آشنایی با روشهای سئو وب سایت

سئو کلاه سفيد (white hat seo) : روشهايي که به عنوان بخشي از يک طراحي خوب توسط خود موتورهاي جست و جو گر مانند گوگل پيشنهاد مي شوند
سئو کلاه سياه (black hat seo) : روشهايي که موتورهاي جست و جو تاييد نمي کنند و تلاش ميکنند تاثيرات آنها را به کمترين حد برسانند. اين تکنيک ها به فهرست هاي بي ارزش (spamdexing) نيز معروف هستند
تاکتيک سئو کلاه سفيد (white hat SEO)

يک تاکتيک سئو در صوررتي که مشخصات زير را داشته باشد به عنوان يک سئو کلاه سفيد در نظر گرفته مي شود.

از دستورالعمل هاي موتور جست و جو پيروي کند
شامل هيچ گونه فريبي نباشد
تضمين کند که محتوايي که توسط موتور جست وجوگر فهرست بندي شده همان محتوايي است که کاربر خواهد ديد.
تضمين کند که محتواي صفحات براي کاربر خلق شده باشد و نه فقط براي موتورهاي جست و جوگر
کيفيت بالاي صفحات وب را تضمين کند
تضمين کند که محتواي مفيد موجود در صفحات به راحتي قابل دسترس باشد
سعي کنيد که هميشه سئوي کلاه سفيد را دنبال کرده و بازديد کنندگان خود را فريب ندهيد. صادق باشيد و مطمئن باشيد که چيزهاي بيشتري به دست خواهيد آورد

 

تاکتيک سئو کلاه سياه (black hat) يا فهرست بي ارزش (spamdexing)

 

درصورتي که تاکتيکهاي سئو شامل مشخصات زير باشد يک سئو کلاه سياه خواهد بود.

تلاش براي بهبود رنک سايت به وسيله اي که مورد تاييد موتور جست و جوگر نباشد و يا فريب آن به روش هاي گوناگون
هدايت (redirect) بازديد کنندگان از صفحه اي که در موتور جست وجوگر فهرست (index) شده به صفحه اي که کاربرپسندتر است.
هدايت (redirect) بازديد کنندگان از صفحه اي که در رنک موتور جست و جوگر قرار گرفته به صفحه اي ديگر
نمايش يک ورژن از صفحه براي پايشگر موتور جست و جوگر و ارائه ورژن ديگري از آن صفحه براي کاربر که به اين تاکتيک کلاکينگ سئو ( Cloaking SEO ) مي گويند.
استفاده از متن هاي مخفي يا غير قابل مشاهده يا متنهايي هم رنگ با پسزمينه صفحه يا استفاده از فونتهاي بسيار ريز يا مخفي کردن آنها لابلاي کدهاي HTML مانند قسمت هاي بدون چهارچوب ( no frame section )
تکرار کلمات کليدي در متاتگها و استفاده از کلمات کليدي بدون ربط به محتواي سايت. به اين تکنيک اضافه کردن اطلاعات اضافي يا metatag stuffing ميگويند.
ايجاد صفحات بي کيفيتي که شامل محتواي بسيار کم اما پر شده با کلمات و عبارات کليدي بسيار شبيه به هم هستند. به اين صفحات Doorway يا Gateway pages مي گويند
قرار دادن حساب شده کلمات کليدي در يک صفحه براي بالا بردن شمار کلمات کليدي، تنوع و چگالي صفحه. به اين تکنيک اضافه کردن کلمات کليدي يا keyword stuffing مي گويند.
تکرار و شبيه سازي چند سايت (mirror website) به وسيله ميزباني وبسايت هاي چندگانه (hosting multiple websites) به طوري که محتواي همه اين سايت ها يکي است اما آدرسهاي متفاوتي دارند.
ايجاد يک کپي هرز از وبسايت هاي معروف که محتوايي مشابه با وبسايت اصلي را به پايشگر (crawler) نشان مي دهد اما بازديدکنندگان را به وبسايت هاي نامرتبط يا بيمارگونه هدايت (redirect) ميکند. به اين تکنيک صفحه ربايي يا page hijacking مي گويند.
سعي کنيد که از تکنيکهاي کلاه سياه براي افزايش رنک وب سايت خود استفاده نکنيد. موتورهاي جست و جوگر به اندازه کافي براي شناسايي اين تاکتيک ها بر روي سايت شما باهوش هستند بنابراين با استفاده از اين متدها چيزي نصيب شما نمي شود.