بود. در صورتي که نام کاربري شما از قبل موجود نباشد، عمليات ساخت اکانت به اتمام مي رسد و از شما پرسيده خواهد شد که آيا مايل به بررسي شماره هاي تلفن توسط اينستاگرام براي پيشنهاد Contactهاي اينستاگرامي هستيد يا خير که بنا بر ميل خود مي توانيد آن را تاييد يا Skip کنيد. بعد از اين مرحله وارد اکانت خود مي شويد و مي توانيد به فالو کردن افراد پيشنهادي توسط اينستاگرام بپردازيد. بازاريابي در اينستاگرام

گزينه‌ي اول مربوط به بخش اصلي برنامه (فيدها) است. اين بخش مانند Home Page فيسبوک عمل مي‌کند و پست‌هاي ارسال شده توسط اشخاصي که آن‌ها را فالو کرده‌ايد به ترتيب زمان انتشار در اين بخش به نمايش گذاشته مي‌شوند. البته اينستاگرام در نظر دارد که ترتيب نمايش پست‌ها در اين بخش را متحول کند که اميدواريم مانند فيسبوک حق انتخاب حالت فعلي را نيز براي کاربران قائل شود و ترتيب بندي جديد را به اجبار به کاربران تحميل نکند.
گزينه‌ي دوم بخش جستجوي اينستاگرام است که شامل چند ابزارک مختلف است. با کليک روي گزينه‌ي ذره‌بين، به صفحه‌اي منتقل مي‌شويد که عکس‌ها و ويدئوهايي به صورت اتفاقي از حساب‌هاي اينستاگرام به شما نمايش داده مي‌شوند. اين انتخاب‌ها بر اساس علايق شما صورت مي‌گيرد، به اين معنا که اينستاگرام افراد فالو شده توسط شما را آناليز مي‌کند و بر اساس آن، پيج‌ها و پست‌هايي که ممکن است براي شما جالب باشد را نمايش مي‌دهد. در کنار کادر جستجو آيکون کوچکي نيز قرار دارد که با استفاده از آن به جاي عکس ها و ويدئوهاي اتفاقي، آيدي کاربران مختلف را به صورت Random مشاهده مي کنيد که مي توانيد در صورت تمايل آن ها را فالو کنيد.

در همين بخش با کليک بر روي کادر جستجوي بالا، با چهار بخش متفاوت رو به رو خواهيد شد. Top, People, Tags و Places. اگر کلمه‌ي جستجو شده (براي مثال Car) در بخش اکانت‌ها جستجو شود، صفحه‌هاي مربوط به آن، و اگر همين کلمه در بخش هشتگ‌ها جستجو شود نيز تمامي عکس‌هاي مرتبط با موضوع جستجو شده‌، براي شما به نمايش در خواهد آمد که در اين حالت عکس مورد نظر از پيج هاي عمومي متفاوت يا حتي يک پروفايل شخصي باشد. بخش Top نيز ترکيبي از آيدي ها، هشتگ ها و مکان ها است و زماني که کلمه اي را در کادر جستجو وارد مي کنيد مي توانيد در تب Top تمامي موارد مهم را فارغ از هشتگ يا ... مشاهده کنيد

گزينه‌ي سوم بخش مديريت اعلان‌ها است. اين بخش همانطور که در تصوير بالا نيز مشخص است شامل دو برگه جداگانه با عنوان You و Following است. در بخش You اگر کسي براي شما درخواست دوستي بفرستد، عکس شما را لايک کند يا برايتان کامنت بگذارد به شما اطلاع رساني خواهد شد. در تب دوم نيز مي‌توانيد اطلاعات مختصري از افرادي که آن‌ها را فالو کرده‌ايد پيدا کنيد. براي مثال مي‌توانيد متوجه شويد که دوستتان چه عکس‌هايي را لايک يا به تازگي چه صفحه‌اي را فالو کرده است .نحوه‌ي کارکرد آن نيز به اين صورت است که با باز کردن اينستاگرام در صورتي که اعلان جديدي براي شما وجود داشته باشد، يک نقطه نارنجي رنگ روي اين گزينه ظاهر مي‌شود تا به شما اين موضوع را اطلاع‌رساني کند.

گزيه چهارم نيز پروفايل شخصي شما است. در اين بخش تمامي عکس‌ها و ويدئوهايي که ارسال کرده‌ايد وجود دارند.